EST. 2002

A Párizs-Dakar új viszonylata: Budapest-Balatonfüred!

Megígérték, és l?n: Magyarországról rajtol el a Dakar 2008-ban, illetve annak jogutódja, a Dakar Series. A többfelvonásos sorozat els? viadala hazánkban és Romániában seper át. De menjünk sorjában.

A 2008-as kiírás drámai, meghökkent? és váratlan annullálása után (miközben az euroafrikai maratonra készül? mez?ny már a gépátvétel közepén tartott és a lisszaboni startra készült) Etienne Lavigne úréknak rekordid? alatt kellett valamit kiötölniük. Hogyan tovább? Afrikában a helyzet instabil, semmi sem garantálta volna – mondják – , hogy 2009-ben nem történik meg ugyanaz, mint idén januárban: így aztán alternatívát kellett találni, méghozzá az id? szorításában. Az új formula szerint a Dakar Series-re átkeresztelt verseny három ütemben teszi majd próbára a résztvev?ket. Az els? rund európai környezetben kerül lebonyolításra…

…a budapesti rajtot már korábban bejelentették, konkrét vizuális élménnyel az útvonalról – lásd a mellékelt ábrát – eddig nem szolgálhattunk. Hát most igen. Láthatjuk, hogy Dél-Amerika pampái el?tt a magyar puszta, Erdély fenyvesei és a bakonyi kaptatók jelentenek majd kihívást a motorosoknak, autósoknak és kamionos alakulatoknak. Rajt április 20-án, Rózsa-tó helyett balatoni finis 26-án. Azt a mindenit, csettinthetünk a nyelvünkkel. A versenytáv összesen 2.972 kilométer.

És a legszebb az az egészben, hogy ez nem vicc, nem médiahekk. Legalábbis úgy t?nik. A hivatalos kinyilatkoztatás az A.S.O. részér?l történt meg, maga Lavigne hozta nyilvánosságra az új valót. ‘Ez egy jó megoldás, ami kézenfekv? is az idei verseny lefújása után. Jópár éve kapcsolatban állunk Magyarországgal. A legnagyobb csapatok, a BMW, a Mitsubishi, a Volswagen, a Schlesser és a KTM érdekl?déssel fogadják az új kezdeményezést.’ S?t, nem hivatalosan az is kiderült, hogy kishazánk a 2010-es rajtra is eséllyel pályázik.

A jöv? évi versenyen jelképesnek mondható, 300 eurós összeg fejében elindulhat minden olyan pilóta, aki a 2008-as, meghiúsult Dakarra nevezett. Minden más induló el?tt nyitott a beiratkozás: a motoros részvétel 3.000, az autós 5.000, a kamionos 7.000 eurót kóstál.

ugrás fel