Kawasaki
A tavalyi motor nem volt rossz, de legjelesebb használója, Shinya Nakano mégsem
elégedett. „A vetélytársakkal szemben óriási a lemaradásunk motorilag. Gyorsak
vagyunk, de ennél több kell” mondja. Érdekes módon Harald Eckl spoortigazgató
szerint a különbség a többiekkel szemben minimális. Most akkor kinek van igaza?
Naná, mind a kett?jüknek. Pláne hogy a Kawának két blokkja is van: az egyik
iszonyúan megbízható, de gyengécske, míg a másik egy Forma-1-es megoldásokat
felvonultató igazi „bomba”, melynek hátránya az, hogy nem sokáig bírja. Dióhéjban
összefoglalva a zöldek teszt-törekvéseit annyit mondhatnánk: gyorsak szeretnének
lenni, anélkül hogy a gépház vulkán módjára fölrobbanna. Ez nem egyszer?
feladat, de a gyárnak háttere és pénze is van, hogy tervét keresztülvigye.
Ha már a színeknél tartunk, a zöldeknek a pirosak, azaz a Ducati adhat egy
nagy löketet azzal, hogy idént?l a Bridgestone a bolognaiaknak is fejleszt.
Ami a Kawának hiányzik, az talán egy üt?képes második versenyz? Hofmann
helyére, vagy egy minden lében kanál, sebes tesztpilóta. Alapvet?en a kilátásaik
nem rosszak, s?t.
Suzuki
A szokványos, Kawasakiéhoz hasonló m?szaki jelleg? gondokon túl a Suzukinak
inkább a „humán háttér” a baja. A technikai stáb nem egy világver? formáció,
és a pilóták is elég hektikusan teljesítenek. Aki esetleg lemaradt volna a történésekr?l:
a Suzuki a teljes garnitúrát lecserélte, és a korábban az angol Superbike bajnokságban
dolgozó háttércsapatot küldte a MotoGP-be, akik nyilvánvalóan ambiciózus és
hozzáért? emberek, csak hát a Japánban dolgozó fejleszt?kkel nem valami zökken?mentes
a kollaboráció, elég lassú az információcsere.
Ráadásul nem úgy t?ik, mintha ifjabb Kenny Roberts nagyon motivált lenne, John
Hopkins meg fél?, hogy örök ígéret marad. Ez az a bizonyos „emberi tényez?”,
ami a legfontosabb minden sportban. Játsszunk el a gondolattal, mi történne,
ha mondjuk Rossi a Suzukihoz igazolna? Fellendül- nének?
A többiek
Várjuk, de sehol sem látni a WCM-Blata beígért hat (?!!) hengeresét.
Várjuk a csodát, hogy id. Kenny Roberts véghezvigye a maga pénzügyi b?vészmutatványát,
és el?húzza a varázscilinderb?l a KTM-blokkal szerelt motorját, motorjait. Várjuk,
hogy mi lesz a rajtrácsról biztosan leszoruló, de azért t?zközelben maradó
Aprilia sorsa. Várjuk, hogy feláll-e a kispadról a Moriwaki, hogy végre
játékra jelentkezzen. És várjuk, hogy elkészüljön
a BMW MotoGP-gépe, de ez utóbbi valószín?leg még hosszas várakozás lesz.
Legutóbbi hozzászólások