EST. 2002

A víz az úr Valenciában

Sarkvidéki id?járás és es? tette lehetetlenné a valenciai gyorsasági tesztelés utolsó napját. Meteorológiai kutatómunkára inkább volt alkalmas a Ricardo Tormo, mint motorozásra: els?ként, már a reggel során az Aprilia állíttatta le központilag a 250-esek munkáját, aztán mégis kiküldték a pályára Barberát. A derék spanyol éppen rosszkor volt rossz helyen: egy hosszú kanyarban megcsúszott egy vízfolton, s kicsúszott. A pilótának nincs baja, viszont többet már nem merészkedett ki. Csapattársa, Lorenzo is csak épphogy kidugta az orrát a délután folyamán.

Vittoriano Guareschi a Ducati színeiben elektronikus vezérlés? kuplungot tesztelt Capirossi motorján, amir?l így legalább kiderült, hogyan dolgozik csúszós borításon. Gibernau is megtette els? köreit a Desmosedicivel, és azt mondta: ‘egyre inkább az az érzésem, hogy helyes döntést hoztam a Ducatival.’ A standard beállítású motorral a spanyol összesen 32 kört teljesített, ám a zárónapon nem ment ki a pályára, ahogy Capirex sem. Loris Capirossi 19-et fordult, állapota lassan, de biztosan javul.

Sete Gibernau

Az utolsó nap embere Nicky Hayden: a munka h?se címet méltán kiérdeml? amerikai volt az egyetlen, akit nem tántorított a pocsék id?. Mindig van min dolgozni: gumikon, beállításokon és talán még a hátsó felfüggesztéshez is hozzányúltak.

Toni Elias a Gresini-féle Fortuna Hondával

És mivel a pályán kevés volt a néznivaló, intenzív mozgásban volt a háttér. Az, hogy Rossi megint a Ferrarit teszteli Olaszországban, szinte senkit nem érdekel ebben a pillanatban, bár az aprócska tény, hogy mindössze 8 tizeddel maradt el Schumacher körrekordjától, figyelemre méltó. Mégis, a középpontban most Max Biaggi áll. Privát Suzukiról lehetett hallani, s?t még olyan fantazmagóriák is napvilágot láttak, mint egy öthengeres Honda motor a Kenny Roberts-együttesnek, ahol munkára lel Biaggi. Mind a Suzuki, mind a Honda egyébként cáfolta a híreszteléseket.

Daniel Pedrosa

Eközben kiderült az is, hogy a gyári Suzukik oldalán a Rizla neve szerepel majd: a támogatóról Denning csapatf?nök jó emlékeket ?riz, hiszen az angol Superbike-ban már voltak közös sikereik. Vermeulen pedig azt mondja: ‘még életemben nem vezettem ilyen könnyen kezelhet? motort, boldog vagyok, hogy itt lehetek.’

Casey Stoner

Igen érdekes vállalkozás Sito Ponsé, aki megpróbálja visszacsalogatni a Camelt a MotoGP-be. Természetesen az ? csapatába. Pons mindent el?készített: évek óta jól m?köd? együttm?ködés a Hondával az egyik érve, és két mindenre elszánt pilóta, Carlos Checa és Casey Stoner a másik. Az ifjú ausztrál heti munkájával leny?gözte a spanyol menedzsert: ‘Hosszú éves motoros pályafutásom során eddig még nem láttam egy ilyen tehetséget sem, aki ennyire gyors tudna lenni egy teljesen ismeretlen géppel’ mondta. A jó Sito terve ha elbukna, van helyette egy másik. Meggy?zni a Telefónicát, hogy térjen vissza a MotoGP-be…

A D’Antin csapat munkáját teljesen befagyasztotta a hideg id?, és Roberto Rolfo lehet a legvekésbé elégedett, hiszen még mindig nem tiszta a sorsa. Marad az együttesnél, vagy megy a Yamaha Tech3-hoz? Ez a kérdés. Akárhogy is lesz, be kell érnie a Dunlop gumikkal, amit áldásosnak tartott volna elkerülni.

ugrás fel