Tizenhárom ezredmásodperc választja el egymástól az els? rajtsor három pilótáját, nüanszok döntöttek a szombati kvalifikáción. Casey Stoner és a Ducati javára, aki favoritként indulhat neki a német viadalnak, de nyugodt nem lehet, annyi szent. Mindenesetre jobb helyzetben van, mint a rivális Valentino Rossi, hiszen az olasz a hatodik helyr?l vághat neki majd a sachsenringi versenynek. Bár ez nála nem szokott sok mindent jelenteni… Dani Pedrosa csak négy (4) ezreddel maradt le a pole-ról, ami szinte semmi… javulófélben a Honda, vagy csak a szász klíma tesz jót a spanyolnak? Els? soros id?t ment Marco Melandri is, nagy meglepetésre (+13 ezred…), vele érdekes f?szerepl?vel gazdagodhat a vasárnapi futam.
Randy De Puniet ritka látványos eséssel zárta az id?mér? turnust, ennek ellenére a negyedik id? az övé, vagyis vele nyílik a második rajtsor. A fiatal francia gyors, de rengeteget bukik… vitathatatlanul többet, mint vonalbéli társai, John Hopkins és Rossi. Utóbbi kicsit több, mint két tizeddel kapott ki Stonert?l, kemény versenyre készülhet… ahogy a többiek is. Capirossi hetedik a sérülten motorozó Barros és a gyorsaságból szombatra is hagyó Gunitoli el?tt. A Ducati veteránja, a derék Loris most már tényleg az ‘életéért’ fut, bár az is egyre valószín?tlenebb, hogy a bolognai csapat hosszabbítson vele. Melandri szóba jöhet, de a vörösök leginkább Doviziosóra fenik a fogukat, akinek a hírek szerint konkrét ajánlatot tettek két szezonra. Izgalmas küzdelemnek nézünk elébe, melyet pocsék helyzetb?l kezd a vb-címvéd?: Hayden a 14. id?t szerezte meg, folytatódott tehát vessz?futása… most megint egy olyan rajt kell majd, mint Assenben.
MotoGp: a rajtrács összetétele
|
|
1 Casey STONER AUS DUCATI 1’22.384 |
Pénteki nyilatkozatában Lorenzo – a provizor pole megszerz?je – azt mondta, akár olyan pilóta is elcsípheti az els? rajtkockát, aki általában nincs az élbolyban, mert a Sachsenring furi egy pálya. A jóslat beigazult, azzal a kis kitétellel, hogy a jó Mika azért néha ott van az elején, bár kétségkívül kevesebbszer, mint a dics? 125-ös években. A finn ezúttal két tizedet mért a másodikra, aki nem más, mint Andrea Dovizioso – a mindenre elszánt olasz tökéletesen állította be a ‘régi’ Hondát… akárcsak Alex De Angelis az Apriliát. Lorenzónak ugyan annyira nem jött jól ki a lépés, de így is az els? sorba ért.
A második sorból Simon l?het ki a Hondával, vagy Aoyama a másik KTM-mel, de ide kvalifikálta magát Barbera is a Tóth csapat Apriliájával – a spanyol mell?l Simoncelli vághat neki, kettejük edzésnapja nem volt súrlódásmentes: összeszólalkoztak, majd kakaskodtak (falt, idomrugdosás) egy el?zés okán. Fejenként kétezer dollárjuk bánta. Tóth Imre a magyar csapat második motorján 24. lett a Q2-n.
250, Q2
|
|
1 Mika KALLIO FIN KTM 1’24.413 |
Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘No comment. Azt hiszem az eredmények magukért beszélnek, nincs mit magyarázni. Csak jókat tudok mondani. Tökéletes a motorom beállítása, a
futóm? olyan remekül dolgozik, hogy az fantasztikus. Ha így tudok holnap is
menni – és miért ne tudnék, ha két napja sikerül – akkor nem akarok nagykép?
lenni, de jó esélyem van meglógni a mez?nyt?l. Élvezem a motorozást,
mosolygok a plexi alatt. ‘
Ez tényleg nókomment. Mi a csudát lehetne hozzátenni a nyolcadliteresek második hivatalos id?mér?jéhez, ha Talmácsi nemcsak pole-t szerez (egyedüliként az 1’27-es limit alatt, pénteki formáját átmentve), de még mosolyog is plexi mögött. Hajrá, el?re, meg kell nyerni a versenyt, akár egy, a fönti nyilatkozatban felvetett meglógási taktikával (mint a ma második Pasini legutóbb Assenben), akár az utolsó centimétereken. Teljesen mindegy a cél szempontjából. Faubel is els? soros id?t tudott menni, de a lábadozásából visszatér? kis Bradley Smith is ott lesz az els? vonalban a Hondával, ami végképp azt támasztja alá, hogy ezt a nagydíjat nem a végsebesség fogja eldönteni. A vb szempontjából riválisnak tekinthet? pilóták közül Pesek az ötödik, a hazai kedvenc Cortesével, valamint Simone ‘Kellemetlen Ellenfél’ Corsival és az ifjú KTM-es Randy Krummenacherrel osztozik a soron. Sergio Gadea a kilencedik helyet szerezte meg a Q2-n.
125, Q2
|
|
1 Gabor TALMACSI HUN APRILIA 1’26.839 |
Legutóbbi hozzászólások