EST. 2002

A kipufogórendszerek új szabályozása

A szövegben d?lt bet?vel kiemeltük a korábbi szabályozástól eltér? kipufogó dobokat válsztók részére újonnan bevezetésre kerül? szabályok részleteit:

Technikai el?írások:

2.7.4.1. A kipufogócs? küls? blokkja nem haladhatja meg a hátsó kerék szélénél
húzott függ?leges vonalat.

2.7.4.2. Biztonsági megfontolásokból a kipufogó-blokk azon felszínén,
amely nem a motor felé tekint, az éleket le kell kerekíteni, annak érdekében,
hogy ne legyen semmiféle kiálló éles, vagy érdes rész.

A kipufogócs? végén az utolsó 30 mm-es szakasz vízszintes és a motor vázával
párhuzamos kell legyen, +/- 10 fok eltéréssel.

Az új szabályozás bevezetésére azért van szükség, mert a 2003-as szezonban
a MotoGP osztályok esetében a megengedett zajszint fels? határát 130 decibelre
emelték. Ennek eredményeként sokkal rövidebb tompító is elegend? , így sok csapat a korábban használt tradicionális ‘doboz’ design helyett az áramvonalasabb, modernebb szerkezeteket kezdi el alkalmazni (ahogy ezt a Yamahánál látni).

A mostani szabályok bevezetése biztosítja, hogy az éles, hegyes élek eltávolításra
kerüljenek ezeknél az új szerkezet? és tervezés? kipufogóknál, ezáltal elkerülhet?k
lesznek a versenyz?k – és bárki, aki egy esetleges baleset során a motorral
érintkezik – sérülései.

ugrás fel