EST. 2002

A név kötelez: Triumph, azaz gy?zelem…

Íme, megérkezett a csodafegyver, amivel a Triumph, a nagymúltú brit motorkerékpár-gyártó
a 600-as szupersport-géposztály arcvonala ellen intézett támadást: ívesen nyújtott
vonalak alá komponált csúcsteljesítmény jellemzi a négyhengeres Daytona 600-ast,
mely maga mögé parancsolta a TT600-as modellt.

A Triumph, saját történetében komoly mérföldk?nek számító alkotást hozott végre
létre, nem is csoda, hogy már jó ideje jelent?s érdekl?dés övezte a készül?
új brit 600-ast. A csillapíthatatlan kíváncsiság által gerjesztett eddigi találgatások
azonban nem használtak a titokzatos jövevény korai hírnevének. Az újonc ugyanis
messze túlszárnyalta sikertelen el?djét, így akik a TT 600-as kudarcának megismétl?désére számítottak, csalódni kényszerültek.

A fegyvert tehát, a 600-as gépek 2003-ra egyre s?r?bbé váló mez?nyében Daytonának
hívják, éppen úgy, mint a háromhengeres, majd 1000 köbcentis er?m?vel megpakolt,
tekintélyes modellt. A Daytona 600 tervezésénél különleges hangsúlyt fektettek
az eredeti kisugárzású, extravagáns stílusmegoldásokra és a beépített négyhengeres
motor maximális mérték? teljesítményszintjére.


A hivatalos ár körül történ? találgatások 10.000 eurós ‘zsebbe nyúlást’
prognosztizálnak, mivel azonban a gyártó a szállítást el?re láthatóan 2003 márciusában
tudja csak megkezdeni, addig is lehet még gy?jteni a gépre.


A bemutató szokatlan megkésése egyébként, a gyárat id?szakos kényszerszünettel
sújtó tavalyi t?zesetnek volt a következménye, de ennek ellenére érdemes volt
kivárni a monacói premiert, ahol nagy feltünést keltett a gép, a 600-as szupersport
motorok megszokott megoldásainak sajátos ötvözésével. Visszaköszön a kész m?vön
néhány ismert motívum, mint a CBR 600RR kipufogója. Mindezekkel együtt azonban a
végeredmény kiforrottan egységes és újszer?en meggy?z? képet alkot, amit a visszafogottabb
kritikusok is kénytelenek elismerni.

Stílusa letagadhatatlan. A elemek elnyújtott és éles vonalvezetése, az els?
és a hátsó optikai csoport rafinált kialakítása, és a légterel? rendszer integrált
elgondolása megdöbbent? találékonyságra vall.

És jöjjön még ráadásnak a váz dupla aluminium f?tartója ami össze van kötve
a 43 mm-es több módon szabályozható villákkal. Ezen kívül még egy 308 mm-es
dupla úszó féktárcsa és a négydugattyús féknyergek gondoskodnak a maximális
fékhatásról. A Triumph Daytona 600-as kétféle színben, alumínium-ezüstben és
verseny-sárgában lesz kapható.
Reméljük hamarosan az utakon látjuk viszont.

Technikai adatok:

T r i u m p h D a y t o n a 6 0 0

Motor:

4 ütem?, 4 hengeres, soros

Furat / Löket

68 x 41.3 mm

Henger?rtartalom

599 ccm

S?rítési arány

12.5 : 1

Vezérlés

DOHC

Befecskendezés

Elektronikus adagolás

leveg? kényszerindukciós rendszerrel

Üzemanyagtartály

18 liter

Gyújtás

DCI

Indítás

Elektromos

Er?átvitel:

Kezdeti fogaskerékáttétel

befejez? lánchajtás

Tengelykapcsoló

Hidraulikus vezérlés?, többtárcsás

Sebességváltó

6 fokozatú

Váz:

Alumínium hidváz

Váz d?lésszöge

24.6°

Els? felfüggesztés

Szabályozható telehidraolikus villa

43 mm-es szárakkal

Hátsó felfüggesztés

szabályozható lengéscsillapító

Kerekek

3 féle könny?fémb?l ötvözött abroncs

Els? gumiköpeny mérete

120 / 70 ZR 17”

Hátsó gumiköpeny mérete

180 / 55 ZR 17”

Els? fék

308 mm átmér?j? dupla úszó féktárcsa

4 ellentétes dugattyús feknyergekkl

Hátsó fék

220 mm átmér?j?, egydugattyús féknyereggel

Méret és Súly:

Tengelytáv

1390 mm

Hosszúság

2050 mm

Ülésmagasság

815 mm

Legnagyobb magasság

1135 mm

Száraz súly

165 kg

Névleges teljesítmény:

110 LE / 12.500 ford.

Maximális nyomaték:

68 Nm / 11.000ford.

ugrás fel