EST. 2002

Alen: „Hibáztam a beállításoknál, de tanulok bel?le”

A hétvégén a legendás Nürburgring adott otthont a Superbike világbajnokság futamának. A sorozat egyik el?szobájának számító Superstock 1000-ben induló Gy?rfi Alen a vártnál rosszabbul végz?d? id?mér?t követ?en – a 27. helyr?l vághatott neki a versenynek – a versenyen fokozatosan jött el?re, és a 22. helyen végzett.

Annak ellenére sikerült három tizedet javítania legjobb köridején és öt helyet el?re lépnie, hogy az áttételek beállításánál hibáztak. Ett?l függetlenül Alen újabb tapasztalatokkal gazdagodott – száraz és vizes aszfalton egyaránt –, melyeket majd a jöv? évben kiaknázhat a minél jobb szereplés érdekében.

Az id?járás a szombati id?mér?höz képest nemhogy leh?lt, hanem az újból elered?, majd elálló es? miatt a versenyz?k ismét vizes aszfalton végezhették a vasárnapi bemelegítést, ahol Gy?rfi Alen 2:26,637-es idejével a 22. helyre jött fel. Mivel az Adrenalin H-Moto Team motorosa szeret és tud is nedves körülmények között versenyezni, így abban bízott a csapatával együtt, hogy most már nem változnak meg ismét a körülmények.

„Noha a warm up vizes körülmények között zajlott, a középmez?ny tempóját tudtam motorozni. Mivel egyre gyorsabban javult az id?, így fel kellett készülnünk arra, hogy mire elindítják a futamot, ismét száraz pályán kell majd versenyeznünk, holott örültem volna, ha es?s nagydíjon vehettem volna részt. Ennek megfelel?en állítottunk az áttételeken, mert úgy éreztem, ezzel még gyorsabb lehetek” – elevenítette fel a futam el?tt történteket Gy?rfi Alen.

Utóbbi egyáltalán nem bizonyult jó döntésnek, ráadásul Alen rajtja sem sikerült valami fényesen. Igaz, a helyét meg tudta tartani, ám szokásától eltér?en senkit sem volt képes megel?zni. Az új beállításokkal csak szenvedett, ennek ellenére a verseny alatt 3 tizeddel megjavította a hétvégén futott addigi leggyorsabb körét. Ez azért bizakodásra adhat okot a továbbiakra nézve.

„Bárhonnan közelítem meg ezt a versenyt, mindig csak oda lyukadok ki, hogy ezt a tapasztalatlanságom miatt én rontottam el. Nem kellett volna a beállításokhoz hozzányúlnunk, illetve rossz váltóáttételeket választottunk. Ráadásul azt sem vettük figyelembe, hogy az es? lemosta a pályát, és a Honda hátuljának a tapadása így teljesen más lesz, mint például szombat délel?tt, amikor folyamatosan sikerült gyorsulnom. Hiába, ez a tanulóévem ebben a kategóriában, és az idei tapasztalatok segítségével jöv?re sokkal jobb eredményeket fogunk elérni. Még az sem vigasztal, bár örülök neki, hogy a futam vége felé sikerült az addigi legjobb körid?met még így is megfutnom” – fogalmazott Alen, aki a teljes versenyhétvége alatt a tapasztalatlansága mellett egy vírusfert?zéssel is küszködött.

„Lázam, hasmenésem volt, vasárnap reggel hánytam is, de nem emiatt nem sikerült a remélt pontszerzés, hanem a már említett, tapasztalatlanságunkból ered? hibák miatt. Nem keresek ezekre felmentést, de nem adjuk fel, és remélem, a következ? versenyen, Imolában már képes leszek el?rébb lépni” – jelentette ki a 21 éves motoros.

A vasárnapi futam végeredménye (Superstock 1000)

1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 22:00.274, 2. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 22:04.548, 3. Niccolo Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R) 22:11.515, … 22. Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 22:54.045.

A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 140 pont, 2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 117 pont, 3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 94,  pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 85 pont, … Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

A következ? futamot szeptember 25-én, Imolában rendezik.

ugrás fel