EST. 2002

A Sachsenring szombaton

Tizenhárom ezredmásodperc választja el egymástól az els? rajtsor három pilótáját, nüanszok döntöttek a szombati kvalifikáción. Casey Stoner és a Ducati javára, aki favoritként indulhat neki a német viadalnak, de nyugodt nem lehet, annyi szent. Mindenesetre jobb helyzetben van, mint a rivális Valentino Rossi, hiszen az olasz a hatodik helyr?l vághat neki majd a sachsenringi versenynek. Bár ez nála nem szokott sok mindent jelenteni… Dani Pedrosa csak négy (4) ezreddel maradt le a pole-ról, ami szinte semmi… javulófélben a Honda, vagy csak a szász klíma tesz jót a spanyolnak? Els? soros id?t ment Marco Melandri is, nagy meglepetésre (+13 ezred…), vele érdekes f?szerepl?vel gazdagodhat a vasárnapi futam.

Randy De Puniet ritka látványos eséssel zárta az id?mér? turnust, ennek ellenére a negyedik id? az övé, vagyis vele nyílik a második rajtsor. A fiatal francia gyors, de rengeteget bukik… vitathatatlanul többet, mint vonalbéli társai, John Hopkins és Rossi. Utóbbi kicsit több, mint két tizeddel kapott ki Stonert?l, kemény versenyre készülhet… ahogy a többiek is. Capirossi hetedik a sérülten motorozó Barros és a gyorsaságból szombatra is hagyó Gunitoli el?tt. A Ducati veteránja, a derék Loris most már tényleg az ‘életéért’ fut, bár az is egyre valószín?tlenebb, hogy a bolognai csapat hosszabbítson vele. Melandri szóba jöhet, de a vörösök leginkább Doviziosóra fenik a fogukat, akinek a hírek szerint konkrét ajánlatot tettek két szezonra. Izgalmas küzdelemnek nézünk elébe, melyet pocsék helyzetb?l kezd a vb-címvéd?: Hayden a 14. id?t szerezte meg, folytatódott tehát vessz?futása… most megint egy olyan rajt kell majd, mint Assenben.

MotoGp: a rajtrács összetétele

1 Casey STONER AUS DUCATI 1’22.384
2 Dani PEDROSA SPA HONDA 1’22.388
3 Marco MELANDRI ITA HONDA 1’22.397
4 Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’22.539
5 John HOPKINS USA SUZUKI 1’22.561
6 Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’22.605
7 Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’22.615
8 Alex BARROS BRA DUCATI 1’22.897
9 Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 1’22.958
10 Shinya NAKANO JPN HONDA 1’22.969
11 Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’23.039
12 Anthony WEST AUS KAWASAKI 1’23.056
13 Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’23.090
14 Nicky HAYDEN USA HONDA 1’23.151
15 Carlos CHECA SPA HONDA 1’23.182
16 Alex HOFMANN GER DUCATI 1’23.199
17 Michel FABRIZIO ITA HONDA 1’23.491
18 Makoto TAMADA JPN YAMAHA 1’23.744
19 Kurtis ROBERTS USA KR212V 1’24.209

Pénteki nyilatkozatában Lorenzo – a provizor pole megszerz?je – azt mondta, akár olyan pilóta is elcsípheti az els? rajtkockát, aki általában nincs az élbolyban, mert a Sachsenring furi egy pálya. A jóslat beigazult, azzal a kis kitétellel, hogy a jó Mika azért néha ott van az elején, bár kétségkívül kevesebbszer, mint a dics? 125-ös években. A finn ezúttal két tizedet mért a másodikra, aki nem más, mint Andrea Dovizioso – a mindenre elszánt olasz tökéletesen állította be a ‘régi’ Hondát… akárcsak Alex De Angelis az Apriliát. Lorenzónak ugyan annyira nem jött jól ki a lépés, de így is az els? sorba ért.

A második sorból Simon l?het ki a Hondával, vagy Aoyama a másik KTM-mel, de ide kvalifikálta magát Barbera is a Tóth csapat Apriliájával – a spanyol mell?l Simoncelli vághat neki, kettejük edzésnapja nem volt súrlódásmentes: összeszólalkoztak, majd kakaskodtak (falt, idomrugdosás) egy el?zés okán. Fejenként kétezer dollárjuk bánta. Tóth Imre a magyar csapat második motorján 24. lett a Q2-n.

