EST. 2002

AA, Hungaroring: Boxutca

Magda Attila (GSX-R Kupa 2. és 3. hely; 125 GP 8. hely; Endurance 3. hely):

A szombati napon majdnem meglett a gy?zelem, vasárnap is vezetted a futam, de a két kisodródás megpecsételte a versenyed.
Pénteken egy kisebb sérülést szenvedtem, a könyökömön kilátszott a csont, szerencsére a futamokon nem éreztem bel?le semmit. A szombati versenyen már hamar elléptünk az többiekt?l Rizivel és Balázzsal, nagy volt a helyezkedés. A harmadik helyen figyeltem Riziék harcát, amikor Balázs elvétette a második kanyart, majd sikerült átvennem a vezetést, amit az utolsó körig meg is tartottam. Rizi a pálya utolsó harmadában lepett meg, így ? nyerte a futamot. A második verseny már jóval eseménydúsabb volt. Mindent egy lapra tettem fel, mert ekkor két pont választott el Balázstól az összetettben, és ha el?tte végeztem volna akkor meg lett volna az év végi ezüst. Ez a mindent vagy semmit taktika megbosszulta magát, plussz a fékem sem m?ködött megfelel?en. Nem tudtam a harmadik kört?l két ujjal fékezni ahogy megszoktam, nehéz volt teli tenyérrel kontrollálni a motort a féktávokon.

A 125-ös futam?
Egy fejlesztés alatt álló cseh konstrukcióval megyek. Nem az eredmény hajszolása volt a célunk, hanem az, hogy minél több információt gy?jtsünk a motorról. Sajnos még nem üt?képes a motor. Egész évet nem mentem itt, mert két fiatal cseh fiú kezdte az évet, de nem tudták megfelel? információkkal ellátni a csapatot, ezért kértek engem fel, hogy az év utolsó futamain segítsem ?ket.

Milyen volt az idei éved?

Meg kell köszönnöm barátom Bitter Sanyi közbenjárását, hiszen nélküle nem indulhattam volna a GSX-R Kupában. Ez egy nagyon jó kezdeményezés, itt tényleg nem az számít hogy milyen vastag a pénztárcád, itt mindenkinek adottak a feltételek és ebb?l kell kihozni a maximumot. Brnoban sikerült gy?znöm, amire nagyon büszke vagyok, az év végi összesítésben pedig a harmadik lettem a profik mez?nyében. Remélem jöv?re el?rébb végzek a kupában.

Németh Balázs (Superstock 1000, 1. hely; GSX-R Kupa 8. és 1. hely; Endurance 1. hely):

El?ször is engedd meg, hogy gratuláljak a mai teljesítményedhez. 18 évesen öreg rókákat meghazudtolva versenyeztél a mai napon. Szombaton azonban eldobtad a gépet a GSX-R Kupa els? versenyén. Mi történt abban a kanyarban?
Rizivel csatáztam az els? helyért. A harmadik körben a célegyenes utáni bal kanyarban bementem mellé féktávon, de sajnos nagy volt a tempó, és elcsúszott az eleje. Ezután sikerült visszaállnom a versenybe, végül a hetedik lettem.

Milyen volt belülr?l a Stock 1000-es futam? Ez volt az els? gy?zelmed.
Sikerült az idény alatt megszoknom a nagygépet, már egész jó köröket tudtam vele menni az év vége felé. Igen, ez volt az els? gy?zelmem. A versenyen nem történt semmi különös, három körig mentem Tonini hátsó kerekén, majd sikerült eljönnöm t?le és megnyetem a versenyt, aminek nagyon örülök.

A GSX-R kupa második futamán aztán visszavágtál Rizinek. Mesélj err?l a versenyr?l kérlek!
A futam elején nagy volt a helyezkedés, majd visszaszorultam a harmadik helyre, figyeltem, hogy milyen íven mennek a fiúk. Három körrel a vége el?tt, megpróbáltam ritmust váltani, majd elszakadni t?lük, ami sikerült is.

A jöv? szezonra mik a tervek? Mely kategóriákban indulsz?
Szeretnék továbbra is a GSX-R kupában versenyezni, a többi kategóriáról egyenl?re még semmi biztosat nem tudok mondani.

Rizmayer Gábor (GSX-R Kupa, 1. és 2. hely; Endurace 1. hely):

Nagy csatában sikerült magad mögé utasítani Attilát. Belülr?l hogy láttad a futamot?
A Balázs nagy szívességet tett nekem, hogy eldobta a motort, ezzel meg is nyertem a bajnokságot, ami a nagyban köszönhet? a kiegyensúlyozott teljesítményemnek. Attila nagyon agresszíven ment, ezért hagytam, hogy el?l motorozzon, én közben figyeltem milyen íveket használ. Az utolsó körre hagytam az el?zést, a sikán után gyors jobbosban sikerült Magdát megel?znöm. A második versenyen meglátjuk mi lesz, Attila biztos mindent megtesz, hogy megnyerje a futamot. Persze jó lenne, ha gy?znék, de nem fogok kockáztatni.

Jöv?re?
A bajnokság megnyerésével indulhatok a Superstock 600-as Európa Kupán, emellett a GSX-R Kupa sorozaton, valamint pár Alpok-Adria futamon fogok menni.

