EST. 2002

A lyuk, körülötte motorral: Frog eBike

Nem a semmib?l érkez?, el?zmény nélküli alkotás az, amit itt látunk – jöv?koncepció ugyan, meglehet?sen egyedi látásmódú ráadásul, mégis a messzi múltba kell visszatekintenünk, hogy felleljük ‘az el?döt’, íme:

1985-öt írtunk, amikor a beszédes nev? Frog alapító atyja, Hartmut Esslinger – aki egyebek mellett az Apple-nek is dizájnolt a nyolcvanas években, megrajzolta a Frog FZ750 Rana modellt (frog angolul, rana olaszul jelent békát), egy Yamaha-alapokra helyezett, eléggé avantgárd szellemiség? sportolót, ami ha tomboló sikert nem is aratott, némi hatást azért kifejtett szcénán belül. 

Elrepült több, mint negyed század, és a Frog most újra észrevéteti magát ezzel a nagyon érdekes prototípussal, melyet a cég els? számú tervez?je és szólistája, Jin Seok Hwang rajzolt meg. Az elképzelés, miszerint fosszilis energiahordozónak nincs helye a jöv?ben, m?vészi szintre emelkedik és stíluselemmé válik. Az eBike 2012 látványosan (pontosabban épphogy nem látványosan) szakít a bels?égés? er?forrással, olyannyira, hogy annak hagyományosan megszokott helyét teljesen üresen hagyja.    

Az egész persze nem több, mint színtiszta provokáció. Nagyon egyszer? lett volna fogni a telepeket, betenni középre és akkor most a járm? hatótávolságáról írnánk épp. A Frog eBike azonban meg sem kísérel az üzleti siker útjára lépni és sosem látjuk a szalonok kirakatában, pedig nagyon is korszer? és érvényes technológiát alkalmaz, gyártani sem lenne különösebben bonyolult. A koncepciómotor akkumulátora a váz alsó részében, elektromos er?forrása a hátsó keréknél kapott helyet. Inkább csak afféle gondolatébreszt?, a m?faj adta lehet?ségeken belül. 

ugrás fel