A KTM úgy döntött, nem folytatja részvételét a gyorsasági világbajnokság királykategóriájában – a bejelentést néhány napja tették meg hivatalosan az osztrákok. A gyár Kenny Roberts MotoGP-együttesének szállított 990 köbcentis, V4-es blokkokat az idény elejét?l – az egykori amerikai sikerpilóta remélte ugyan, hogy élvezni tudja egy nagy konstrukt?r támogatását, ám a jelek szerint ez nem a KTM lesz: a mattinghofenieknek nem áll szándékukban önálló GP-csapatot kiállítani a legmagasabb osztályban, sem pedig nagyszabású fejlesztésekre áldozni. Ráadásul Shakey Byrne szerz?dését és a Michelin-partnerség költségeit is ?k állták, ami jelent?s kiadásokkal jár(t), látható eredmény nélkül. Roberts tehát újfent válságmenedzseri szerepbe kényszerül – némi malíciával megjegyezhetjük, hogy már hozzászokott.
Zárkózottak: Harald Bartol és Kenny Roberts
A közelg?, 2007-ben esedékes m?szaki szabályváltozás – melynek értelmében a blokkok henger?rtartalma 800 kcm-re csökken – olyan fejl?dési irányt ad, amelyben csak hatalmas anyagi ráfordítások árán lehetne versenyképesnek maradni – ezt a terhet pedig a KTM nem vállalja be.
Annál inkább nem, hiszen a két kisebb kategóriában remekelnek a narancssárga motorok és pilótáik, a V4 totális újratervezése helyett a gyár a már most sikert felmutató ágazatokba fordítja er?forrásait. A 125-ben megkérd?jelezhetetlen a KTM-uralom Talmácsi Gábor, Mika Kallio és Julián Simon révén – az eddigi kilenc nagydíjból ötöt nyertek a fiúk, s mindhárman a vb-összetett els? hat helyének valamelyikén állnak a brnói cseh futam el?tt. A hivatalosan Nagy-Britanniában útjára indított 250-es projekt is ígéretesen kezd?dött: Anthony West kapásból a dobogó második helyére vezette a ‘sz?z’ motort a doningtoni es?versenyen. Stefan Pierer a KTM részér?l elmondta, hogy a következ? szezonban West mellett még egy pilótát indítanak a negyed literesek között.
Legutóbbi hozzászólások