EST. 2002

A sárga Rossi a leggyorsabb az els? napon

Rossi és Edwards motorjai rekordid? alatt sárgultak be és vették föl az új Camel-grafikát (amely nem is olyan rég még a rivális Biaggi és Barros harci színe volt), s már az új köntösben tesztelnek Malajziában a hétf?n indult sorozat alkalmából. És a Yamaha a legaktívabb a mez?nyt figyelve, ez nemcsak a megjelenés terén látszik. A 2006-os M1 hátulja nyúlánk, szinte kardszer?, új vázat kapott és sokkal egyszer?bb, jobban beállítható futóm?vet. A blokk is többet tud a tavalyinál, valamennyivel. Két extra tesztmotor és -pilóta van jelen a helyszínen: Yoshikawa és Fujiwara, a fejlesztés magas h?fokon folyik, a cél egyértelm?: címvédés…

Valentino Rossi a téli szünet megannyi elfoglaltsága (jótékonysági események, falusi hakni, sztárvendégség divatbemutatón stb.) ellenére már a reggel során veszélyes köröket futott. Versenyképeseket, ahogy mondani szokás. Az er?bedobás arra enged következtetni, hogy Valentino elszánt lesz, a kemény munka, a vérprofizmus ugyanaz, mint egy éve. A maximumot nyújtja a világbajnok, aki állítólag februárban Valenciában a Ferrari F1-et is vezeti majd, talán Fernando Alonsóval közösen. A 46-os versenyz? szerint a motor ereje megfelel?, a futóm?ben még pattogás volt érzékelhet?.

A jelenlév?k többnyire a gumikat tesztelik, valójában a kerek fekete dolgokról szól ez az egész sportesemény. A Michelin, a Bridgestone, a Dunlop s?t a Pirelli is ott vannak Szepangban (utóbbiak az SBK-s PSG-1 Kawasaki csapattal munkálkodnak Laconi, Fonsi Nieto és Walker révén). A francia gyártó borzasztóan s?r? tesztprogramot tett a hondás ügyfelek elé, Nicky Haydennek napi száz kör körül kell teljesítenie, ha a végére akar érni a melónak. De nem viccel?dik a Bridgestone sem: Itoh a Ducati nyergében kimondottan a gumikkal dolgozik, Jacque a Kawasaki színeiben fekszik a munkán.

De térjünk vissza egy pillanatra Haydenhez. Az amerikai megannyi gumis elfoglaltságán túl fölült az egyetlen Szepangban rendelkezésre álló új Rc211V-re. Kedden a helyszínre érkezik Ishi úr, aki fejlesztési projektvezet?ként elmagyarázza majd a motorral kapcsolatos jöv?képet. S szép csöndben persze dolgozik az összes többi aranyszárnyas srác is, Hayden, Melandri és Pedrosa voltak a leggyorsabbak.

A Ducati a GP06-okkal képviselteti magát (amelyeket most még alternatív, by wire váltóval szereltek, ez nem biztos, hogy így lesz a jöv?ben). A Kawasaki elhozta az új big bang er?forrást az új vázszerkezettel, és van mit adniuk Matsudo munkatárs kezébe is, aki a többiekét?l több ponton eltér? motort vezethetett. De nem szunyókálni jöttek a Suzuki emberei sem: Hopkins és Vermeulen egyaránt a frissített géppel köröztek (fent kivezetett, Honda-stílusú kipufogó, áthelyezett tank).

Kellemes meglepetés, hogy jelen van a Roberts család teljes létszámban: Kenny atya az új, Honda-blokkos KR-t szállíttatta Malajziába és ültette rá fiát, ifjabb Kennyt. Nagyon szép és érdekes a Honda felújított V5-öse a helyszíni beszámolók szerint. A fiatal Kennynek mintha volna némi súlyfölöslege, édesapja viszont mintha tíz évet fiatalodott volna: ‘csúcsszámba men? id? alatt hoztunk össze egy szép motort, és tulajdonképpen már csak a futóm? miatt kell a fejemet vakarnom, mivel ahhoz és az elektronikához most nem akarok hozzányúlni. Jól van az így.’ Így teljes a tizennyolcas MotoGP-létszám, hozzájuk csatlakozhat még Checa tizenkilencediknek, akinek ügye még függ?ben van a Poncharal-féle Yamaha Tech3-nál (a francia privát együttest zászlaját egyel?re csak Ellison viszi), végleges döntés hétvégére várható.

Meleg nap volt a hétf? Délkelet-Ázsiában, f?képpen Loris Capirossinak, aki alig félórányi tesztelés után vesztette el az uralmat a hátsó kerék fölött egy kanyarkombinációban, és kicsúszott. Kés?bb egy elektronikai hiba miatt kellett állnia, de egyébként nyugodt. A pilótának nincs baja, a D16-ost az éjjel során megcsinálják a szakik, ígérik. Edwards is bukott, vele is minden rendben.

Hivatalos körid?k:
1. Rossi (Yamaha-Camel) 2.02.14 (74 kör)
2. Hayden (Honda-Repsol) 2.02.23 (85)
3. Melandri (Honda-Fortuna) 2.02.29 (74)
4. Pedrosa (Honda-Repsol) 2.02.46 (65)
5. Capirossi (Ducati-Marlboro) 2.02.53 (38)
6. Edwards (Yamaha-Camel) 2.02.61 (68)
7. Gibernau (Ducati-Marlboro) 2.02.77 (56)
8. Hopkins (Suzuki) 2.03.52
9. Stoner (Honda-LCR) 2.03.57
10. Nakano (Kawasaki) 2.03.77 (48)
11. Roberts jr. (KR-Honda) 2.03.8
12. Elias (Honda-Fortuna) 2.03.8 (60)
13. De Puniet (Kawasaki) 2.03.90 (60)
14. Vermeulen Suzuki) 2.04.2
15. Hoffmann (Ducati-D’Antin) 2.04.63 (32)
16. Ellison (Yamaha-Tech3) 2.06.4
17. Cardoso (Ducati-D’Antin) 2.07.70 (30)

Tesztpilóták:
Itoh (Ducati) 2.03.45
Matsudo (Kawasaki)
Fujiwara (Yamaha)
Yoshikawa (Yamaha)
Akiyoshi (Suzuki)

ugrás fel