EST. 2002

Acabion: négyötven a vége

Igencsak különös járm? az Acabion GTBO névre hallgató, jet-stílusban megépített, karbonrost ruházatba öltöztetett prototípus. Egyrészt a lehengerl? megjelenése miatt ugye, ami a száguldó szivar koncepciójára épít, másrészt a teljesítménye az, amit?l tátva maradhat az ember szája. Rendkívüli aerodinamikájának köszönhet?en ez a modell akár az 550 kilométeres óránkénti sebességet is el bírná érni, ám tervez?i 450-re ‘szabályozták le’ ezt a csúcsértéket. Er?forrása egy 1.400 köbcentis egység, 700 lóer?s teljesítmény leadásának képességével, mindehhez az Acabion össztömege mindössze három mázsa.

A 400-as utazósebességet húsz másodperc alatt éri el a kis rakéta. Tömeges elterjedése esetén minden eddigi kresz-szabály anakronisztikussá válna, mindamellett szükség lenne egy alaposan újragondolt úthálózatra is – tán ezért nem viszi majd többre, mint mezei mérnöki tanulmány. Huszonhat darab elkészítését mindenesetre tervbe vette a gyártó az elkövetkezend? négy esztend?ben, de ha valaki egy ilyennel vágyná emelni hazánk közlekedési morálját, rendelését leadhatja az Acabionnak dedikált weboldalon.

Figyelemremélt?, hogy a b?dületes teljesítmény és végsebesség ellenére milyen visszafogottan fogyaszt a járgány: százas tempó mellett négy litert eszik, nyélgázon használva 16 litert konzumál száz kilométeren. Na most akkor ez a jöv? vagy sem?

ugrás fel