EST. 2002

A Suzuki Tokióban

A Q-Concept egy mindennapi városi közlekedésre maradéktalanul alkalmas, 2 és fél méter hosszú, kétszemélyes távolságáthidaló eszköz, valahol félúton az autó és a motor között. A tandem-modul két feln?tt, a nyíl-konfiguráció egy feln?tt, és mögötte két gyermek számára kínál helyet, míg készült bel?le egy business-változat is, ami egy személyes, viszont ebben az esetben hátul kell? helyet hagytak a cuccoknak. Mintegy 10 km hatótávval lehet számolni a modell esetében, ami a forgalomba hozáshoz nagyon kevés, az irány azonban látszik – a technika pedig fejl?dhet még.

Ugyancsak a fenntarthatóság jegyében debütál ezen kívül két prototípus: az e-Let’s és az üzelanyagcellás Burgmann fuel-cell. El?bbi egy elektromos robogó, az is a konzervatívabb fajtából. Villanymotorja a lassulásokból energiát képes újrahasznosítani, köszönhet?en a visszatölt? rendszernek és a lítiumos akkumulátornak. Mindez egy kompakt, könny? vázra építve nyer? kombináció lehet. Összsúlya kisebb, mint egy átlagos ötvenes robogóé.

Az e-Let’s sem zajjal, sem káros anyagok kibácsátásával nem terheli a környezetet, ugyanakkor kiválóan vezethet?, jól gyorsul és mindent tud, amit egy hasonló méret? és jelleg? robogónak tudnia kell. A telepek egy töltéssel – ez sima hálózati konnektorról megtörténhet – nagyjából 30 km-t bírnak, 30 km/órás átlagsebességet feltételezve. Mivel tesztelése már 2010 szeptembere óta folyik, elképzelhet?, hogy hamarosan a kereskedelmi forgalomban találkozunk viszont vele.

A Burgmann fuel-cell már 2009-ben bemutatkozott a publikumnak éppen Tokióban. Azóta rengeteget tesztelték, f?ként Japánban és Nagy-Britanniában, ez lett az els? üzemanyagcellás modell, ami közúti homologizációt kapott Európában. 

Tokióban minden egy kicsit a kínai piacról és a kínaiak motoros bummjáról is szól: a Suzuki standján sem lesz ez másképp, a koncepciók mellett – melyeket mindig nagy örömmel böngészünk – , ott lesz a teljes egészében Kínában gyártott és egyértelm?en az ottaniaknak szánt GW250 is.

ugrás fel