A Yamaha 2010-es világbajnoka eltökélte: megszerzi a motoros jogosítványt, hiszen eddig bokros teend?i mellett erre nem került sor. ‘Egész egyszer?en nem volt rá szükségem idáig, mert a versenyzéshez nem kell vezet?i engedély… sajnos új nehézségekkel kell megküzdenem, az oktatóm ugyanis az els? ember a világon, aki arra biztat, hogy menjek lassan.’
Nem teljesen egyedi és elszigetelt eset Lorenzóé, hiszen más is volt már annakel?tte sikeres a pályán, miközben a közutakon nem motorozhatott legálisan. De amikor egy többszörös világbajnok ül be az iskolapadba, annak mégis van némi bulvárhír-értéke. Az exnyalókásnak már megvan az elméleti vizsgája, számol be a La Gazzetta dello Sport internetes kiadása, de most jön csak a java: a gyakorlat! No az aztán nem könny? dolog, be kell mutatnia, hogy ura a motornak, képes szlalomozni a bóják között, padkától padkáig terelgetni a monstrumot, hajaj.
‘Tizennyolc évesen szereztem meg az autós jogsimat’ – mondja Lorenzo, ‘és valahogy úgy voltam vele, hogy a motoros úgysem fog kelleni, mivel a pályán úgysem kérik. De mostanra változott a helyzet, szívesen elmennék motorral is erre-arra, úgyhogy léptem az ügy érdekében. Jorge a városban, akárcsak a sportban, egy Yamahát vezet – igaz, nem M1-et, csak egy negyedliteres YBR-t. ‘Nemigen szoktam lassan menni motorral, szóval eléggé furcsa a helyzet, persze megértem az oktatómat, Javit, igaza van. Mindig, amikor órán vezetek, szembesülök ezzel a nehézséggel, ahhoz vagyok szokva, hogy a leggyorsabb id?t fussam, nem hogy betartsam a közlekedési szabályokat.’
A spanyol nem mulasztotta el felhívni a motorosok figyelmét, hogy mindig viseljenek bukósisakot, és lehet?ség szerint megfelel? protektoros ruhát, keszty?t és csizmát is, különösen nagyköbcentis motorokkal. Jorgének, akárcsak minden földi halandónak, be kell tartania a helyileg éppen aktuális vonatkozó el?írásokat – két évig nem vezethet 47 lóer?nél er?sebb motort. Biztosak vagyunk benne, hogy addig is lesz hol kiélnie magát…
Legutóbbi hozzászólások