Íme, megérkezett a csodafegyver, amivel a Triumph, a nagymúltú brit motorkerékpár-gyártó
a 600-as szupersport-géposztály arcvonala ellen intézett támadást: ívesen nyújtott
vonalak alá komponált csúcsteljesítmény jellemzi a négyhengeres Daytona 600-ast,
mely maga mögé parancsolta a TT600-as modellt.
A Triumph, saját történetében komoly mérföldk?nek számító alkotást hozott végre
létre, nem is csoda, hogy már jó ideje jelent?s érdekl?dés övezte a készül?
új brit 600-ast. A csillapíthatatlan kíváncsiság által gerjesztett eddigi találgatások
azonban nem használtak a titokzatos jövevény korai hírnevének. Az újonc ugyanis
messze túlszárnyalta sikertelen el?djét, így akik a TT 600-as kudarcának megismétl?désére számítottak, csalódni kényszerültek.
A fegyvert tehát, a 600-as gépek 2003-ra egyre s?r?bbé váló mez?nyében Daytonának
hívják, éppen úgy, mint a háromhengeres, majd 1000 köbcentis er?m?vel megpakolt,
tekintélyes modellt. A Daytona 600 tervezésénél különleges hangsúlyt fektettek
az eredeti kisugárzású, extravagáns stílusmegoldásokra és a beépített négyhengeres
motor maximális mérték? teljesítményszintjére.
A hivatalos ár körül történ? találgatások 10.000 eurós ‘zsebbe nyúlást’
prognosztizálnak, mivel azonban a gyártó a szállítást el?re láthatóan 2003 márciusában
tudja csak megkezdeni, addig is lehet még gy?jteni a gépre.
A bemutató szokatlan megkésése egyébként, a gyárat id?szakos kényszerszünettel
sújtó tavalyi t?zesetnek volt a következménye, de ennek ellenére érdemes volt
kivárni a monacói premiert, ahol nagy feltünést keltett a gép, a 600-as szupersport
motorok megszokott megoldásainak sajátos ötvözésével. Visszaköszön a kész m?vön
néhány ismert motívum, mint a CBR 600RR kipufogója. Mindezekkel együtt azonban a
végeredmény kiforrottan egységes és újszer?en meggy?z? képet alkot, amit a visszafogottabb
kritikusok is kénytelenek elismerni.
Stílusa letagadhatatlan. A elemek elnyújtott és éles vonalvezetése, az els?
és a hátsó optikai csoport rafinált kialakítása, és a légterel? rendszer integrált
elgondolása megdöbbent? találékonyságra vall.
És jöjjön még ráadásnak a váz dupla aluminium f?tartója ami össze van kötve
a 43 mm-es több módon szabályozható villákkal. Ezen kívül még egy 308 mm-es
dupla úszó féktárcsa és a négydugattyús féknyergek gondoskodnak a maximális
fékhatásról. A Triumph Daytona 600-as kétféle színben, alumínium-ezüstben és
verseny-sárgában lesz kapható.
Reméljük hamarosan az utakon látjuk viszont.
Technikai adatok: |
T r i u m p h D a y t o n a 6 0 0 |
Motor: |
4 ütem?, 4 hengeres, soros |
Furat / Löket |
68 x 41.3 mm |
Henger?rtartalom |
599 ccm |
S?rítési arány |
12.5 : 1 |
Vezérlés |
DOHC |
Befecskendezés |
Elektronikus adagolás |
leveg? kényszerindukciós rendszerrel |
|
Üzemanyagtartály |
18 liter |
Gyújtás |
DCI |
Indítás |
Elektromos |
Er?átvitel: |
Kezdeti fogaskerékáttétel |
befejez? lánchajtás |
|
Tengelykapcsoló |
Hidraulikus vezérlés?, többtárcsás |
Sebességváltó |
6 fokozatú |
Váz: |
Alumínium hidváz |
Váz d?lésszöge |
24.6° |
Els? felfüggesztés |
Szabályozható telehidraolikus villa |
43 mm-es szárakkal |
|
Hátsó felfüggesztés |
szabályozható lengéscsillapító |
Kerekek |
3 féle könny?fémb?l ötvözött abroncs |
Els? gumiköpeny mérete |
120 / 70 ZR 17” |
Hátsó gumiköpeny mérete |
180 / 55 ZR 17” |
Els? fék |
308 mm átmér?j? dupla úszó féktárcsa |
4 ellentétes dugattyús feknyergekkl |
|
Hátsó fék |
220 mm átmér?j?, egydugattyús féknyereggel |
Méret és Súly: |
|
Tengelytáv |
1390 mm |
Hosszúság |
2050 mm |
Ülésmagasság |
815 mm |
Legnagyobb magasság |
1135 mm |
Száraz súly |
165 kg |
Névleges teljesítmény: |
110 LE / 12.500 ford. |
Maximális nyomaték: |
68 Nm / 11.000ford. |
Legutóbbi hozzászólások