EST. 2002

A Tech3 Moto2-je saját lábon

A Tech3 MotoGP-csapat francia f?hadiszállásán már szinte bevetésre készen állomásozik a 2010-ben hódító útjára induló Moto2 géposztályban hadrendbe állított új versenymotorjuk, az els? tesztek novemberben esedékesek. A kétversenyz?s Tech3-Moto2 csapat szerel?i és egyéb kiszolgáló személyzete már le van szerz?dtetve a jöv? szezonra, és majdnem teljesen új arcokból fog állni, de a versenyz?ket még keresi Poncharal.

„Óriási örömömre szolgál, hogy bemutathatom önöknek a Team Tech3 Moto2-es versenymotorját” – kéjelgett szokásához híven az újságíróknak Herve – „mellyel egy új id?számítás veszi kezdetét a csapatunk számára. A Tech3 csapat minden tagja izgatottan várja az új Moto2 géposztály megmérettetéseit, ami ugyanakkor kiváló színpad is számunkra, ahol újfent bizonyíthatjuk csapatunk technikai tudásának legjavát az egész világ számára.”

A Tech3 Moto2-esének váza – érthet? okokból – kísértetiesen hasonlít a CBR600RR vázára, de a vázfejnél, a hiányzó könnyítések miatt masszívabbnak t?nik.

A csapat 2010-es felállása már teljesen lezártnak tekinthet?, két nem éppen elhanyagolható pontot kivéve: a versenyz?k kiben léte még nem ismeretes. „Jó néhány potenciális jelöltünk van, némelyükkel a tárgyalások el?rehaladott állapotban vannak jelenleg, de egyel?re nem kívánom megnevezni egyiküket sem.” – mondta Poncharal, de megígérte, a teljes csapat, és a felöltöztetett motor a valenciai utolsó futamot követ?en (amire Ben Spies, a Tech3 egyik 2010-es MotoGP pilótája szabadkártyát kapott) be fog mutatkozni a nagyközönségnek.

A Tech3 els? Moto2-es vázának prototípusa ez év júliusában készült el, és mivel akkor még úgy volt, hogy a csapatok bármilyen hatszázas blokkot választhatnak majd, Yamaha-támogatott csapat lévén, a Tech3 egy YZF-R6 er?forrása köré kezdte el rajzolni az alumíniumot.

A váz házon belüli megtervezése és fejlesztése egyébként koránt sem volt egyértelm? a Tech3 számára, ahogy azt Guy Coulon, a csapat technikai frontembere, Colin Edwards f?mérnöke meséli. (Guy a MotoGP közvetítéseken rendre Colin mellett szokott felt?nni, hóbortos külseje és mindig kócos, ?szes, sz?ke hajkoronája miatt egy ?rült professzorra hasonlít, de így is ? a teljes MotoGP szerel?tábor egyik legtapasztaltabb, rangid?s tagja.)

Nicolas és Guy Coulon, a Tech3 csapat technikai gurui, és a Moto2-es versenygép megalkotói.

„Herve (Poncharal) már az év elején eldöntötte, hogy a Tech3 csapatot indít majd a Moto2-ben 2010-ben, de hogy a vázunk saját fejlesztés?, vagy küls?s vázspecialista által épített lesz-e, akkor még nem tudtuk.” – mesélte Guy a motor bemutatóján – „Végül úgy döntöttünk, mi magunk oldjuk meg a feladatot, és saját vázat és leng?kart konstruálunk. Az els? munkapéldány júliusra készült el, a leng?kar pedig még ugyanazon hónap vége el?tt.”

A motor lábra állításához szükséges egyéb alkatrészeket a Tech3 eddigi beszállítóitól szerzi be: „A vázon és a leng?karon felül majdnem minden mást eddigi partnereink szállítják majd, úgy, mint a futóm? elemeket (Öhlins), a kerekeket (Marchesini), és a fékrendszert (Brembo).” – tette hozzá monsieur Coulon.

Alább, Moto2-ismétlés képen, pedig hallgassátok meg a MotoGP technikai direktorával, Mike Webb-el, valamint a Dunlop gumifejlesztésekért felel?s emberével, Jeremy Fergusonnal készült interjút – elhangzik minden, amit egyel?re a Moto2-r?l tudni érdemes.

ugrás fel