EST. 2002

Ajándék Honda motorozás

A világ els? motorkerékpárgyára különleges ajándékot nyújtott át patronáltjainak a záró MotoGP futamot követ? hétf?n. Szakújságírók mellett a gyár kiemelt versenyz?i is próbára tehették magukat az öt évesen nyugdíjba vonuló RC211V-n. Az idei supersport-világbajnok, Sebastien Charpentier, a superbike-sorozat ezüstérmese James Toseland, a legutóbbi Dakar gy?ztes Marc Coma (? a Repsol meghívásának tett eleget) is nyeregbe szállt a Ricardo Tormón.

Comának kicsit szokatlan volt a légkör

A kiválasztottak közül James Toseland terelgette a leggyorsabban Pedrosa Hondáját, leggyorsabb köre 1’34.0 volt a négy kilométeres aszfaltcsíkon (Hayden legjobbja 1’32.9 volt a vasárnapi versenyen). Charpentier és Coma eredményeit nem hozták nyilvánosságra, ami Coma esetében érthet? is.

A Dakar címvéd?jének ez volt az els? éles bevetése sík terepen versenymotorral. A spanyol terepmotorost honfitársa, Dani Pedrosa készítette fel az eseményre.

Charpentier Stoner egykori motorjával körözött

„Élvezetes volt ez a pár kör, különösen azért, mert eddig nem volt aszfalton tapasztalatom. Korábban soha nem mentem ’utcai’ motorral versenypályán. Köszönettel tartozom Daninak az útmutatásokért, nagy segítségemre voltak a hasznos tanácsok kint a pályán. Készséggel bevezetett a karbon féktárcsák m?ködésébe, a kanyarból való kigyorsítások fontosságába, valamint a sebességváltás titkaiba. Ezen felül a Repsol, a Honda és a KTM-nél doglozó munkatársaknak is meg szeretném köszönni, hogy lehet?vé tették nekem ezt az élményt.” – mondta Coma a teszt után.

Az RCV-n is jól mutat Toseland

„Igazán örülök, hogy mehettem pár kört egy RCV Hondával. A motor nagyon kezes volt, a legjobb köröm is csak egy másodperccel gyengébb Nicky versenyben futott leggyorsabb körénél. A superbike motoromnál jóval könnyebb a MotoGP vas (30 kg a differencia, a szerk.), megannyi elektronikai segédletnek köszönhet?en teljesen másképp kell egy ilyen motort vezetni. Ezért is vagyok büszke Troy valenciai sikerére, mert megmutatta, hogy a superbike motorosok is vannak olyan jók, mint a MotoGP pilóták” – tette hozzá Toseland, aki Luis D’Antinnak is nemet mondott, hogy az WSBK-ban maradhasson a Honda alakulatánál.

Talán 2008-ban már egy MotoGP Hondán láthatjuk a 2004-es Superbike világbajnokot.

ugrás fel