EST. 2002

A Sachsenring pénteken

Ahogy az évr?l évre lenni szokott, a Német Nagydíj felvezetése idén is a piac, a pletykák és az els? nagyröpt? bejelentés (a Kawasaki-Hopkins frigy) jegyében telt. A pusmogásokból kifogyhatatlan paddock és az információmorzsákból rögvest összeesküvéseket kikombináló sajtó idén is szolgáltat meglep? történeteket az uborkaszezonra… de ne felejtsük, egyel?re uborkaszezonról szó sincs. A Német Nagydíj hétvégéje megkezd?dött, és nem is akárhogyan. Stoner a Ducatival újabb pályacsúcsot adott át a múltnak: 1’22’727-et ment pénteken, nyerve az els? (presztízs-)rundot, ráadásul az évad leglassabb pályáján. Nos, ilyenkor mi is van? Még semmi, hiszen az els? nap szabadedzéseinek eredménye nem befolyásol semmit. Valamit azért tán mégis mutat, ahogy az is, hogy az egyetlen, aki közelíteni tudta a stoneri magasságokat, az a kihívó és gy?zelemkényszerben pályára lép? Rossi volt, plusz 346 ezreddel. A Casey srác úgy zárt a napi összesítés élén, hogy gyakorlatilag a reggeli els? körök óta a tabella élén volt olvasható a neve.

Harmadik Pedrosa, aki hagyományosan jól megy Németországban, ám lemaradása b? hat tized. A napi második vonalban leljük Guintolit – óriási formát fogott ki a Tech 3 Yamahával és a Dunlopokkal, ráverve jó egy mp-t a kvalifikáltabbnak tartott Tamada csapattársra (14.). Checa és Melandri nagyon szorosan egymáshoz: nem csoda, ha tekernek, hiszen mindketten a jöv?jükért futnak. H?sies Barros hetedik helye, hiszen a brazil a reggeli tréning során alaposan összetörte magát, közelebbr?l jobb kezét. Így is jobbat megy Edwardsnál, Hopkinsnál, De Punietnél, Vermeulennél és Capirossinál. Haydennél meg pláne: borzasztó napot fogott ki a világbajnok, végig hátul kullogott, ráadásul délutánra egy motorhiba is kijutott neki. Mögötte csak Nakano, az Eliast helyettesít? Fabrizio és Kurtis Roberts végeztek.

MotoGp, pénteki szabadedzések (összesített eredmény)

1 C.STONER AUS DUCATI 1’22.737
2 V.ROSSI ITA YAMAHA 1’23.083
3 D.PEDROSA SPA HONDA 1’23.366
4 S.GUINTOLI FRA YAMAHA 1’23.387
5 C.CHECA SPA HONDA 1’23.413
6 M.MELANDRI ITA HONDA 1’23.430
7 A.BARROS BRA DUCATI 1’23.548
8 C.EDWARDS USA YAMAHA 1’23.613
9 J.HOPKINS USA SUZUKI 1’23.645
10 R.DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’23.667
11 C.VERMEULEN AUS SUZUKI 1’23.683
12 L.CAPIROSSI ITA DUCATI 1’23.687
13 A.HOFMANN GER DUCATI 1’23.856
14 M.TAMADA JPN YAMAHA 1’24.090
15 A.WEST AUS KAWASAKI 1’24.106
16 N.HAYDEN USA HONDA 1’24.200
17 S.NAKANO JPN HONDA 1’24.208
18 M.FABRIZIO ITA HONDA 1’24.748
19 Ku.ROBERTS USA KR212V 1’25.316

Borult ég alatt, de száraz körülmények között indultak neki a Q1-nek a kett?ötvenesek: Jorge Lorenzo szinte azonnal az élre állt néhány tökéletes körrel. Mögötte egy hajszállal Marco Simoncelli azzal a Gilerával, amelynek valami miatt nagyon fekszik a szász ring: 71 ezred csupán az olasz hátránya, míg a napi harmadik Alex De Angelis 146 ezrednyi plusszal zárta a nyitányt. Nagy verseny lesz vasárnap, hiszen a Sachsenring lényegében tökéletes a 250-esek teljesítményéhez… de el?tte meg hátravan egy Q2, amelyen villanthat Barbera vagy Kallio is, akik szintén remekül mentek pénteken. Dovizioso lemaradása is mindössze három tized (annyi sem)… vele kapcsolatos hír, hogy az asseni motorjával versenyez, vagyis nem alkalmazza még a múlt héten a brnói es?ben tesztelt új HRC-fejlesztéseket. A csapat úgy döntött, nem kockáztat, és augusztusra, a Cseh GP-re halasztja az evo-motor bemutatkozását.

