EST. 2002

AA, Most: Száguldás Csehországban

A cseh kisváros mellet elhelyezked? versenypályán az indulók listájának megtekintése nélkül is biztos lehetett benne az ember, hogy az egyik legnagyobb érdekl?désre számot tartó Alpok-Adria futamnak lehetnek szemtanúi a jelenlév?k. Ezúttal a legtöbb magyar versenyz? is fontosnak tartotta, hogy megmutassa tudását a Budapestt?l több mint 600 km-re fekv? helyszínen. Természetesen a Team Suzukis versenyz?k is jelen voltak a versenyen. Dudás Péter, és Kispataki Viktor folytatták a pontgy?jtést. Németh Balázs kevésbé volt szerencsés, neki a technika szólt közbe.

A vasárnapi versenyre való felkészülés a csütörtöki szabadedzésekkel vette kezdetét. A pályával való barátkozás sokaknak nehezen ment, hiszen a pálya min?sége néhol a pesti utakkal vetekszik. Ez els?sorban a széria ezresek között versenyz? Németh Balázsnak okozott fejtörést, aki rögtön az els? útját eséssel fejezte be. A kicsúszást szerencsére szinte karcolások nélkül úszta meg a versenyz?, így mintha mi sem történt volna vághatott neki társaival a pénteki, és szombati id?mér? edzéseknek. Az id?járás mind a két nap ideális volt, mindenki optimális körülmények között készülhetett a vasárnapi versenyekre. Lássuk a részleteket a versenyz?k szájából. El?ször Kispataki Viktort kérdeztük az edzésekkel kapcsolatban:

„Az el?z? fordulóhoz képest most úgy érzem, sokkal jobban sikerült a felkészülés. Ez a pálya nagyon fekszik nekem, ráadásul, úgy t?nik a motoromat teljes mértékben sikerült hozzá hangolni. Brnóban a 16. helyr?l indultam most viszont a nyolcadik rajtkockán várhatom a rajt pillanatát. Nagyon örülnék, ha sikerülne beférk?zni az els? négy közé, bár nem lesz könny?, mert hát elég s?r? a mez?ny eleje. Az elmúlt két évben nem tudtam itt ilyen jó id?ket motorozni, és tekintve, hogy itt mindig jobb helyezést tudtam elérni, mint ahova az id?mér?k alapján kerültem, nagyon bizakodó vagyok. A futóm?, ahogy említettem jobb nem is lehetne, úgyhogy most rajtam a sor…”

A Stock 1000 kategória pontversenyében élen álló Dudás Péter ugyancsak az id?mér?k után kérdeztük ki addigi tapasztalatiról: „A id?eredményeim azt mutatják, hogy nem a legjobb formámban megyek, korábban jobb id?ket is futottam már ezen a pályán. A tavalyi id?mt?l majdnem egy másodperccel vagyok elmaradva. Próbálom megtalálni ennek az okát, els?sorban magamban, mert úgy érzem, hogy a motort most nagyon jól sikerült felkészíteni. Holnap az ötödik helyr?l fogok indulni, amivel nem vagyok maradéktalanul elégedett. A bizonytalanságokat holnapra megpróbálom kiküszöbölni, és remélhet?leg sikerül a veretlenségemet megvédeni!”- nyilatkozta a versenyz?.

Németh Balázs a t?le megszokott sz?kszavúsággal számolt be az id?mér? edzésekr?l: Most vagyok el?ször a pályán, az id?mér?kön a kilencedik helyet sikerült megszereznem. Az els? edzésen tizedik voltam, aztán a szombati edzésen még egy helyet tudtam javítani. Ha három négy hellyel sikerül el?rébb végeznem, akkor elégedetten megyek majd haza.”

Vasárnap a nyolcadliteres futamok után délután kett?kor gurultak fel a rajtrácsra a Superbike kategória résztvev?i. A verseny nagy izgalmakkal szolgált a néz?knek, de Kispataki Viktort hallgatva ezek eltörpülnek a versenyz? által átéltek mellett:

„A rajtom nagyon jól sikerült. Azt nem tudom hányadiknak fordultam el, mert jó nagy volt a tömeg, de az biztos, hogy több hellyel is el?rébb kerültem. Az els? kanyar elég veszélyes volt, mindenki borított mindenkire, féltem is, hogy lesz valami tömeges esés, de szerencsére ez elmaradt. A nagy melegnek köszönhet?en az els? három körben jó id?ket tudtam motorozni, nem is nagyon maradtam le az el?ttem lév?kt?l.

