EST. 2002

A Michelin Assenben

1949-ben, a legeslegels? GP-széria évében is szerepelt már a kalendáriumban
Assen.
A 2004-es Holland Nagydíj minden bizonnyal az évad leggyorsabb versenye
lesz, ennek megfelel?en készülnek a gumigyárak összetett versenyében toronymagasan
vezet? Michelin emberei és pilótái
. A hollandiai pálya egyedülálló bukkanói
és különlegesen jó tapadása miatt is kivételt jelent.

Bármennyire más, a franciák 16,5-es els?inek akkor is fekszik, mondja Nicolas
Goubert. "Sok a gyors irányváltás, ezért a mi pilótáink el?nyben vannak.
Assen teljesen atipikus pálya, itt nem lehet adatokat begy?jteni, és az általános
fejlesztésben sem játszik semmilyen szerepet.
Ez a nagydíj egy igazi szórakozás
számunkra, mert igazi, nagybet?s versenyre lehet számítani. Amit itt tanulunk,
azt bárhol használhatjuk, mert örökérvény? tapasztalat. Kedvenc asseni futamom
a 2002-es, mikor Barros és NSR500-a meccselt óriásit az RCV-s Rossival."

"Assenben nem fogynak annyira a gumik, mert a kanyarok nyitottak és
gyorsak
, nem hasonlítanak más ringek sz?k visszafordítóihoz. A h?mérsékletek
viszont eléggé változékonyak, beleértve az aszfaltét is, ezért a szokottnál
nagyobb választékot kell tálalnunk a csapatoknak. Az id? ritkán marad ugyanolyan
három napon keresztül.
Tavaly például szakadt az es?, s?t az elmúlt négy
évben háromszor ugyanígy történt. Tócsák a lejt?s pályaszakaszok miatt nem képz?dnek,
a vízfelver?dés viszont valós problémát jelenthet" így Goubert.

ugrás fel