Bautistának ma nem annyira ment, Lüthi és H. Aoyama is megel?zték, ráadásul ki is csúszott egyszer a spanyol, míg a 33. születésnapját ünnepl? Locatelli a 15. helyen végzett a másik Gilerával. Tóth Imre a 23. helyre ért a Tóth csapat Apriliáján.

250, Q1

1 Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’24.857
2 Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’24.928
3 Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’25.003
4 Hector BARBERA SPA APRILIA 1’25.110
5 Mika KALLIO FIN KTM 1’25.112
6 Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’25.151
7 Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’25.240
8 Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’25.330
9 Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’25.679
10 Julian SIMON SPA HONDA 1’25.706
11 Fabrizio LAI ITA APRILIA 1’25.800
12 Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’25.813
13 Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’25.844
14 Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’25.951
15 Dirk HEIDOLF GER APRILIA 1’26.033
16 Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’26.322
17 Jules CLUZEL FRA APRILIA 1’26.890
18 Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’26.957
19 Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’26.960
20 Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 1’27.009
21 Alvaro MOLINA SPA APRILIA 1’27.288
22 Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 1’27.549
23 Imre TOTH HUN APRILIA 1’27.925
24 Dan LINFOOT GBR APRILIA 1’28.286
25 Shuhei AOYAMA JPN HONDA 1’28.759
26 Eugene LAVERTY IRL HONDA 1’28.806
27 Joshua SOMMER GER HONDA 1’28.840

A 125-ösök esetében nem téma az átigazolási piac, épp elég problémát jelent a résztvev?k számára az alapvet?, versenyzéshez szükséges büdzsé el?teremtése, persze tisztelet a kivételnek. A nap embere Talmácsi Gábor, aki új pályacsúcsot hasítva szerezte meg az ideiglenes pole pozíciót Mattia Pasini el?l. Fél másodpercet kapott a Britanniában és Hollandiában egyaránt gy?ztes olasz. Nagyszer? eredmény ez, ami azt is jelzi, hogy az RSÁ-k várhatóan nem lesznek nagy fórban. Harmadik id?t futott a német színekben versenyz? Sandro Cortese a tejeskávés csapat (Team Caffelatte) RS-én. Meg is érdemli a szépszámú közönség, hogy legyen kinek szorítani, mert rengetegen vannak a lelátókon.

Gadea, Faubel és Pesek – Gáborunk három nagy ellenfele – szép sorjában 4., 5. és 6, míg a visszatérp Smith hetedik a Hondával. Két németajkú, ám nemzetiségüket tekintve osztrák illetve svájci, Ranseder és Krummenacher jönnek a sorban Derbivel illetve KTM-mel, Koyama épphogy benn’ a tízben a péntek után.

125, Q1

1 Gabor TALMACSI HUN APRILIA 1’26.930
2 Mattia PASINI ITA APRILIA 1’27.465
3 Sandro CORTESE GER APRILIA 1’27.819
4 Sergio GADEA SPA APRILIA 1’27.839
5 Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’27.921
6 Lukas PESEK CZE DERBI 1’28.112
7 Bradley SMITH GBR HONDA 1’28.221
8 Michael RANSEDER AUT DERBI 1’28.231
9 Randy KRUMMENACHER SWI KTM 1’28.338
10 Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’28.443
11 Pol ESPARGARO SPA APRILIA 1’28.456
12 Simone CORSI ITA APRILIA 1’28.466
13 Andrea IANNONE ITA WTR APRILIA 1’28.476
14 Stefan BRADL GER APRILIA 1’28.560
15 Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 1’28.689
16 Joan OLIVE SPA APRILIA 1’28.789
17 Mike DI MEGLIO FRA HONDA 1’28.838
18 Pablo NIETO SPA APRILIA 1’29.039
19 Joey LITJENS NED HONDA 1’29.136
20 Esteve RABAT SPA HONDA 1’29.250
21 Stefano BIANCO ITA APRILIA 1’29.484
22 Robert MURESAN ROU DERBI 1’29.505
23 Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 1’29.549
24 Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 1’29.575
25 Nicolas TEROL SPA DERBI 1’29.785
26 Federico SANDI ITA APRILIA 1’29.906
27 Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 1’29.931
28 Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 1’30.139
29 Patrick UNGER GER APRILIA 1’30.180
30 Alexis MASBOU FRA HONDA 1’30.220
31 Dominique AEGERTER SWI APRILIA 1’30.280
32 Georg FROEHLICH GER HONDA 1’30.350
33 Dino LOMBARDI ITA HONDA 1’30.669
34 Daniel WEBB GBR HONDA 1’30.762
35 Eric HUEBSCH GER APRILIA 1’30.924
36 Steve BONSEY USA KTM 1’31.023
37 Sebastien ECKNER GER HONDA 1’32.176

ugrás fel