Eleinte tudtam tartani a pozíciómat, majd aztán a negyedik kör tájékán kezdett túlmelegedni a motor. Emiatt vissza kellett, hogy vegyek a gázból. A forróság miatt az olaj is felmelegedett a váltóban, úgyhogy volt, hogy nem tudtam visszaváltani az egyenesek végén. Emiatt aztán vesztettem is egy pozíciót, ekkor a hetedik helyen motoroztam. A vége fele aztán már nem spóroltam. Igyekeztem rátapadni az el?ttem lév? versenyz?re, aki valószín?leg hasonló problémákkal küzködhetett, mint én. ? viszont nem volt olyan óvatos, így az utolsó kör végén felrobbant a motorja, és rengeteg olaj szóródott szét a pályán. Óriási mázlim volt, hogy nem ütötte ki alólam a motort! Ezzel végül a hatodik helyre sikerült beérnem, és 10 pontot gy?jtöttem az eddigiekhez. Tényleg nagy szerencse volt, hogy megúsztam a bukást, mert amikor a leintés után begurultam a bokszutcába, láttam, hogy három motor ég abban a kanyarban, ahol a baleset történt. Összességében úgy érzem, jobban motoroztam, mint eddig. Jobb volt a motor, és a beállításokat is sikerült tökéletesen eltalálni. Csak az elmelegedéssel voltak problémák, de remélem ezt a rijekai futamra ki tudjuk küszöbölni.”

Németh Balázs és Dudás Péter kategóriája, azaz a Stock 1000 volt a nap utolsó versenye. Németh Balázs az el?z? Alpok-Adria fordulót korábbi

sérülése miatt még kihagyni kényszerült, és bár már teljes fegyverzetben állt a hétvége kihívásai elé a versenyen már a második körben kiállni kényszerült a váltó meghibásodása miatt. Dudás Péterre hárult tehát a feladat, hogy megvédje a mundér becsületét. ? a következ?képpen számolt be a versenyr?l:

„Jó rajtot kaptam el, els?nek sikerült elfordulnom a cél végén. Igyekeztem egy olyan tempót felvenni, amivel meg is tudom ?rizni a vezet? pozíciót, de még az els? körben megel?ztek. Úgy nézett ki, hogy azért tudom majd tartani az iramot a lengyel Szkopekkel, és nagyjából a verseny feléig ott is voltam mögötte a második helyen. Aztán volt egy nagyon nagy megcsúszásom, egy hajszálon múlott, hogy megúsztam az esést. Ezt a hibát sajnos kis is tudta használni a mögöttem motorozó másik lengyel, így már ketten voltak el?ttem. Ekkor, ahogy várható is volt a helyi Kamil Pragerrel kellett felvennem a keszty?t. Éppen vele voltam nagy csatában, amikor egy lekörözött versenyz? mögé kerültem. Ez a versenyz?, mivel nem tudott róla, hogy mögötte vagyok öt teljes körön keresztül tartott fel. Ennek az lett a vége, hogy a cseh Prager mindkett?nket otthagyott. Pragerrel egyszer még helyet cseréltünk, de megint visszael?zött. Az utolsó körben a befutó el?tti dupla jobbos kanyarban terveztem végleg elé kerülni, de nagy „szerencsém- re” megint beleszaladtam egy lekörözöttbe, akit egészen a célegyenesre ráfordítóig kísértem. Elég pipa vagyok a rendez?ségre, mivel egyetlen egyszer sem láttam a gyorsabb versenyz? érkezését jelz? kék zászlót meglengetni, és ezen nekem most nagyon sok múlott. Szerettem volna ugyanis meg?rizni a veretlenségemet, de emiatt a rendez?i hiba miatt ez most nem jött össze. Végeredményben örülök a húsz pontnak is (az els? két helyen végzett alkalmi indulók nem kerülnek értéklesre a bajnokságban, a szerk.), csak bosszantó, hogy egy ilyen bagatell, rajtam kívülálló oknál fogva nem tudtam befogni a cseh versenyz?t, ami már elég lett volna a 25 pont megszerzéséhez. Öt körön keresztül hagyni, hogy egy lekörözött feltartson egy gyorsabb versenyz?t, az megenged- hetetlen hiba egy ilyen színvonalú versenysorozatban. Ezzel persze azért nem d?l össze a világ, a bajnokságban ezzel együtt is az els? helyen állok. Remélem, hogy rijekában már nem fognak ilyen jelleg? dolgok hátráltatni.”

Forrás: Team Suzuki

ugrás fel