A Sport, mint ágazati megnevezés egyáltalán nem er?ltetett a Vespa részér?l, hiszen az olasz robogómárka olyan legendás modelleket tett már le az asztalra, mint a GS 150 az ötvenes közepén, vagy a 180 SS a hatvanas évek közepén.
Az id?k persze változnak, és 2011-ben már másra asszociálunk, ha sportos Vespáról van szó. A b?vös ‘Sport’ címkét az S- és a GTS-sorozat is megkapja: így jön létre az S és GTS SuperSport. Felismerni viszonylag egyszer? lesz ?ket, hiszen idomaikon jól kivehet?en olvasható a Super illetve a Sport felirat, míg a GTS-ek antikolt táblácskáin a klasszikus Vespa-logó szerepel majd.
Vespa GTS Sport
Kinézet dolgában elmondható, hogy mindkét széria csinosra sikerült, az els? rugó vöröse kell? agressziót kölcsönöz a megjelenésnek, a frontoldal sem lett éppenséggel rút, ugyanakkor ?rzi az örökbecs? vonalakat mindkét válfaj. A Vespa S fémes fényezése a világosszürke, els? sárvéd?t?l végigfutó, kockás zászlót imitáló sávval egészen szívbemarkoló.
Vespa S SuperSport Special Series
A GTS SuperSportban inkább az idomzat alatt található az újdonság, méghozzá egy 125 köbcentis Piaggo-blokk formájában, ami a 300-as változat mellé szeg?dik eztán. A Sport-paletta tehát 2011-t?l két széria összesen hatféle motorizációját kínálja a robogózni vágyóknak.
Vespa GTS Touring
Persze nemcsak a sportos, hanem a jöv?s-men?s, nevezzük úgy, ahogyan ?k: Touring szakágban is újít a Vespa. És persze, hogy megint egy múltidéz? speciális kiadással, amin van el?l csomagrács, hátul meg krómozott kapaszkodó. A Toszkán földbarna (‘Marrone terra di Toscana’) és Perszeusz-bronz fantázianev?, amúgy kétségkívül elegáns színek pedig összetéveszthetetlenné teszik ezt a Vespát is, pedig aztán hányadik variáció már egy témára. El?bbit a testesebb GTS, utóbbit a kecsesebb LX Touring-széria kapja meg.
Vespa LX Touring
A túraplexi az alapfelszereltség része, ahogy az oldalsztender is. A GTS Touring egyedül a 300 köbcentis, 22,3 Nm-es nyomatékot prezentáló, elektronikus befecskendezéses blokkal lesz kapható, míg az LX Touring négyféle kivitelben kerül a piacra: 125, 150 és négy- illetve kétütem? 50-es.
Vespa PX 2011
A jöv? évi Vespák legcsodálatosabb ‘újdonsága’ mégis a felélesztett PX sorozat lesz, az a típus, ami A Vespaként vonult be a motorkerékpárok történelemkönyvébe, és amit több mint harminc év gyártás után 2007-ben tettek jégre… de nem végleg! 2011 februárjában a legenda újjáéled, 125 és 150 köbcentis, kétütem?, légh?téses, karburátoros motorokkal fog érkezni.
Legutóbbi hozzászólások