Rossi szája be van kötve. Mint tudjuk, 2010. december 31-ig hivatalosan ? még Yamaha-alkalmazott, de mivel lényegében már a ducatis presszót kortyolgatja, relatíve senkinek sem tartozik az év hátralev? részében már semmivel.
A Yamaha már nem kíváncsi rá, már ült is a Ducatin, úgyhogy részükr?l „Bye-bye baby”, a Ducatinál viszont még nem áll alkalmazásban, ezért – és a Yamaha külön kérésére – nem nyilatkozhat a Ducatiról egyáltalán, semmilyen formában. Szerencsére azonban Burgess-re, Valentino h?séges f?mérnökére ez a szabály nem vonatkozik.
Klikk a képre, Rossi-Ducati-frigy galéria nyílik!
A jó öreg JB volt az, aki elmondta a világsajtónak, hogy a valenciai körid?k mit sem számítottak a Dottorénak. Tudják, hogy sokakat elkeserített, hogy Rossi nem állt azonnal az id?táblák élére, vagy legalább az els? felében benne lehetett volna, de Vale és Burgess egyöntet? véleménye alapján az els? tesztek id?eredménye „…még semmit sem számít. Egyel?re tanuljuk a motort,” – mondta az ausztrál mérnök – „hiszen minden nagyon új, minden nagyon más, mint amihez eddig voltunk szokva. Az olaszok nem csak a csapat m?ködésében különböznek az eddigi japán csapatoktól, akikkel együtt dolgoztunk az évek során Valentinóval, de még a motorjukat is egy teljesen más szemlélet alapján építik. Mindent el?röl kell kezdenünk, és közösen találni ki az új irányt.”
Hogy az els? teszt alapján ez konkrétan mit jelent, Burgess elmondta: „Leginkább a bekormányzásnál és a féktávokon vannak problémáink jelenleg, ezeken a területeken nagyon különbözik a Ducati a Yamahától. Az még Rossit is meglepte, hogy mennyivel több testi er? kell a Ducathoz, mint a Yamahához kellett, ez ugyanakkor a vállát is jobban terhelte.” Valentino vállát azóta megm?tötték, de a java még csak most következik: a Ducati – nem meglep? módon – új motort fejleszt Rossinak 2011-re, Filippo Preziosi, a MotoGP Ducatik atyja azonban bizakodó.
„Nagyszer? Rossival dolgozni!” – mesélte lelkesen Preziosi – „Én általában ahhoz vagyok szokva, hogy a versenyz?k csak a problémákat említik, ha a motorról beszélgetünk, de Rossi a jó dolgoknak is legalább akkora figyelmet szentelt, és ez nagyon tetszett. Egyel?re választás el?tt állunk, Vale számára két motorblokkot, egy screamer és egy big bang gyújtásút hoztunk a tesztre, de még nem döntöttük el véglegesen, hogy melyiket fogjuk használni, azonban Valentino és a többi versenyz?nk is a big bang rendszer?t favorizálja.”
Ezalatt a csapattársként Stoner után Rossit örökl? Nicky Hayden már a saját jelképes sírját ássa a kötelez? PR-megszólalásokon: a Los Angeles Auto Show-n jött a bejelentés, miszerint a Ducati MotoGP alakulatát az AMG, a Mercedes házi tuning-m?helye szponzorálja majd a 2011-es szezon folyamán, a sajtótörténésen egy Diavellel tartott macsós gumiégetést követ?en Nicky Hayden egy kérdésre válaszolva azt mondta: „Szerintem Rossi jól fog menni a Ducatival, ott fog tudni lenni az elejében már a legelejét?l fogva.” Szegény Hayden, a cég érdekei megkívánják t?le, hogy önnön szívébe döfjön tört azzal, hogy beismeri, Rossi mellett mostantól csak a másodheged?s szerepre számíthat.
Hayden így teszi tönkre a Merci-standot Diavellel.
Persze az, hogy Rossi száját még a kényszer? és jelképes Yamaha lepel fedi, az az olasz rajongókat meg?rjíti. Nekik most kell Rossi, azonnal, mindenestül. A gyógyírt Gigi Soldano, a nagyhír? Milagro fotó édzsenszí egyik veteránja és nem mellékesen Rossi jó barátja, valamint a doktor h?séges szerel?i szolgáltatták mobiltelefonjaikkal: az els? találkozást mozgóképen is megörökítették, majd ahogy kell, tubuson, vagy csicserg?n megosztották. Íme:
Legutóbbi hozzászólások