Betartotta ígéretét a magyar gyorsasági motorsport egyik legnagyobb ígérete, Gyutai Adrián – aki 2008-ban kezdett el versenyszer?en motorozni –, és a meglehet?sen pechesen záródott id?mér? edzést követ?en bebizonyította, tényleg méltó a magyar szurkolók önzetlen segítségére, ami egyáltalán lehet?vé tette az indulását az Európa-bajnokságon. A 21 éves paksi fiatalember ragyogó teljesítményt nyújtva a 33. rajtpozícióból indulva végül a 20. helyen végzett a 125 GP és a Moto3-as kategóriában. A másik magyar induló, Chrobák János (Supersport) a 18. rajtpozícióból indulva a pontszerz? 11. helyen végzett.
Noha sokáig úgy t?nt, hogy Gyutai Adriánnak le kell mondania nagy álmáról, az Európa-bajnokságon való indulásról, ám amikor a nyilvánossághoz fordult segítségért, a motorsportot szeret?k százai siettek a paksi fiatalember segítségére, és a magyar emberek összefogásának köszönhet?en mégis rajthoz állhat az idei kontinensviadalon. Sajnos az id?mér?k egyáltalán nem úgy sikerültek, mint ahogy azt Adrián eltervezte, és annak köszönhet?en, hogy az egyik ellenfele a délutáni kvalifikáció elején kiütötte alóla a motorját, végül a 33. rajtpozíciót szerezte meg. Sokáig úgy t?nt, hogy az összetört Hondát nem is lehet rajtra kész állapotba hozni, ám Adrián csapata – Gy?rfi Zoltán és Gyutai Attila – bravúros munkát végezve, reggelre versenyképessé tette a motort. Adrián ennek következtében el tudott rajtolni, és a több esést hozó futamon végül a 36 indulóból tizenhárom pozíciót javítva, a 20. helyen végzett.
„A versenynek egy teljesen új szett gumival vágtam neki, és már az els? körben éreztem, van esélyem akár a legjobb húsz közé bekerülni. Két ellenfelemmel a verseny végéig oda-vissza el?zgettük egymást úgy, hogy közben szinte együtt jöttünk fel egyre el?rébb. Ennek volt köszönhet?, hogy nem tudtunk még több ellenfelet megel?zni, ugyanis szinte csak és kizárólag egymásra figyeltünk. Szerencsére a leintésig meg tudtam ?rizni a 20. helyemet, amit nagyon nagy eredménynek tartok, hiszen a balszerencsés id?mér?t követ?en 13 helyet sikerült el?re jönnöm egy ilyen er?s mez?nyben. Reálisan nézve maximum két-három pozícióval végezhettem volna el?rébb, ha a kvalifikációt végig tudom motorozni. Ami bánt egy kicsit, hogy a legjobbak három és fél másodpercet adtak nekem, ami talán kett?re csökkenthet? lehetett volna, ha a verseny második felében egy kicsit nyugodtan, a saját tempómat motorozva mehettem volna. Azzal, hogy bekerültem a húszba, valóra vált az álmom, és remélem ezzel a teljesítményemmel bebizonyítottam, hogy méltó vagyok a magyar szurkolók bizalmára és szeretetére” – jelentette ki Gyutai Adrián, aki a tavalyi 26. helyéhez képest is hat pozíciót fejl?dött.
Mivel Adrián is egy gyönyör? összefogásnak, önzetlen segítségnyújtásnak köszönhet?en jutott el Albacete-be, így a csapat is hasonló összefogásként természetesen folyamatosan beszámol az Európa-bajnokság másik magyar résztvev?jének, Chrobák Jánosnak a szereplésér?l is.
Az Alpok-Adria Superstock 600-as kategóriában bajnoki címet szerz? versenyz? a kontinensviadalon a Supersportban áll rajthoz, és Adriánhoz hasonlóan fantasztikus versenyzést produkálva a 18. helyr?l indulva végül a pontszerz? 13. pozícióban zárta az Európa-bajnokságot.
„A rajtom jól sikerült, de az els? kanyari nagy tülekedésben pozíciót vesztettem, mert beszorultam belülre. Mindenképpen el akartam kerülni a bukást, így egy kört úgy tettem meg ezek után, hogy kockázat nélkül motoroztam. Aztán a harmadik kört?l kezdtem a saját tempómat menni, és a hatalmas vonatozások közepette sikerült egyre feljebb kapaszkodnom. Nem mondom, volt itt minden, oda-vissza el?zgetések, adok-kapok a kanyarokban, ám a végén sikerült a 11. helyen célba érkeznem. Nagyon örülök, hogy pontszerz?ként zártam egy ilyen mez?nyben, amelyben rengeteget tanulhattam a három nap alatt. Köszönöm mindenkinek, aki segített, hogy kijutottam az Európa-bajnokságra” – közölte Chrobák János.
Legutóbbi hozzászólások