Székely Zsolt (Supersport 1. hely):

Zsoltot nem tudtam elcsípni a Supersport futama után, de Benzso felhívta a futam után, és elmondta: a Honda nagyon jó volt egész hétvégén, sikerült jól beállítani a gépet. A bajnokság éllovasa nem fejezte be a futamot, így még esélye lehet megszerezni az év végi koronát.

Varga Gerg? (Superstock 1000, 3. hely):

A szabadedzésen ha jól tudom estél. Mi történt?
Kimentem a pályára, és már az els? körben elestem. Visszajöttem a boxba, szétszedtük a gépet, kiderült, hogy a kuplunggal voltak gondok, valószín?leg ezért is estem el. Nem is tudtam menni se szabadedzést, se az els? id?mér?t.

Milyen volt a versenyed?
A harmadik helyr?l rajtolhattam, de sajnos nem tudtam elkapni megfelel?en a rajt pillanatát, a nagy tülekedésben többen rámzártak, így csak az ötödik helyen fordulhattam. Az els? körök jól sikerültek, két helyet tudtam el?re jönni, majd Vörös Sanyi el?zése közben elmértem a féktávot és kiszaladtam a bukótérbe, ha jól emlékszem, akkor a tizedig helyig csúsztam vissza. Keményen húztam a gázt, feljöttem Vida Tibi és Tonini mögé, de ekkor már nagyon elhasználódtak az abroncsaim, csúszkáltam össze-vissza. Az utolsó körökben kiesett el?lem Tibi, ekkor már nem forszíroztam az el?zést, megelégedtem a harmadik pozíciómmal.

Endurance-on indusz?
Úgy volt, hogy megyek, de aztán mégsem lett bel?le semmi.

A Franciaországban gy?jtött tapasztalatokat tudtad itt hasznosítani?
Úgy mondanám, hogy megpróbáltam.

Milyen hasznos tanácsokkal láttak el téged az Endurance-bajnok csapatnál?
Szigorúan titkos (nevet).

Jöv?vel kapcsolatban mik a tervek?
Alpok-Adria Superstock 1000 mindenképpen, és egy pár Superstock 1000 vb futam. Már idén is szerettem volna indulni páron, de a mostani francia kapcsolatnak köszönhet?en ez jöv?re biztos össze fog jönni, meg aztán ami még alakul.

Összegezve, milyennek láttad ezt az évet?
Sajnos volt két nullás versenyem, Brno-ban egy kavics tette tönkre a motor h?t?jét, és volt egy verseny, amin az élr?l estem el. Sajnos nem úgy jöttek össze a versenyek, ahogy szerettem volna. Nem volt egy rossz év, eljutottunk egy szintre, amihez még úgy látszik, hogy érnem kell még. Reméljük jöv?re a ‘majdnem’ futamokon a pozitív irányba billen a mérleg .

Vida Tibor (Superstock 1000, 8. hely; Endurance 2. hely):

A hétvégét értékeljed kérlek, foglald össze röviden!
Nyolcadik lettem, aminek nem örülök, egy bukás után visszaállva, a helytállás tehát megvolt. Egy biztos második helyet dobtam el ezzel az elcsúszással, ami a tizenkét körös verseny tizedék körében történt.

Hogyan történt? Talán te fekteted a legmélyebbre a motort a mez?znyben. Ezúttal túl mélyre döntötted?
Nem, egyszer?en túl nagy volt a tempó ahhoz a kanyarhoz. Annak viszont örülök, hogy az edzésen és a versenyen is az egyéni legjobbamat sikerült nyújtanom. A verseny elején stabil, jó köröket sikerült mennem, gondoltam, hogy növelem a tempót, ez hiba volt.

Hogyan alakult az idei éved?
Ebben az idényben ez volt az els? elcsúszásom a versenyeket és az edzéseket is figyelembe véve. Nagyon jó ez az új ZX-10-es Kawasaki, de az év elején még nem tudtam azokat a köröket hozni, amire számítottam. Ki kellett ismernem a gépet, az év második felére már jöttek az elfogadható eredmények.

Az Endurance-on mire számítasz?
Gy?zelemre. Nem lesz könny? dolgunk, hiszen nem csak én csúsztam el a saját versenyemen, hanem a társam, Kispataki Viktor is. Nekem semmi bajom, neki viszont bedagadt a bokája, így ez módosíthatja a taktikát. Úgy volt, hogy ? megy kétszer, és én egyszer, mivel ? a gyorsabb, és mégiscsak az ? motorjával megyünk, de a bokazúzódás miatt el?fordulhat, hogy én megyek kétszer. A motor nagyon jó, akár csak a csapat, a boxkiállásokat is gyakoroltu, remélhet?leg azzal sem lesz baj.

Említetted, hogy Viktor Superbike motorjával mentek. Mennyire sikerült a számodra új technikával összebarátkoznod?
Hát, nehéz volt. Nem akartam a motor teljesít?képességének a határát feszegetni, a kormány és a lábtartó beállításokhoz sem nyúltunk, nyílván a Viktor volt a gyorsabb, teljesen alávetettem magam a sebességének. A motor teljesítménye nagyon jó, akárcsak a futóm?, a beállítások nekem kényelmetlen, hozzá kell szokni nincs mese.

Nagy Norbert

ugrás fel