A holland Ronald Ten Kate és az olasz Fausto Gresini két olyan csapatmenedzser, akik hiába képviselnek egyazon márkát, nehezen kerültek volna egymással szakmai vagy üzleti kapcsolatba, ha nincs az újdonsült CRT-szabály a MotoGP-ben. A dolog azonban úgy áll, hogy Gresini úr együttese, mint rról már korábban a motoros masszmédia beszámolt, Alvaro Bautista RC213V-jén kívül az ifjú titán Michele Pirrónak is lehet?séget biztosít a Claiming Rule Team keretében.
Az alakulat egy FTR-vázas motorral fog versenyezni 2012-ben, és igen, Honda CBR1000RR blokk kerül bele – lényegében egy az egyben a Superbike-specifikációjú er?forrás. Amit a Ten Kate Racing szállít majd az olasz csapatnak, s ezzel a kör bezárul. El?bbi honlapján már afféle hivatalos bejelentés gyanánt ott is van a lelkesít? szöveg: Ten Kate a MotoGP-ben! ‘A Gresini csapat egy motorral indul a CRT kategóriában, amelyhez a TKPR szolgáltatja a blokkot és az elektronikát. Ez a 2011 végi technika lesz, amelyet a szezon során folyamatosan fejlesztünk.’
Ki gondolta? Elképzelhetetlen lett volna pár évaddal ezel?tt, ördögt?l való förtelmes eretnekség. Most pedig ez az új valóság, amihez igyekszünk az elménket szoktatni. Mivel a MotoGP és a Superbike jogai immáron egy kézben összpontosulnak, az új szabályokat fenntartások és visszakérdezés nélkül kell elfogadnia mindenkinek. El is fogadjuk, ami nem jelenti persze azt, hogy feltétlenül egyet is értünk mindennel. A CRT-változat is a Ten Kate által kifejlesztett fly by wire rendszert alkalmazza, tudjuk meg a közleményb?l, amelyet Rea a tavalyi évad végén használt és amellyel két pole pozíciót, egy gy?zelmet és két harmadik helyet ért el.
További érdekesség, hogy a MotoGP-be igyekv? Michele Pirro (a képen) 2010-ben a Ten Kate versenyz?je volt a Supersportban (egy gy?zelem, egy harmadik hely, összetett 5.), míg az ex-gresinis Hiroshi Aoyama éppen a Ten Kate SBK csapatát fogja er?síteni.
Legutóbbi hozzászólások