Noha a HRC mindig is jelen volt a World Supersport bajnokságokon, most, hogy
az ötödik szezonját kezdi, er?sebb mint valaha.
A Supersport kategória fejl?désében a 660 köbcentis sportmotorok mindig is
fontos szerepet töltöttek be, mivel ezek a középnehéz gépek sokkal közelebb
állnak a mindennapi utcai motorokhoz, mint bármely más motorosztály.
Az elmúlt évekhez képest a 2003-as bajnokság el?re láthatóan a legnagyobb lesz,
mivel mind a négy nagyhír? japán gyár – a Yamaha, a Kawasaki, a Suzuki és a
Honda – képviselteti magát.
A nyolc hivatalos pilóta – élükön Chris Vermeulen – által nemrég befejezett
tesztek eredményei bíztatóak, és arra engednek következtetni, hogy a japán legenda
minden jel szerint megszerezheti a Valenciai nyitóverseny gy?zelmét.
2003-ban Vermeulen a Ten Kate Honda színeiben fog versenyezni, ahogy azt a
tavalyi Riders’ World Championship során Fabien Foret tette. Noha Foret azóta
a Kawasaki csapatára váltott, most úgy t?nik, Vermeulen és csapattársa Karl
Muggeridge meg tudja ismételni a francia motoros sikerét.
‘Jó eredménnyel zártuk a teszteket, és a gép is jól fut’- nyilatkozta
Vermeulen. ‘A motor nagyon jól változtatható, és megannyi gumit teszteltünk,
hogy kiválasszuk a legmegfelel?bbet a versenyre. Minden gondolatunk a verseny,
nem a tesztek, így a tesztelési id? nagy részét a megfelel? versenybeállítások
kipróbálásával töltöttük.’
Senkinek nem sikerült felülmúlnia a valenciai teszteken a fiatal ausztrál versenyz?,
Vermeulen legjobb idejét (1 perc 37.331 másodperc), annak ellenére, hogy sokan
voltak nagyon közel hozzá – mint ahogy általában ebben a kategóriában ez lenni
szokott.
A szintén Hondával versenyz? ausztrál Muggeridge állt a legközelebb Vermeulenhez,
annak eredményeképp, hogy rengeteg id?t töltött a váz beállításaival.
Ronald Ten Kate-et, a holland csapat f?nökét, megkérdeztük az új CBR-r?l, arról
a hatásáról, amelyet ez a gép pilótáira tett az el?szezoni tesztek alkalmával:
‘Amikor elkezdtük kipróbálni mindegyik motoros els? benyomása az volt,
hogy milyen könnyedén lehet beállítani a motort, és hogy mennyire érzékenyen
reagált az változtatásokra
Szintén a Honda csapatát er?sítik Valenciában Robert Ulm, Christophe Cogan,
Broc Parkes, Gianluigi Scalvini, Iain Macpherson és Werner Daemen.
A 4 005 km-es valenciai pálya mindenki számára nehézségeket tartogat, többek
közt a várható hideg id? miatt, ráadásul ebben az id?szakban bármikor eleredhet
az es? Spanyolország ezen táján.
Legutóbbi hozzászólások