EST. 2002

Akrapovic Morsus

Igor Akrapovi? beadta a derekát: már chopperre is gyártanak csöveket! Vezetéknevével fémjelzett, csúcsmin?ség? kipufogórendszereket el?állító cége kezdetekben kizárólag sportmotorokkal dolgozott, mert ugye Igor maga is egy elég sikeres versenyz?, majd kés?bb tuner volt annak idején. Aztán ahogy n?tt a cége, termékpalettájuk is úgy b?vült.

Sorra jelentek meg az egyre kevésbé sportos motorokra az Akrapovi? kipufogók (a kilencvenes években járunk, akkor még Scorpion márkanéven futottak), de a cég által képviselt profi hozzáállás sosem csorbult, s?t a min?ség csak egyre n?tt és n?tt, így lesz – és lett is – sikeres egy manufaktúra.

Akrapovic Morsus 

Aztán pár év múlva, egy szép napon Igor úr gyár el?tt parkoló Porschéjára csak amúgy hobbiból felhenkölt, de attól még abszolút Akrapovi?-min?ség? kipufogórendszert meglátta egyik tehet?sebb üzlettársa és/vagy barátja (a sztori szempontjából végtére is mindegy, hogy ki), nemsokára pedig megszületett az Akra autós ágazata. Porschékra, M-es BMW-kre, Ferrarikra és egyéb sportos autókra azóta minden tehet?sebb autó?rült a szlovénoktól rendel kipufogót, ha teheti.

De az Akrapovi? még mindig fejl?dik, senki kedvéért nem fékeznek, a napokban sokak nagy meglepetésére bejelentették: mostantól customokra is gyártanak csöveket. Nem várt húzás volt ez attól a cégt?l, aki néhány évtizeddel ezel?tt rá se volt hajlandó nézni olyan motorra, amit ne borított volna teljes versenyidomzat. A www.akrapovic-custom.com oldalon tekinthet? meg a Custom Line választéka, egyel?re (érthet? módon) csak Harley-Davidsonokra kínálnak portékát, Slip-On dobokat és komplett kipufogórendszereket egyaránt.

Akrapovic Morsus

E fenti hírt kellene ennek a Dreamachine Motorcycles által Igoréknak készített, Morsus fantázianévvel ellátott kétkerek? építménynek népszer?sítenie, és valljuk be, megy is neki. Kétségkívül a custom építés új iskoláját követte Tomaž Capuder, a Dreamachine tulajdonosa és els? embere a motor létrehozásánál: az alacsony építési mód, a minimális cicomák, de legf?képpen a normális motorozhatóságot és dönthet?séget megenged?, nem úthenger-szer? hátsó gumi az, aminek köszönhet?en akár még motorozni is lehetne a Morsusszal.

Említést érdemel még a tankot is magába foglaló, titánium szín?re fújt merev váz bölcs?keret nélkül (!), ilyet H-D blokkal nem sokan mernek párosítani; vagy a diszkréten elhelyezett Akra-skorpiók (lásd például a karbonszálas tankon), de a formázott tükrök is az ízeltlábú állat ollóit, és így a cég logóját adják vissza egy kellemesen stilizált változatban. Az olyan kis apróságokat, mint a lábtartókba rejtett ledes helyzetjelz?k, már meg sem említenénk.

Akrapovic Morsus

Az Akrapovi? Morsust egy 1852 köbcentis (113 köbinches) S&S H-D-blokk hajtja a maga 144 lóerejével, a párosított váltó hatsebességes, a belül alu, kívül karbon borítású kerekek pedig nem kevesebb, mint 26 collt számlálnak átmér? gyanánt. A megrendel? sportos gyökereit a fordított Showa villák és a radiális rögzítés? féknyergek hivatottak még hangsúlyozni, ugyanakkor a motor legfontosabb alkatrésze mi más lehetne, mint az egyedi, mindkét henger gázait el?ször el?re majd lentre elvezet?, titániumból kézzel készített promó-kipufogórendszer?

A Morsus nem eladó és nem is készül bel?le több, csak ez az egy bemutató-, és a közeljöv?ben európai motorshow-ról motorshow-ra cipelt példány – de már legalább a kipufogójához hasonlót vásárolhat majd magának a min?ségre éhes csopperes!

ugrás fel