250, Q2

1 Mika KALLIO FIN KTM 1’24.413
2 Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’24.643
3 Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’24.647
4 Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’24.735
5 Julian SIMON SPA HONDA 1’24.845
6 Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’24.870
7 Hector BARBERA SPA APRILIA 1’24.910
8 Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’25.002
9 Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’25.082
10 Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’25.099
11 Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’25.213
12 Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’25.323
13 Dirk HEIDOLF GER APRILIA 1’25.585
14 Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’25.599
15 Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’25.616
16 Shuhei AOYAMA JPN HONDA 1’25.856
17 Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 1’26.225
18 Efren VAZQUEZ SPA APRILIA 1’26.236
19 Fabrizio LAI ITA APRILIA 1’26.420
20 Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’26.685
21 Alvaro MOLINA SPA APRILIA 1’27.066
22 Jules CLUZEL FRA APRILIA 1’27.216
23 Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’27.578
24 Imre TOTH HUN APRILIA 1’27.644
25 Dan LINFOOT GBR APRILIA 1’27.886
26 Eugene LAVERTY IRL HONDA 1’27.984
27 Joshua SOMMER GER HONDA 1’28.905
28 Thomas WALTHER GER HONDA 1’28.962

Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘No comment. Azt hiszem az eredmények magukért beszélnek, nincs mit magyarázni. Csak jókat tudok mondani. Tökéletes a motorom beállítása, a
futóm? olyan remekül dolgozik, hogy az fantasztikus. Ha így tudok holnap is
menni – és miért ne tudnék, ha két napja sikerül – akkor nem akarok nagykép?
lenni, de jó esélyem van meglógni a mez?nyt?l. Élvezem a motorozást,
mosolygok a plexi alatt. ‘

Ez tényleg nókomment. Mi a csudát lehetne hozzátenni a nyolcadliteresek második hivatalos id?mér?jéhez, ha Talmácsi nemcsak pole-t szerez (egyedüliként az 1’27-es limit alatt, pénteki formáját átmentve), de még mosolyog is plexi mögött. Hajrá, el?re, meg kell nyerni a versenyt, akár egy, a fönti nyilatkozatban felvetett meglógási taktikával (mint a ma második Pasini legutóbb Assenben), akár az utolsó centimétereken. Teljesen mindegy a cél szempontjából. Faubel is els? soros id?t tudott menni, de a lábadozásából visszatér? kis Bradley Smith is ott lesz az els? vonalban a Hondával, ami végképp azt támasztja alá, hogy ezt a nagydíjat nem a végsebesség fogja eldönteni. A vb szempontjából riválisnak tekinthet? pilóták közül Pesek az ötödik, a hazai kedvenc Cortesével, valamint Simone ‘Kellemetlen Ellenfél’ Corsival és az ifjú KTM-es Randy Krummenacherrel osztozik a soron. Sergio Gadea a kilencedik helyet szerezte meg a Q2-n.

125, Q2

1 Gabor TALMACSI HUN APRILIA 1’26.839
2 Mattia PASINI ITA APRILIA 1’27.255
3 Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’27.266
4 Bradley SMITH GBR HONDA 1’27.576
5 Lukas PESEK CZE DERBI 1’27.706
6 Sandro CORTESE GER APRILIA 1’27.728
7 Simone CORSI ITA APRILIA 1’27.798
8 Randy KRUMMENACHER SWI KTM 1’27.829
9 Sergio GADEA SPA APRILIA 1’28.019
10 Esteve RABAT SPA HONDA 1’28.094
11 Michael RANSEDER AUT DERBI 1’28.108
12 Andrea IANNONE ITA APRILIA 1’28.204
13 Pol ESPARGARO SPA APRILIA 1’28.212
14 Joan OLIVE SPA APRILIA 1’28.268
15 Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’28.277
16 Stefan BRADL GER APRILIA 1’28.318
17 Pablo NIETO SPA APRILIA 1’28.343
18 Mike DI MEGLIO FRA HONDA 1’28.711
19 Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 1’28.751
20 Robert MURESAN ROU DERBI 1’28.825
21 Georg FROEHLICH GER HONDA 1’28.894
22 Stefano BIANCO ITA APRILIA 1’28.905
23 Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 1’29.038
24 Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 1’29.076
25 Joey LITJENS NED HONDA 1’29.362
26 Alexis MASBOU FRA HONDA 1’29.431
27 Federico SANDI ITA APRILIA 1’29.489
28 Nicolas TEROL SPA DERBI 1’29.499
29 Steve BONSEY USA KTM 1’29.712
30 Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 1’29.850
31 Dominique AEGERTER SWI APRILIA 1’30.264
32 Daniel WEBB GBR HONDA 1’30.363
33 Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 1’30.636
34 Eric HUEBSCH GER APRILIA 1’30.746
35 Dino LOMBARDI ITA HONDA 1’31.203
36 Patrick UNGER GER APRILIA 1’31.389
37 Sebastien ECKNER GER HONDA 1’32.191

ugrás fel