A Supermono, mint kategória lényegében elt?nt a színr?l, de tovább él néhány rajongó szívében: az alapelv sportos, de nem kimondottan extrém motorokról szól, amelyek könnyedek és agilisek – ezt a párosítást pedig kizárólag egy kompakt futóm? és egy egyhengeres blokk összeházasításával lehet elérni, innen a név is. A kevesebb néha több, tartja a mondás, ami erre az esetre tökéletesen igaz: Nyolc-tíz kilogramm mínusz a súlyból többet jelent, mintha ugyanennyi lóer?vel többet teljesítene a gépház.
Ezeket a m?faji vonásokat figyelembevéve volt, aki négyötvenes krosszmotort, volt, aki utcai gépeket alakított pályaszörnyeteggé. Hogy a stílusnak nem áldozott le teljesen, azt a Mototech m?hely munkája is mutatja, akik a méltán népszer? – és a leger?sebb egyhengers utcai motorként számontartott KTM Duke 690 R-b?l alkotott ilyen masinát viszonylag kevés, ám annál hatékonyabb átalakítással. 7 és fél kilót dobott le a motor a gyári állapothoz képest, a teljesítménynövel? kitnek köszönhet?en pedig az eredeti hetven lóer?re +10-et sikerült rátuningolni. És persze a kinézet sem utolsó szempont: szerintünk sokkalta jobban fest a dolog, mint akár Kiska eredetije, hogy az azt követ? Dugally-féle rettenetr?l ne is beszéljünk.
Az üléspozíció tekintetében a KTM RC8-asát próbálták megidézni, sikerrel. Az airbox, a tank, a lábtartók, a kormánycsutkák lecserélése, valamint a hátsó segédváz újraintegrálása jelentették a legnagyobb feladatot az átalakításkor. Ami mindösszesen 4.800 euróba került, ami persze nem egy olyan összeg, amit bárki azonnal el?ránt a farzsebb?l, de nem mondható soknak egy ilyen színvonalú munka esetében. A motor menetkész tömege így 141 kg, nyolcvan lóer?höz egy egyhengeresnél ez nagyszer? arány.
Legutóbbi hozzászólások