CB1100 EX és CB1100
A CB1100 az egyik legkezesebb motornak bizonyult az idei teszt szezonban. Két dolgot hiányoltunk a modellnél. A megjelenésnél a két kipufogót az er?forrásnál pedig a hatodik sebességet. Most mind két kérésünk teljesült.
A Honda retro-klassik CB1100-ese két változatban lesz elérhet? 2014-ben. A vásárlói visszajelzések és igények alapján – követve a 60-as 70-es évek motorépítési stílusát- az új CB1100EX küll?s kerekekkel és dupla kipufogóval jelenik meg a piacon. A CB1100 alap modellje a jöv?ben teljesen fekete változatban is elérhet? lesz. Mindkét verziót immár 6 sebességes váltóval, magasabbra emelt fényszóróval és átdolgozott m?szeregységgel szállítja a Honda a klasszikus formák kedvel?inek.
Hatfokozatú váltó és csupán 5,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztás
Az eddig alkalmazott ötfokozatú váltó áttételei tökéletesen passzoltak a motor karakterisztikájához, ezért a mérnökök csak annyit változtattak rajta, hogy beépítettek egy hosszú hatodik fokozatot, amivel alacsonyabb fordulaton, kedvez?bb fogyasztással teljesíthet?k a nagy sebességgel megtett szakaszok. A motor teljesítményét 530-as lánc továbbítja a hátsó kerékre.
Az új er?átvitel és a hatékony PGM-FI elektronikus befecskendezés révén a CB1100 üzemanyag-fogyasztása csupán 5,4 l/100 km (WMTC szabvány szerint). A CB1100 maximális teljesítménye 90 lóer? (7500 f./perc), míg a forgatónyomaték 93 Nm-nél tet?zik (5000 f./perc).
Küll?s kerekek és 4-2-2 rendszer? kipufogó
A blokkolásgátlóval kiegészített fékrendszer részeként elöl 296 mm átmér?j?, úszóágyazású tárcsákat és négydugattyús Nissin féknyergeket alkalmaztak, míg hátul 256 millis szimpla tárcsa és egydugattyús nyereg felel a lassításért.
A motor teljes hosszúsága 2195 mm, szélessége 835 mm, hosszúsága pedig 1130 mm. További érdekes adat az 1490 mm-es tengelytáv és a 125 mm-es szabad hasmagasság, valamint a mindössze 795 mm magasra helyezett ül?lap, ami rendkívül könnyen kezelhet?vé teszi a modellt.
A m?szeregység is megújult, így az aktuális váltófokozatot és fogyasztást, valamint a megtett kilométereket is mutatja a pilóta számára.
Gold Wing F6C
A Gold Wing alapokra épül?, új, hosszú, lapos Gold Wing F6C , – ami 70 kg-mal könnyebb a nagytestvérénél – felt?nést kelt? megjelenésével és az egyedülálló 1800 cm3-s 6 hengeres boxer motorjával nagy adag adrenalint visz a „muscle bike”-ok arénájába.
Az F6C egyfajta átmenet a V4-es CTX1300 és a baggerek osztályába tartozó Gold Wing F6B típus között.
Lényegesen könnyebb, mint a Gold Wing, s kiváló irányíthatóságához az ergonomikus üléspozíció mellett a remek felfüggesztés és a négydugattyús féknyergekkel felszerelt dupla els? tárcsafék is hozzájárul.
El?l 45 mm átmér?j? teleszkópokat találunk, hátul pedig állítható el?feszítés? központi rugóstag dolgozik, ami Pro-Link, azaz három ponton támaszkodó himbarendszerrel kapcsolódik a féloldalas leng?karhoz. Természetesen a GL-b?l érkez? rugóstagokat áthangolták, méghozzá az F6C lényegesen szerényebb tömegéhez igazítva ?ket.
A stílusnak megfelel?en az F6C futóm?-geometriája eltér a többi GL-ét?l, villaszöge 30,5 fok, utánfutása121,5 milliméter. A motor hosszúsága 2473, szélessége 942, magassága 1154 mm, menetkész tömege 341 kg.
Az F6C átgondolt tömegelosztása a stabilitást szolgálja, az els? és hátsó tengely között 49,9/50,1% arányban oszlik meg, és a blokk felfüggesztése is hozzájárul, hogy a vezet? még pontosabb visszajelzéseket kapjon. A széles, gumiágyazású kormány segítségével könnyedén és kényelmesen terelgethet? a modell.
Az F6C szinte teljesen semleges a kanyarokban, amiben nagy szerepe van az öntött könny?fém kerekekre húzott 130/60R19 és 180/55R17 méret? abroncsoknak is.
Úszóágyazású, dupla els? féktárcsája 310 milliméter átmér?j?, míg a hátsó tárcsa 316 mm-es. Ezekhez két- és négydugattyús féknyergek kapcsolódnak, a féker?t pedig kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli.
A Honda hathengeres, boxer hengerelrendezés?, 12 szelepes er?forrása megfelel a fenti elvárásoknak. Üzemanyag-ellátásáról PGM-FI kódjel? elektronikus injektor gondoskodik, két 40 milliméter fojtószelep-átmér?j? Keihin befecskendez?vel és 6,6 literes légsz?r?házzal együttm?ködve. Az er?forrás 74 mm furatával, 71 mm löketével és 9,8:1-es s?rítési viszonyával már négyezres percenkénti f?tengelyfordulatnál 167 Nm-es forgatónyomatékot produkál, csúcsteljesítménye pedig 115,6 lóer? (85kW/5500 f./perc).
A cruiseres stílusjegyek miatt a h?t?radiátorokat nem szerelhették a megszokott módon a blokk elé, ezért – a korábban már sportmotorokon is alkalmazott séma szerint – a motor két oldalán kaptak helyet, s speciális légcsatornák terelik rájuk a leveg?t.
A hathengeres blokk erejét ötfokozatú, hosszú ötödik fokozattal (overdrive) ellátott váltó a strapabíró, gondozásmentes kardántengely közvetítésével juttatja el a tizennyolc centi széles hátsó kerékre. Emellett a hidraulikus tengelykapcsolót is átdolgozták, ezáltal könnyebben, mindössze 60 Newton er?kifejtéssel mozgatható a kuplungkar.
Tíz különböz? kipufogórendszert teszteltek az F6C fejlesztése során, számos bels? kialakítást és küls? palástot kipróbálva. A mérnökök arra törekedtek, hogy látványos, s egyben mély baritont biztosító rendszert alkossanak, és ezt végül aszimmetrikus végdobokkal érték el – a baloldali egység kereken fél literrel öblösebb, mint a jobboldali.
Legutóbbi hozzászólások