Mint derült égb?l a villámcsapás, sokakat úgy ért az iwatai gyártó két új cruiserének bemutatója (amelyek – ha szigorúan vesszük a stílusmeghatározásokat – igazából bobberek). A keresztségben az XV950 és XV950R névvel ellátott motorok a Yamaha friss, és az MT-09-cel újból szárnyra kapó motorgyártási lelkesedését h?en tükrözik: az elmúlt néhány év tecchalott állapota után végre újra a merészség, az újítani vágyás jeleit vélhetjük felfedezni a Yamaha modellpalettában.
A két új jövevénnyel együtt azonnal egy új járm?kategóriát is kitaláltak a yamahások: mostantól ‘Sport Heritage motorok’ gy?jt?név alá került az XJR1300, a VMAX, és a két új XV950, és végülis miért ne? Sportos, de stílusukat tekintve mondhatjujk, hogy régimódi motorok ezek, valóban.
Alapvet?en a két új XV950-es modell nagyban hasonlít egymásra. Mindkett?ben ugyanaz a 60 fokos, légh?téses, 942 köbös SOHC V-kettes dolgozik, amit az el?dökhöz képest most méginkább az alacsony és középtartományi nyomatékra hangoltak. Számokban kifejezev 52 lóer? és 79,5 Nm a végeredmény, amit egy ötsebességes váltó és bordásszíjas szekunderhajtás segítségével juttatnak el a 150 mm széles és 16 col bels? átmér?j? hátsó gumiig. Elöl egy 19-es, 100 mm-es papucs feszül.
A fékezési er?kért egy-egy 298 mm-es féktárcsa felel elöl és hátul egyaránt, melyekhez az ABS blokkolásgátló természetesen alapfelszereltség, együttesen a menetkészen 251 kilós motor lassításával könnyedén megbírkóznak, a tank 12 literes.
Ami azonban a technikai adatoknál sokkal fontosabb, az a motorok stílusa és karaktere. A Yamaha szándékosan kereste azt a stílust, ami a mai motorépít?k körében nagy népszer?ségnek örvend: a minél letisztultabb megoldásokkal kialakított technika egyszer?ségében könny? meglátni a szépet.
A kipufogórendszert?l kezdve a kerek m?szerfalon át egészen az ékszerszer?en kiképzett LED-es hátsó lámpáig mindenhol tettenérhet? a tervez?k abbéli igyekezete, hogy az XV950-eket úgy tegyék különlegessé, egyedivé és széppé, hogy igazából nem akarják különlegessé és egyedivé tenni: mindenben ott van, de szinte láthatatlanul a dizájner keze.
Ahogy a Yamaha mondja: ‘A múlt ihlette, de a jöv?nek építettük: a Yamaha kitárja az egyedi átalakítások kapuját az új XV950R – egy, az eredeti épített motorok jellegét és személyiségét friss, neo retró, felt?n? japán küls?be csomagoló bobber – vev?i el?tt.’ Díjazzuk az ilyenfajta újdonsült hozzáállást egy akkora cégt?l, mint a Yamaha. Érzik a trendeket, annyi szent.
Stílusbeli különbségeken felül az alap XV950 és az XV950R közötti különbségek kimerülnek olyan apró, de hatásos részletekben, mint az eltér? festések, vagy például a hátsó, dupla rugóstag küls? gáztartyája, ami az alapmodellr?l hiányzik.
A hullámos perem? féktárcsák, a 12-küll?s kerekek és a szarvasb?r-hatású üléshúzat teszik teljessé a képet – ennyire kívánatos oldszkúlcsoppert még nem kínáltak szériaállapotban! Le a kalappal, Yamaha!
Legutóbbi hozzászólások