EST. 2002

A Yamaha motort épített…

Mint derült égb?l a villámcsapás, sokakat úgy ért az iwatai gyártó két új cruiserének bemutatója (amelyek – ha szigorúan vesszük a stílusmeghatározásokat – igazából bobberek). A keresztségben az XV950 és XV950R névvel ellátott motorok a Yamaha friss, és az MT-09-cel újból szárnyra kapó motorgyártási lelkesedését h?en tükrözik: az elmúlt néhány év tecchalott állapota után végre újra a merészség, az újítani vágyás jeleit vélhetjük felfedezni a Yamaha modellpalettában.

A két új jövevénnyel együtt azonnal egy új járm?kategóriát is kitaláltak a yamahások: mostantól ‘Sport Heritage motorok’ gy?jt?név alá került az XJR1300, a VMAX, és a két új XV950, és végülis miért ne? Sportos, de stílusukat tekintve mondhatjujk, hogy régimódi motorok ezek, valóban.

Yamaha XV950R 2014

Alapvet?en a két új XV950-es modell nagyban hasonlít egymásra. Mindkett?ben ugyanaz a 60 fokos, légh?téses, 942 köbös SOHC V-kettes dolgozik, amit az el?dökhöz képest most méginkább az alacsony és középtartományi nyomatékra hangoltak. Számokban kifejezev 52 lóer? és 79,5 Nm a végeredmény, amit egy ötsebességes váltó és bordásszíjas szekunderhajtás segítségével juttatnak el a 150 mm széles és 16 col bels? átmér?j? hátsó gumiig. Elöl egy 19-es, 100 mm-es papucs feszül.

Yamaha XV950R 2014

A fékezési er?kért egy-egy 298 mm-es féktárcsa felel elöl és hátul egyaránt, melyekhez az ABS blokkolásgátló természetesen alapfelszereltség, együttesen a menetkészen 251 kilós motor lassításával könnyedén megbírkóznak, a tank 12 literes.

Ami azonban a technikai adatoknál sokkal fontosabb, az a motorok stílusa és karaktere. A Yamaha szándékosan kereste azt a stílust, ami a mai motorépít?k körében nagy népszer?ségnek örvend: a minél letisztultabb megoldásokkal kialakított technika egyszer?ségében könny? meglátni a szépet.

Yamaha XV950R 2014

A kipufogórendszert?l kezdve a kerek m?szerfalon át egészen az ékszerszer?en kiképzett LED-es hátsó lámpáig mindenhol tettenérhet? a tervez?k abbéli igyekezete, hogy az XV950-eket úgy tegyék különlegessé, egyedivé és széppé, hogy igazából nem akarják különlegessé és egyedivé tenni: mindenben ott van, de szinte láthatatlanul a dizájner keze.

Yamaha XV950R 2014

Ahogy a Yamaha mondja: ‘A múlt ihlette, de a jöv?nek építettük: a Yamaha kitárja az egyedi átalakítások kapuját az új XV950R – egy, az eredeti épített motorok jellegét és személyiségét friss, neo retró, felt?n? japán küls?be csomagoló bobber – vev?i el?tt.’ Díjazzuk az ilyenfajta újdonsült hozzáállást egy akkora cégt?l, mint a Yamaha. Érzik a trendeket, annyi szent.

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Stílusbeli különbségeken felül az alap XV950 és az XV950R közötti különbségek kimerülnek olyan apró, de hatásos részletekben, mint az eltér? festések, vagy például a hátsó, dupla rugóstag küls? gáztartyája, ami az alapmodellr?l hiányzik.

A hullámos perem? féktárcsák, a 12-küll?s kerekek és a szarvasb?r-hatású üléshúzat teszik teljessé a képet – ennyire kívánatos oldszkúlcsoppert még nem kínáltak szériaállapotban! Le a kalappal, Yamaha!

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

Yamaha XV950R 2014

ugrás fel