EST. 2002

A Tóth csapat versenyei Ausztráliában

Roberto Locatelli, a Team Toth világbajnok versenyz?je a versenyen végül tudott javítani az eredményén, az ausztrál GP-n a hetedik helyen végzett. A folyamatos gondok után a futamra sikerült a csapatnak mérsékelnie a futóm? problémákat. Már a reggeli bemelegít? edzésen is jobb volt a motor, a versenyre pedig még tudtak finomítani. Ugyan még nem lett tökéletes és Loca küzdött tapadási problémákkal, de ezen a hétvégén a futamon teljesített legjobban az Aprilia. Az olasz versenyz?, szokás szerint jól kapta el a rajtot, a futam feléig tartotta az 5. helyét, majd kicsit hátrébb csúszva kemény csatát vívott a hetedik helyért.

Sajnos ezzel a motorral most nem tudott a dobogós helyezésekért küzdeni, de a hetedik helyért járó pontok is nagyon fontosak a világbajnokság végkimenetele szempontjából. Jelenleg az ötödik helyen áll egy ponttal lemaradva a negyedikt?l és egy pont el?nnyel a hatodikkal szemben. Az elkövetkez? japán futamon teljesen más beállítású motort kell használni, így a csapatnak új esélye nyílik, hogy egy a sepangihoz hasonló jó motort építsen Loca számára.

Roberto Locatelli nyilatkozata: ‘Sajnos nem tudtuk kiküszöbölni teljesen a futóm? hibáit, de elégedett vagyok, így is fontos pontokat gy?jtöttem. Nagyon közel állunk egymáshoz a bajnokságban, ezért els?számú feladat, hogy minden futamot befejezzek, egy kis hiba és búcsút inthetek a jó szereplésnek. A jöv? héten Japánban versenyzünk, ez egy nehéz pálya és nagyon sok fog múlni azon, hogy ki tudjuk-e javítani a mostani hibánkat.’

Tóth Imi nem tudta befejezni az ausztrál versenyhétvégét. A Team Toth versenyz?jének már a reggeli warm-up-on is problémái voltak, nem sikerült megoldani a motor szombati er?tlenségét, továbbra is gyengébb volt, mint az ellenfelek gépei. Sajnos ez a vessz?futás folytatódott a versenyen is. A motor továbbra is gyengén szerepelt, Imi nem tudta felvenni a harcot a többi pilótával. Rajt után folyamatosan hátrébb motorozott, mint a pénteken megszerzett rajtpozíciója.

De ez nem volt elég, a futam végére Imi motorjának kormánylengés-csillap- ítója felmondta a szolgálatot, és egyre nehezebben mozgott. Két körrel a verseny vége el?tt már annyira bekeményedett, hogy gondot okozott a Team Toth versenyz?jének a kanyarok bevétele, ezért biztonságosabbnak látta kiállni.

Tóth Imi nyilatkozata: ‘Rendkívül csalódott vagyok, a pénteki jó kezdés után nem tudtuk szombatra jól beállítani a motort, de ami nagyobb baj, hogy ma is ugyan azokkal a gondokkal küszködtem a versenyen. Nem volt elég gyors a motorom, hogy harcba szálljak a pontszerz? helyekért, plusz ehhez jött még a kormánygátló hibája, ami a végén úgy befeszült, hogy nem tudtam rendesen elfordítani a kormányt, és kénytelen voltam kiállni. Remélem, Japánban tiszta lappal indulhatunk és nem lesznek hasonló problémáink.’

ugrás fel