EST. 2002

Ahol megremeg a Föld

Július els? hétvégéjén újra nemzetközi dragster versenyt rendeztek, minden eddiginél nagyobb
és színvonalasabb résztvev?kkel.
Én és az idén beszerzett Pro-stock dragsterem a competition kategóriában próbáltuk az olasz,
cseh, osztrák na és persze a magyarok dolgát megnehezíteni.
Péntek délután egy egész kis csapattal, Csabi, Ákos és a két Rékával érkeztünk meg,
és a drag sport legnagyobb ellenfelével találkoztunk a pályán, ami nem más mint az
az er?s oldalszél, ami sajnos a szombati id?mér?kre sem múlt el.

Mivel legalább egy mért
id?vel kell rendelkezni ahhoz, hogy az ember a középdönt?be jusson, nekem is mennem kellett
egyet – amit?l a többieket látva mit szenvendnek a motor egyenesben tartásával – kicsit tartottam.
Odaálltam a rajthoz a jobb oldalra, azért a jobb pályát választottam, mert a szél is jobbról fújt
és ha esetleg elsodor, akkor legyen hely átmenni a bal pályára. Elrajtoltam és kétszáz méternél
megkaptam amit?l tartottam: elkezdett középre nyomni a szél, akárhogyan döntöttem meg a motort.
Végül háromszáz méternél elcsuktam a gázt és egy hajszállal de sikerült a saját pályámon a célba
érni egy 11.3-as keserves id?vel, de legalább megvolt a mért id?m!

Délutánra aztán kicsit enyhült a szél, megpróbáltam javítani az id?n, nehogy az id?járás miatt ne
kerüljek be a legjobb nyolcba. Egy kiadós gumimelegítés után sikerült egész jól rajtolni, amikor
a másodikat váltottam a motor eleje elemelkedett és borzaztóan tolt tovább, a célban éreztem, hogy
ez jó id? lesz, 9.4: így már tuti a középdönt?! Az id?mér?k közben folyamatos olajfolyással küzdöttünk, amit szombat estére sikerült megoldani,
csak remélni mertem, hogy ezek után nem lesz több technikai problémánk, nem így lett: a középdönt?
futama el?tt 20 percel leforgott a f?tengely végér?l az a kúpos anya, amin keresztül egy küls? indítóval
indítjuk a motort. Ezt a motort nem lehet csak úgy betolni, a mágneses gyújtásnak legalább 3-4-szer
körbe kell fordulnia ahoz, hogy megfelel? szikra legyen az induláshoz, a motor s?rítése 14:1-hez,
semmi esélyt sem láttam a betolásra.

Akkor egy ‘kicsit’ ideges lettem, kínomban már a versenyt is
lemondtam és Papp Lacinak panaszoltam, hogyan jártunk. ? lazán csak annyit mondott, hogy toljátok
be. Hát mi megpróbáltuk: 2. fokozatban ráeresztettem a kuplungot és rögtön megállt a kerék ekkor Csabi
barátom javaslatára megpróbáltuk 3.-ban ahol voltak bíztató jelek, de kicsi volt a tempó. Hozzátok a motorom,
mondtam és egy spanifer segítségével a parkolóban sikerült behúzni. Irány a start marsall, aki engedélyt
adott arra, hogy egyszer megpróbálhatjuk a rajtnál, de többször nem. Rögtön sikerült, így nem volt más hátra,
mint megverni Belme Józsi turbós Hayabusáját. Talán kicsit elizgultam a dolgot, mert beugrottam így kiestem
a versenyb?l
.
Szeretném ezúton is megköszönni a segítségét Dr. Somogyi Csabának és Kovács Ákos barátomnak és a b?bájos X-Bike hostesseknek, a két Rékának, Köszönöm!

ugrás fel