EST. 2002

A spanyol teszten bizonyított a Suzuki

A spanyol teszten bizonyított a Suzuki.

A kétszeres BSB bajnok, Reynolds, a három nap alatt lefutott 114 kört arra
használta fel, hogy hozzászokjon az új géphez, és a szeptember óta tartó pihenõ
után ismét belerázódjon a motorozásba.

A kihagyás ellenére John Reynoldsnak sikerült 1,6 másodperccel gyorsabb köridõt
futnia, mint 12 hónappal korábban ugyanezen a pályán, így 1.37’10” másodpercben
szabta meg a leggyorsabb kör iramát.

‘Almerában voltunk az új gépet tesztelni, és leporolni a járgányt a téli
pihenõ után. Kipróbáltunk néhány új beállítást, és egy s más dolgot.’-
nyilatkozta Reynolds. ‘Nem a gyors köridõk elérése volt a célunk, más dolgokra
koncentráltunk. Versenygumikat használtunk, és mindig akadt valami, amit tesztelni
kellett a pályán. Szóval az, hogy ennyire jó idõt futottam csak hab a tortán.’-
majd hozzátette:
‘2002 végén azt mondtam, hogy a GSX-R1000 elég jó motor ahhoz, hogy versenyt
lehessen nyerni vele. Azonban ez a mostani 2003-as verzió minden részletében
még jobb, mint a korábbi, és ez a csapatnak is nagyszerû alapot nyújt a jó versenyzéshez.’

Az új csapattárs Kagayama 120 kör teljesített, ami jól jött, hogy hozzászokjon
a géphez és a pályához egyaránt. Annak ellenére, hogy ez volt az elsõ alkalom,
hogy ezen a pályán, ezzel a motorral, és csapattal dolgozott, mégis 1.37’20”-es
köridõt futott, ami éppen csak egy hajszállal lassabb, mint Reynoldsé.

‘Jó érzés volt újra motorra ülni, és száguldani’ -mosolygott Kagayama.
‘Sok mindent kell még tanulnunk az új GSX-R1000-rel kapcsolatban és azt
hiszem rengeteg lehetõség rejlik benne. Örültem, hogy ennyire közel voltam John
idejéhez, és úgy érzem mindketten tudnánk gyorsabban menni, ha szükséges. Nagyon
várom már a következõ tesztsorozatot, mert jó néhány dolog van, amit ki akarunk
próbálni, illetve beállítani, hogy jobban klappoljon az én motorozási stílusomhoz.’

A csapat tesztpilótája, a háromszoros British Superbike bajnok, Niall Mackenzie,
a teszt három napját a fékek fejlesztésével és a gyújtásbeállítással töltötte.
Õ is egyetért a versenyzõk véleményével, és úgy érzi, az új, 2003-as GSX-R1000
jobb motorikusan és gyorsabb mint a 2002-es gép.

A csapat technikusai rengeteg új információt és adatot gyûjtöttek az almeriai
pályán, így a következõ március 8-án, a Spanyolországi Valenciában megrendezésre
kerülõ tesztre jócskán tovább tudják fejleszteni a motort.

‘Ez egy nagyszerû tesztsorozat volt számunkra’- nyilatkozott elragadtatással
a csapat ügyvezetõje Paul Denning. ‘Nem is mehetett volna jobban. Az idõ
tökéletes volt a motorozáshoz, még akkor is, ha a második napon a szél megnehezítette
egy kicsit a dolgunkat, de még ez is elõnyünkre vált, mert lehetõséget adott
a versenyzõknek és a csapatnak, hogy az elektronikát tökéletesítsék.’

‘A 2002-es évi modellel összehasonlítva, ez a motor minden tekintetben
jobb és fejlettebb. A pilóták szerint erõsebb motorikusan, jobban gyorsul, és
a kanyarokban is gyorsabb. Úgy gondolom, ebbe jócskán belejátszik a jobban állítható
futómû, amely nagyobb szabadságot és több lehetõséget nyújt a versenyzõknek
a saját beállításaik megvalósításában.’

‘Ez egy jó kezdés volt a 2003-as évre, és a csapat is elégedett. Ennek
ellenére tisztában vagyunk azzal, hogy rengeteg dologban tudunk még fejlõdni,
annak érdekében, hogy az elsõ futamon még jobban teljesítsünk. A csapat munkatempója
változatlan marad. Tudjuk, hogy gyors a motor, és a versenyzõink is nagyszerûek,
ennek ellenére még gyorsabban szeretnénk menni, és minden lehetõséget megadni
a versenyzõinknek, hogy jó eredményt érhessenek el mire a versenyek elkezdõdnek.’

A Rizla Suzuki csapat március 8-tól 10-ig Valenciában tesztel, majd a Barcelonához
közeli Catalunya pályára sietnek, hogy március 12 és 13 között a Suzuki MotoGP
egységével együtt róják a köröket.

www.motonline.com

ugrás fel