Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató AC Schnitzeresített S 1000 RR

AC Schnitzeresített S 1000 RR

Hirdetés

Talán a konkurens tuner cégek megsértése nélkül állíthatjuk, ha BMW autók és motorkerékpárok (vagy a Mini) tuningjáról van szó, az AC Schnitzer embereinél tapasztaltabb kezeket nehezen találni a piacon. Legújabb alkotásuk egy „kiegészít?raktár” S 1000 RR, egy régi-új ismer?ssel a fedélzeten.

Superbike – régen, nagyon régen, valamikor a hetvenes évek derekán ez a szó azt jelentette: végy egy nagyon nagy és nagyon er?s motort, szerelj rá egy fejidomot, szögelj alá valami használható futóm?vet, és, ami a legfontosabb, csavarozz fel rá egy jó széles kormányt, majd húzzad neki veszettül! Az azóta eltelt évtizedek alatt a superbike jelentése már átalakult valami sokkal kifinomultabbá, már nem a sufni versenyz?ket értjük alatta mint a kezdetek kezdetén, és ezért a superbike-osítás – mint tuning m?faj – is átalakult.

A fenti intermezzót kizárólag azért iktattuk be, hogy fennhangon köszönthessük a kilencvenes évek vége óta az átalakítósdi-üzletágból az utcai motoros által nagyon is hiányolt, szinte kihalt, de el sosem feledett jó öreg superbike-kormányt, ez az az alkatrész ugyanis, amiben az AC Schnitzer S 1000 RR átirata valószín?leg különbözni fog az összes többi hasonlótól.

A széles és magasabb kormány élettani hatásait – f?leg ha sörhasas bajor vagy – nem ecsetelnénk, inkább csemegézzünk a részletekb?l! Az AC Schnitzer superbike-kitje tartalmaz mindent, ami a kormányátalakításhoz szükséges (például a hosszabb kuplungbowdent és fékcsövet), valamint ezen felül még néhány extrát…

…mint a kecses, alumíniumból készült fékfolyadék tartály, vagy az állítható, „titánium szín?re” eloxált fék és kuplungkarok. Utóbbiakat választhatjuk hosszú (gyári) vagy rövid („kétujjas”) változatban; állíthatóságuk mértéke meghaladja a gyári karokét, így az átlagosnál kisebb ujjakkal rendelkez? motorosoknak is kényelmesek.

Természetesen elmaradhatatlan hozzávaló a cserekipufogó, ez esetben egy Stealth nev? AC Schnitzer Slip-on személyében. Az aacheniek fekete titáncsöve kiválóan helyettesíti a gyári alumínium szín?t, karbonszálas m?anyagból megformázott hexagon vége pedig olyan kívánatos, hogy birtoklásáért sokan ingóságaink elzálogosítást is bevállalnánk. Ja, és azt említettük már, hogy mindössze egyetlen kilogrammot nyom?

A kipufogó mellé az S 1000 RR kapott még egy AC Performance Sports leveg?sz?r?t, az egyéb extrák közé sorolhatjuk még a Schnitzer féle rendszámtábla tartót – amelyre a gyári és az után gyártott indexek is jól illeszkednek – a „3D dizájnú” (így mondják marketing nyelven, hogy létez?…) bukógombákat, és a szett utcai motorozás szempontjából leghasznosabbját, a tüköralátéteket, melyek oldalanként centikkel tolják kijjebb a visszapillantókat.