EST. 2002

A KTM Moto3-projektje

Kevesebb, mint egy évvel elindítása után a KTM Moto3-projektje már sikeresnek nevezhet?, mindennem? elkiabálás nélkül. Sandro Cortese sachsenringi gy?zelme és vb-els?sége annak is elfoszlatja a kételyeit, aki esetleg nem bízott a csomag versenyképességében. Az osztrákok most bemutatták a 2013-as gépet privát csapataik számára, illetve azt a motort, ami a jöv? évi Red Bull Rookies Cup kiírásán fog versenyezni.

KTM Moto3 2013

A salzburgi hangáros sajtóprezentáció egészen pontosan tavaly októberben esett meg, durván hét hónapja, Cortese pedig már Portugáliában, a vb estorili futamán sikeres tudott lenni. Ez az eredménysor nem lehet véleten: nagyon rövid id? alatt lett meghatározó er? (ismét) a narancsos alakulat a legkisebb kategóriában – ahogyan az volt a megboldogult kétütem? 125-ben.

Hogyan is lehetne véletlen, mikor az olasz felmen?kkel rendelkez?, német színekben induló Cortese nyolc nagydíjból hétszer dobogón állt, négy pole-t szerzett, és komoly esélyesévé lépett el? az idei címnek (jelenleg 18 ponttal vezet a második Vinales el?tt, a harmadik helyen Luis Salom áll – az ? négy dobogója a Kalex-KTM csomag er?sségét mutatja. Jelenleg kilencen futnak KTM motorral, öten gyári, négyen Kalex színekben. Alant a csapatok által már rendelhet? új motor f?bb m?szaki adatai.  

KTM Moto3 2013

KTM Moto3 250 GPR (Production Racer 2013) – M?szaki adatok

Blokk. Egyhengeres, vízh?téses, négyütem?, DOHC. Lökettérfogat: 249,5 cm3. Furat x löket: 81×48,5 mm. Max. teljesítmény: 37 kW @ 13.000, max. fordulatszám: 13.500/perc. Kipufogó: komplett Akrapovic titán rendszer, max. 108 dB. Tanktérfogat: kb. 11 liter. Száraz tömeg: kb. 83 kg.

Futóm?. Váz: acél cs?szerkezet, állítható teleszkóppal. Els? felfüggesztés: WP / DM 45 mm, RCMA3548. Hátsó felfüggesztés: WP, hidraulikusan állítható. Fékek: Brembo radiális nyereg, szimpla tárcsa 290/190 mm méretben. Felnik: OZ, kovácsolt alumínium 2,5 x 17 / 3,5 x 17 méretben. Gumik: Dunlop 95/70-17 / 115 / 70-17.  

Genetika.
– GP125 (geometria, ergonómia, aerodinamika, felszereltség)
– MOTOGP- motorblokk (layout, pillangószelep)
– RC8 R SBK (elektronika, váz, felhaszált anyagok és kézi megmunkálású alkatrészek)
– MX (kenés, váltó, kuplung, áttétel rendszere).

Felhasznált technológiák.
– WP Suspensions, WP Radiators & WP Rahmenbau
– KTM Technologies
– KISKA Industrial Design
– PANKL Racing Systems
– WETHJE Tecnologia (szintetikus anyagok)

Rendelhet?: 2012. július 1.
Rendelések lezárása: 2012. október 1. (a 2013-as szezonra)
Szállítás: 2013 februárra
Ár: 45.000 EUR (adók és illetékek nélkül)
Kapcsolat: motorsport@ktm.com

KTM Moto3 2013

ugrás fel