EST. 2002

Airbus Light Rider

A repül?gép iparban és a versenysportban kezdenek egyre gyakoribbá válni a 3D-s nyomtató technológiával készül? fém alkatrészek, de a tömeggyártás számára még túl drága ez az eljárás.

Az iparban elöljáróként a leginkább utasszállító repül?gépeir?l közismert Airbus leányvállalata, az AP Works egy új, limitált példányszámban készül?, extrakönny? kétkerek?n megmutatta, nagyjából miként lehet elképzelni egy 3D nyomatott motorkerékpár vázat.

Nem egész 35 kilót nyom a Light Rider (ebb?l a váz 6 kg), a meghajtására szolgáló elektromotor pedig majd’ 9 lóer?s és 130 Nm forgatónyomatékot mozgósít. A „bringa” 80 km/órás végsebességre van áttételezve, a 0-45 km/órás sprint pedig három másodpercet vesz rajta igénybe. Egy töltéssel nagyjából 60 kilométer messzire juthatunk.

De az igazi attrakció nem is a menetteljesítmények, hanem maga a váz. A nem egész hat kilós, elképeszt? formájú alkatrész olyan üregeket és íveket vonultat fel, melyeket hagyományos gyártási eljárásokkal képtelenség lenne kivitelezni, kizárólag a 3D nyomatás képes erre.

A Light Rider csupán egy technológiai showbike, arra szolgál, hogy bemutassa nekünk az Airbus AP Works gyártástechnológiai tudását, mégis le fognak bel?le gyártani 50 példányt, hátha megtetszik néhány dúsgazdag repül? és motormegszállottnak.

És hogy mennyibe kerül ez a m?remek kategóriába is beill? jöv?masina? Mindössze 50.000 Euro.

Rendelésedet a lightrider.apworks.de alatt adhatod le…

ugrás fel