EST. 2002

A számmisztika döntött?

Ez nem a hétszeres világbajnokok éve volt, ezt nyugodtan leszögezhetjük, bár a pályán nem akadt idén ellenfelük. Érdekes párhuzam, de attól még igaz: sem Michael Schumacher, sem pedig Valentino Rossi nem volt képes elhódítani saját szakága koronáját – mindketten nagy hátrányból álltak fel az utolsó összecsapásra, Fortuna mégis a dönt? pillanatban vonta meg támogatását a bajnokoktól.

A hetes a számmisztikában is szerencsétlen számnak min?sül: a legtöbb házasság a hetedik év után bomlik fel, vagy romlik meg, mint ahogy Rossi és Fortuna kapcsolatában is a megromlás jegyei mutatkoznak, elég ha csak a Francia, az Amerikai, vagy a legutóbbi Valenciai Nagydíjat említem. A pitagoraszi számmisztika szerint viszont a 7-es szám a sorsfeladat, a kiegyenlítés száma. Ha ebb?l a szemszögb?l nézzük az idei évet, akkor is igazat adhatunk e tézisnek, hisz most minden balszerencsét visszakapott a Doktor, amik az elmúlt esztend?kben messze elkerülték.

Az esés, amellyel Valentino Rossi elbukta a futamot és a világbajnoki címet.

De ha tovább kutakodunk a bukást el?idéz? okok egyre csak mélyül? bugyraiban, akkor három tényez?t is megnevezhetünk a kudarc indikálójaként. 1) Ha akarjuk, akkor Toni Elias nyakába varrhatjuk a Doki trónfosztását, a jerezi, majd a portugáliai versenyre hivatkozva. Az idénynyitón ugye pont Elias tette ki a kavicságyba Rossit, megfosztva a dobogós helyezés szikrányi reményét?l is, az estorili legyorsulással elrabolt öt pontot már nem is említve – pont ennyi hiányzott az üdvösséghez. 2) Colin Edwards is lehet a b?nbak, amiért az asseni derbin hagyta magát behúzni a cs?be Nicky Hayden által (ugye még emlékeztek az utolsó kanyarra?!), de ha Portugáliában jobban helyezkedik a texasi, akkor… 3) A csapat: szinte érthetetlen, hogy az elmúlt két év valamint az IRTA tesztek fölényes uralása után ilyen megbízhatatlan és beállíthatatlan kétkerek?vel jött ki idén a Jerry Burgess által irányított szakmai team. Ugyan próbálták betömni a lyukakat év közben, ami hellyel-közzel sikerült is: az elmúlt esztend?k legnagyobb feltámadását mutatta be a Doki Laguna Seca után, a dönt? pillanatban mégis megremegett a keze.

El?ször a rajtnál, ahol majdnem lefullasztotta izgalmában az M1-est, majd abban a bizonyos kanyarban, amelyikben jelképesen átnyújtotta Nickynek az aranyserleget. Talán soha nem láttuk ennyire izgulni a kötél idegzetér?l ismert Rossit, de most minden kétked?nek bebizonyította, hogy ?t is csak anya szülte, meg azt is, hogy senki sem verhetetlen. Persze még elsüthetnék pár közhelyet (buszmegálló): az nevet, aki utoljára nevet, a versenynek a kockás zászlóig nincs vége, a technikai sportban bármi megtörténhet bla-bla-bla. De mivel ez egy csapat-összefoglalónak készült, álljanak itt az érintett yamahás felek nyilatkozatai a vasárnap történtekr?l.

Colin Edwards:

„Az istenek végs? csapása volt ez a mai futam! Két-három kör után éreztem, hogy a motor eleje folyton elmászik, de pontosan nem tudtam az okát. El?re lágy keveréket választottam, olyat, amit Motegiben és Estorilban is használtam, ahol megfelel?en m?ködtek ezekkel a beállításokkal. Mondjuk ma kicsit melegebb volt, elképzelhet?, hogy ezért nem találtuk a helyünket. Ett?l kezdve nem is tudtam rendesen fordulni: a testsúlyomat a térdemre kellett helyezni minden egyes kanyarban, különben elment volna egyenesen a motor. Úgy éreztem, bármelyik pillanatban betakarózhatok vele. Hopkins mögött mentem végig, mivel nem volt megfelel? kanyarsebességem, ezért képtelen voltam leel?zni ?t. Csalódás ez a szezon számomra. Köszönettel tartozom a Yamahának az egész éves kemény munkáért, soha nem adták fel, sajnálom, hogy nem sikerült el?rébb végeznünk. Valentino is balszerencsés volt idén, de megmutatta, hogy mennyire is jó valójában, sajnálom ?t és a csapatot is. Jön a következ? év, az új motorral visszavágunk!

Valentino Rossi:

„Természetesen nagyon csalódott vagyok, hiszen nyolc pontos el?nnyel érkeztem Valenciába, a bajnoki címet mégsem sikerült elhódítanom. Két nagy hibát is elkövettem a versenyen: egyet a rajtnál, a másikat a bukásomnál. Ez egy érzelmekkel teli évad volt, nagyszer? pillanatokkal, sajnálatos balszerencsékkel pár személyes hibával megspékelve. De ilyen a verseny. Amit most mondani tudok: nagy gratuláció Nickynek, mivel egy nagyszer? srác, kiváló motoros, és ? a világbajnok, ugyanis ? volt a legjobb ebben az évben. Már hosszú ideje ismerem ?t és a családját is, annak ellenére, hogy csalódott vagyok, egyben örülök is a sikerének. Nagy csatát vívtunk egész évben – nem úgy, mint korábban, amikor beszólogattunk egymásnak az ellenfeleimmel – valamint teljes mértékben tiszteljük egymást. Szeretnék egy nagy köszönetet mondani a Yamahának, az összes szerel?mnek, az összes embernek aki segített nekem egész évben, biztos vagyok benne, hogy a következ? évadban a 800 köbcentis motorokkal újra egy izgalmas szezont futunk majd, nagyszer? csatákkal f?szerezve!”

Davide Brivio:

”Természetes, hogy mindenkit csalódottsággal tölt el a mai verseny, azonban büszkék lehetünk arra, hogy még mindig a vb címért küzdve érkeztünk ide az utolsó futamra, a sok balszerencse után, ami a szezon els? felében ért minket. Valentino nagyon sokszor megmutatta, hogy miért olyan nagy világbajnok, szívvel-lélekkel küzdött az egész szezonban, még ma is a legvégs?kig küzdött. Ez egy szomorú nap számunkra, de izgalommal nézünk a következ? évad elé, amikor is visszahódíthatjuk a címet az új 800-as gépekkel. Megköszönöm az összes munkatársamnak, szerel?nek, a pilótáknak, a szponzoroknak, hogy ilyen profizmusban dolgozhattunk egész évben, valamint gratulálok Nicky Haydennek!”

Ez egy ilyen év volt, nem Rossi éve. Ett?l csak izgalmasabb lesz a következ?: Valénak minden eddiginél nagyobb motivációja lesz, az szinte bizonyos, Nicky be akarja majd bizonyítani, hogy nem véletlenül viseli az egyes rajtszámot (reméljük, hogy 2001 után valóban láthatjuk majd ezt a számot egy királykategóriás vason), Pedrosa a kis 800-assal császár lehet, nem is beszélve a Capirex-Ducati párosról. Szóval érdemes rátapadni a képerny?re (aki megteheti izguljon a versenyz?kért a helyszínen) a következ? évadban is, ami minden eddiginél korábban, március 10.-én veszi kezdetét. Vigyázz Forma-1, támad a MotoGP!

ugrás fel