EST. 2002

Ahogy Gerg? látta -Pannónia Ring

A hétvégi verseny végre hazai pályán a Pannonia ringen zajlott. Volt akinek
sikerült kihasználni a ‘hazai’ pálya el?nyét, de volt akinek nem jól
‘sült el’ a hétvége.

Az id?járás kedvez? volt, csak nem a motorozásra, hanem inkább a strandolásra.
A versenyeken jóval 30 fok fölötti volt a h?mérséklet.

Az Arai kupába meglehet?sen kevesen vettek részt. Csupán 12 résztvev?je volt.
Most is mint korábban a verseny együtt volt a cseh nyílt bajnoksággal (de külön
értékelve). Versenyen Hofmeister Zoltán nagy el?nnyel vezetett a 6. körig, összetettben
már 4. volt, de sajna egy balosban elcsúszott, így a vezetés ‘átszállt’
Bognár Jánosra, aki a kockás zászlóig meg is tartotta. ?t Bíró Balázs és Szalóki
János követte.

A 125Gp-ben ismét Philipp Eitzinger nyert, bár ehhez kellett Gabriele Gnani
hibája, aki vezet? helyr?l a 2. körben elesett. Péntek László 9., Juhász Tamás11.
és Kovács Nikolett 15.-ként fejezte be a versenyt.

250 Gp versenyét sajnos nem láttam és a versenyeredményr?l papírt se tudták
már adni az osztrák rendez?k. De azért jó hírrel tudok szolgálni, Rizmayer Gábor
els? helyr?l rajtolt és megnyerte a futamot.

Stocksport kategória versenye elég érdekesen alakult. Bittinek sajnos az els?
edzésen tönkre ment a váltója és a versenyt nem tudta vállalni. Kispataki Viktor
megszerezte a 2. rajthelyet a cseh Matej Smrz mögött. Rosivall Ágoston 10. és
Vörös Sándor 14. helyr?l rajtolt. Viktor gyönyör? motorozással be is terelte
Suzukiját a 2. helyre. Ágonak már edzésen sem muzsikált a motorja, úgy ahogy
illene, de a versenyre még rosszabb lett. Folyton leszabájzott már alacsony
fordulaton. Evvel a gépszörnnyel is sikerült elérnie a 8. helyezést. Vörös Sándornak
sajnos nem hozott szerencsét a hazai pálya, az els? körben bukott.

Érdekes összehasonlítani Smrz és mondjuk Viktor tecnikai hátterét. Viktorék
jöttek egy mikrobusszal, egy hát..hogy is mondjam …egy lakóautó szer?séggel
és egy motorral, ami azért egybe van. Ezzel szemben Smrz aki, 2 tizeddel volt
gyorsabb, megérkezett egy bazi nagy kamionnal, ezernyi gumival és két fullos
motorral, amib?l az egyiket le is rombolta rendesen az id?mér?n, de hát ott
volt a tartalék…. Párunknak jól jönne tartalék motor nálunk is….

Supersport is érdekesen alakult. Kistalma az els? edzésen megszerezte a pole-t,
a második edzésen azonban 3 körig jutott aztán tönkre ment motorjában a váltó.
(tartalék váltót mindenkinek !!). Szerencsére estére sikerült szerezni egy másik
váltót. A motort csavarokra szedték, aztán be az új alkatrészek és ha minden
jó, jó lesz a verseny is. Jó rajt, gyors körök és ..és a mez?ny sehol, Kistalma
szétcsapott a hétvégén mindenkit és fölényesen gy?zött. Volt is öröm a végén.
Székely Zsolt 15., Vida Tibor 16. és én a 17. helyr?l vágtam neki a viadalnak.
Az id?mér?n csupán tizedek választottak el minket egymástól, de a versenyre
szétszakdtunk. Székely Zsolt feljött 7. helyig Vida Tibor pedig a 11. helyig.
Számomra a hétvége elég érdekesen és vegyes érzelmekkel telt. Kezdtem megint
jó formában lenni, úgy éreztem végre kihevertem az év eleji bukássorozatomat.
A szabadedzések is egyre jobban alakultak, az id?mér?n próbáltam mindent kihozni
magamból, a hazai pályán való jó szereplés nagyon ‘nyomasztott’. Az
id?mér? els? mért köre máris 1mp jobb volt, mint egyéni legjobb id?m, a második
még 4 tizeddel a harmadik még jobb lett volna de az utolsó kanyarban a célraráfordítóban
egyszer csak elt?nt a motor eleje úgy 160km/h nál. Az eredmény egy jó nagy esés
lett. Szerencsére semmi bajom nem lett és a motor is megúszta a kipufogó kivételével.
Hozzá kell tennem nem új gumi volt a motoron, mert ugye….

Sikerült egy kipufogóvéget kölcsönkérnem ami, nem erre való volt ráadásul annyit
estek már vele, hogy meg volt fordítva. De gépátvételen szerencsére elfogadták.
A versenyen iszonyú meleg volt. A rajtot nem kaptam el jól. Aztán együtt mentem
egy bojjal aminek az élén a Vida Tibi volt. De csak 6 körig bírtam, utána kezdtem
leszakadni. Túl görcsös voltam és egyszer?en a 8. körre (-ami a verseny fele
volt-) úgy beállt az izom a hátamon, hogy egyszer?en kínszenvedés volt mennem,
majd meg haltam. A körid?k is egyre rosszabbak lettek, helyzetemet nehezítette,
hogy a motorom 78fok helyett 91fok volt (ami ugye nem kevés lóer?vesztés) erre
még rájött a tákolt kipufogó, szóval a motorom úgy ment, mint egy 400-as. A
12. körre el?ttem se volt senki egy célegyenesre és mögöttem sem, szóval ‘bemotorozgattam’
a 17. helyre. Ami idáig a legjobb helyezésem, de mégsem vagyok elégedett vele.
Mindenféleképpen szerettem volna pontot szerezni legalább. Ha minden oké, de
f?leg én, akkor simán bejövök 12-13 körül.

És mindezek után, amikor az ember tudja, hogy elba…tt egy versenyt. Pusztán
‘jóindulatból’ odajönnek a ‘jóakarók’gratulálni, hogy 16
kör alatt nem estem el…

Köszönet érte…

A Hungaroringig, ami számomra a hazai pálya, sokat edzek és megpróbálok minden
t?lem telhet?t…

Üdv

ugrás fel