Nagyon úgy néz ki, hogy igen. Legalábbis a kémek jelentése szerint, ugyanis már legyártott prototípusok is vannak. Persze az egész információhalmaz – vagy nevezzük inkább szerény adatkupacnak – most is a gyárból kiszivárgott történet, de így legalább be van sózva a világ, hogy mikor jön már ki – nem a legrosszabb marketinghúzás. És persze a Subaru sem valami hétköznapival akar el?rukkolni. Valljuk be ?szintén, a nagy japán motoróriások sornégyes hatszázasai és ezresei mellett egy ugyanilyen stílusú, ám de kiforratlan koncepció már senkit nem érdekelne. Valami új kellett, valami pikáns, amit?l eladható lesz a Subaru szupersport gyermeke. Egyhenger, 500 köbcenti, ez született eredményként az egyenlet végén. És talán nem is fognak mellél?ni vele.
Nyilván nem kell csodát várni. Az autópályabolondok nem fognak rekordot dönteni a Pest-Siófok szakaszon, a Pannónia Ringen sem ezzel fognak csúcsot bombázni. Egy négyütem? nagyköbcentis egyhengeres motor azonban nem fukarkodik a vezetési élménnyel. Az alsó fordulaton mélyr?l feltör? traktorhang, és az ehhez társuló bicepszet csiklandozó rezonancia csiszolatlan üvöltésbe megy át a fordulatszámmér? tornáztatásával, és ez valami örömfélét indukál. Olyat, ami nem múlik el az els? szezon után.
A blokk egykoron Polaris quadok ketyeg?je volt, melyet a Fuji Heavy Industries gyárt – ennek a cégnek a tulajdonában van jelenleg a Subaru is. A váz Kínában készül. Showa teleszkópokkal és Tokico fékekkel vértezik fel a HS500sa kódra keresztelt egyhengerest. A kinézet kérdés most is gusztus dolga, a farokidom olyan kawasakis, az eleje meg ’05-’06-os Honda CBR600RR-re hasonlít. A gömbölyded vonalak mostanában elfelé vannak a divatban, nem lenne rossz optikailag is valami szemvakaróbbat rajzolni, ha már a belbecs nem egykaptafás megoldás. 2009-re ígérik egyébként a motorkerékpárt, hamarosan szívesen látnánk végleges verziót is – a fizikális empíriáról nem is beszélve.
Legutóbbi hozzászólások