Borult ég, ám száraz pálya mellett rajtoltak neki a pénteknek a 800 köbcentisek: Pedrosa vágta ki a rezet az els? szabadedzésen, 1’57’743-as körével közelítette Biaggi 2005-ös pályacsúcsát – nyomában Rossi, Hopkins, Stoner, Checa és Elias. Óriási csatának ígérkezik az olasz felvonás, még akkor is, ha egyre egyértelm?bb, hogy a mérleg nyelve a célegyenes lesz – ahol Stoner ma 323,2 km/órás sebességgel száguldott (Capirossi 322-vel követi, Pedrosa 315 a gyári Hondával, Rossi mínusz tízben a Ducatihoz képest: 313). Az FP2 gy?ztese a ducatis ausztrál a két suzukis ász el?tt… minden adott egy parázs id?mér?re szombaton, hogy a vasárnapról ne is beszéljünk.
A konstrukt?rök gy?lésén zöld utat kapott az 1.200 köbcentis, kéthengeres megoldás a Superbike-ban, ezzel a Ducati az els? csatát megnyerte Itáliában (a súlykorlátok és más technikai megszorítások még további döntések tárgyát képezik). Újabb gy?lés várt viszont a 125-ösökre és a 250-esekre: a legkisebb osztály szempontjából nem számíthatunk nagy változásra, úgy t?nik, kegyelmet kapott a két ütem, míg a 250-et átalakítanák – 600 köbcentis, széria-eredet? blokkról és szabad futóm?választásról szól a fáma. Részletek err?l kés?bb.
MotoGP: FP2 – es?ben
|
|
1. Casey STONER AUS DUCATI 2’07.107 |
Sok érdekes dolog történt a pénteki mugellói es?nap során, de az egyik legérdekesebb a negyed literesek turnusa volt – mindenki a maximumot hozta ki magából, közhelyet félretéve. Kezdés es?ben, majd egyre javuló körülmények – nagyjából ez volt a dolgok íve. A tapadás mindvégig nagy óvatosságot követelt a versenyz?kt?l. A leggyorsabbnak Alex De Angelis bizonyult, 2’07’137-e bizony jócskán elmarad a saját maga által tartott 1’54’332-es rekordtól. A San Marinóinak el?bb a Team Toth-os Barberával, majd az es?men? – és friss Supersport-gy?ztes – Tony Westtel gy?lt meg a baja. Jól ment Dovizioso, aki az esemény tiszteletére azúrkékbe öltözött, az olasz válogatott f?színét vette föl ruhája, motorja – harmadik Dovi, Lorenzo, Barbera, Lüthi, Bautista és az ízig-vérig angol Laverty el?tt. Remekelt a cseh Abraham és Tóth Imi, a tizedik-tizenegyedik helyre hozták magukat, ami álomszer? kezdés mindkettejüknek. A lábadozók, Takahashi és Locatelli jobbnak látták nem kimerészkedni a boxból.
250, Q1: eredmények
|
|
1. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 2’07.137 26. Roberto LOCATELLI ITA GILERA |
Valóságos hurrikán lepte meg a csapatokat, mire eljött a 125-ösök id?mér?jének ideje. A legjobb kör Faubelé, Talmácsi negyedik, de jósolni még így is szinte lehetetlen.
Ilyen vízözönt már rég nem látott a Mugello. Egy helyi legenda szerint Baccale testvér, egy, a középkorban a Mugello dombjai között örök nyugalomra helyezett szerzetes átka lehet ez, aki ha meghallja a kétütem? motorok hangját, zivatart bocsát a tájra. Így van vagy nincs így, egy a biztos: néhány es?s kör után olyan vihar kerekedett, hogy még. A történelemkönyvek Faubel provizor pole pozícióját jegyzik majd föl, akit Mike Di Meglio, Lukas Pesek és Gabesz követ. Az els? tíz (köztük a holland Litjens és a szabadkártyás olasz Sancioni, plusz kilenc mp-vel) még belül a 107%-os id?limiten, a többiek – a mez?ny garmada – kívül a kvalifikációs határon. Ilyen még nem volt a 125 történetében.
125, Q1: eredmények
|
|
1. Hector FAUBEL SPA APRILIA 2’15.309 A többi versenyz? – összesen huszonhárom pilóta – nem kvalifikálta magát a Q1-en, kívül zártak a pole-hoz mért 107%-os limiten. |
Legutóbbi hozzászólások