Abban az id?ben az állandó versenyszámok a 125, 250, valamint az 500 köbcentis motorok versenye volt. Ezen kívül a 350 cc kategóriások is futottak egészen 1982-ig, valamint a kisebb motorok, mint az 50 cc (1962-1983) és a 80 cc (1984-1989) szintén a Grand Prix versenyek palettáját színesítették egy id?ben, nem megfeledkezve természetesen az oldalkocsis motorkerékpárokról sem.
Míg a 125 és 250 köbcentis versenyek nem változtak, addig 2002-ben az 500 köbcentis motorosztály nagy változáson ment keresztül az új MotoGP szabályok bevezetésével, miszerint megengedik a versenyben a 999 köbcentis, négyütem? motorok használatát. A kétütem? 500 köbcentis motorok továbbra is versenyezhettek, de nem telt bele sok id?, míg a megváltoztatott, új Honda és Yamaha motorok az élre törtek, így ha a többiek versenyben akarnak maradni nekik is váltaniuk kell. Így járt 2003-ban a Suzuki, Aprilia, Kawasaki, Ducati és Proton.
A MotoGP történetének legsikeresebb versenyz?je Giacomo Agostini, aki tizenöt bajnokságot és 122 versenyt nyert az 500-as és a 350-es motorosztályban, a legutolsót 1975-ben. Angel Nieto áll a sikerranglista második helyén tizenhárom els? helyezéssel a bajnokságokon, és 90 versenyt nyert a 125 köbcentis osztályban, utolsó gy?zelmét 1986-ban aratta. A számos híres és sikeres versenyz? közül megemlíthetnénk még Mike Hailwood, Mick Doohan és Phil Read nevét.
Akik mostanában a MGP rajtrács els? kockáin bérelték ki helyüket a legutóbbi két év 500 köbcentis bajnokai Kenny Roberts Jr (2000) és Valentino Rossi (2001) – az olasz versenyz? korábban a 250 (1999) és a 125 (1997) köbcentis osztályban is nyert világbajnokságot. A négyszeres 250cc-s címvéd? Max Biaggi (1994 -1997) mellé mások is csatlakoztak ebb?l a motorosztályból, így Olivier Jacque (els? helyezett 2000-ben), Daijiro Kato† (els? helyezett 2001-ben) és Marco Melandri (els? helyezett 2002-ben). Rajtuk kívül találkozhatunk még Loris Capirossi-val, aki 250 (1998) és 125 (1990,1991) köbcentis osztályban nyert. Megtalálhatjuk köztük Colin Edwards-ot és Troy Bayliss-t, akik az uóbbi három évben megnyerték a World Superbike versenyeket, valamint rajtuk kívül még kilenc olyan nagyszer? versenyz?t, akik egyik vagy másik kategóriában már bizonyítottak.
Nagyon valószín?, hogy az egyik legérdekesebb GP versenyz? John Surtess, aki miután hét GP gy?zelmet aratott az 1956 és 1960 közötti id?szakban, átigazolt a Formula 1-es versenyautókhoz, és nem is rosszul, hiszen 1964-ben megszerezte a világbajnoki címet a Ferrarinak. Valentino Rossi hat év alatt négy GP gy?zelmet mondhat magáénak, csakúgy mint több mint ötven versenygy?zelem is a nevéhez f?z?dik. A MotoGP világában ? az egyik legújabb kori sztár.
Legutóbbi hozzászólások