EST. 2002

A Rossi-hurrikán

Honda. A jöv?ben sokat fogunk hallani err?l a japán gyárról, tekintve hogy
a dolgai egyre rosszabbul mennek a MotoGP világsorozatban
, a sok éves dominancia
és a hat versenyeztetett pilóta ellenére. Assenben megint kiderült, hogy csak
egy, kis jóindulattal kett? RC211V képes tartósan az élbolyban közlekedni (Gibernaué
illetve Biaggié). Lassan félid?höz érkezik a vb, a HRC gyári kett?se (Alex Barros,
Nicky Hayden) viszont még mindig nem ébredtek föl. A cameles Makoto Tamada az
egyedül általa alkalmazott Bridgestone-gumik miatt némileg kilóg a sorból, de
például Colin Edwards ilyen szint? mélyrepülését senki sem várta, pláne az évad
eleji fogadkozások és teszt-eredmények ismeretében nem.

Kevés a stabil pont. Valentino Rossi távozása után mintha megzavarodott
volna a korábban oly magabiztos konstrukt?r.
Nem mondhatni, hogy koncepció
nélkül vágtak volna neki a 2004-es szezonnak, de a választott politikáról
kezd kiderülni, hogy minden, csak nem célravezet?
. Rossi szerint "az
id? múlásával kerülhet még ennél is lejjebb a Honda, talán az újabb és újabb
alkatrészek érkeztével." A címvéd?nek igaza lehet: képtelenség ma úgy
motort fejleszteni, hogy maguknak a pilótáknak nincs jóformán semmi döntési
kompetenciájuk
. És vajon hiányzik Rossi a HRC-nek? "Az biztos",
hangzik a válasz.

Egy biztos: Nakaidzsima úr, a Honda Racing (anno a Doktort megfúró) igazgatója
év végén távozik posztjáról
, helyére pedig olyan személy érkezik, aki sport-,
nem pedig menedzseri múlttal rendelkezik. Logikus lépés azt követ?en, hogy abszolút
vezet?b?l üldöz?vé min?sült át a márka. Hírként került bejelentésre az is, hogy
valakivel a jelenlegi versenyz?k közül biztosan nem hosszabbítanak szerz?dést.
A nevekr?l még nem született döntés, de sejthet?, hogy Barros és Edwards képletesen
szólva már össze is csomagolt, de Biaggi és Hayden sem alhat nyugodt álmokat.
Massimiliano egy másik japán gyárhoz masírozhat át (Suzuki vagy Kawasaki), míg
a jó Nicky iránt a Ducati érdekl?dik.

A megüresed? helyekre érdekes jelöltek pályáznak. Az újonc Rubén Xaus nagy
valószín?séggel végezheti a Honda-csapatok egyikében
. S?t könnyen megeshet,
hogy a HRC bels?se lesz 2005-t?l: érhet?, hisz fiatal, fejl?d?képes, agilis.
Ha valami megállítja a transzfert, akkor az a Ducati lesz: Rubén pályafutása
legnagyobb részét a vörösökkel futotta (vö. Superbike), a Borgo Panigale-i alakulatnak
pedig szüksége lesz valakire, aki megfelel?en helyettesítené a távozó Troy Baylisst
(Loris Capirossi helye biztos).

Érkezhet még Chris Vermeulen, aki nemrég megtörte a jeget az SBK-ban,
megszerezve a Honda CBR1000RR els? futamgy?zelmét a sorozatban. Aztán ott van
Marco Melandri: az ? ázsiója alaposan felkúszott az utóbbi id?ben. Tetszik
is nagyon Fausto Gresininek, aki szívesen látná a ravennait a Telefonica Movistarban,
Gibernau oldalán.

A pilóta-kering?n kívül van még egy változó ebben a nagy Honda-függvényben.
Éspedig a költségek. A jelekb?l úgy t?nik, hogy a gyár óriási összeget kér
a motorok lízingeléséért a következ? évadra
, így az ún. szatellit-csapatoknak
(Camel, Telefonica Movistar) fel lesz adva a lecke pénzügyb?l. Nehéz feladat
áll el?ttük, ha kett? motort/pilótát akarnak benevezni 2005-re.

Szóval káosz. Izgatottan várjuk a következ? fejezeteket (lesznek, ez
egészen biztos). És senki ne feledje, hogy az egészr?l ki tehet. Persze,
hogy Valentino Rossi.

ugrás fel