EST. 2002

Alpok-Adria, Hungaroring: a versenyek

A verseny 13 óra 35 perckor elrajtolt és valamivel több, mint 23 perc izgalmas csata várt ránk. Az els? 4 rajtkockából induló versenyz? hamar elszakadt a mez?ny többi tagjától, a tabella két éllovasához Talmácsi Gerg? és az osztrák Georg Gaisbauer csatlakozott.

A verseny els? felében folyt a pozícióharc, Kerbl rajtolt a legjobban, de nem bírt meglépni, Tamás minduntalan megel?zte és átvette a vezet? helyet. Kés?bb Talma Gerg? is megel?zte Kerbl-t, aki erre jobban rákapcsolt és el?bb Gerg?t, majd Tamást is legy?rte. Tamás jól taktikázott, a verseny közepén nem ment bele felesleges el?zésekbe, hiszen ezekkel id?t veszít és a gumik is kopnak. Tudta, hogy Kerbl a pole pozíciót kvalifikációs gumival szerezte és a versenygumival már nem képes a vége felé ugyanolyan id?kre, ezért az osztrákot követve csak az utolsó körökben szúrt be Kerbl-nek.

A taktika bejött, Tamás egy kicsit el is lépett az utolsó el?tti körben Kerbl-t?l, aki nagy igyekezetében, hogy a Yamaha magyar versenyz?jét befogja a célegyenesre ráfordító el?tti kanyarban kicsúszott. Motorját gyorsan felállítva a versenyt folytatni tudta, de csak a 13. helyre sikerült behozni motorját. Juhász Tamás ezzel Alpok-Adria bajnok lett. Apukájának a leintéskor könnybe lábadt a szeme és mikor Tomi befutott a boxutcába, boldogan „Úgy mentél, mint a nagyok” felkiáltással üdvözölte. Megható pillanat volt. Kés?bb az örömbe üröm vegyült. Az oszták Kerbl mindenképpen életben akarta tartani a reményt, hogy esélye lehet a bajnoki címre, ezért csapata megóvta a 87. számú motort. Szerencsére a versenybíróság alaptalannak tartotta az óvást, a motorral minden rendben volt, így Tamás megérdemelten lett bajnok. 🙂 Csak hab a tortán, hogy a verseny leggyorsabb köre is az ? nevéhez f?z?dik.

Superstock 600 (12 kör)

1. Juhász Tamás Yamaha 23:39,907
2. Talmácsi Gergő Suzuki +2,980
3. Georg Gaisbauer A Yamaha +4,721
4. Tolnai István +20,265
5. Marco Tonini I Kawasaki +20,508
6. Juhász Dávid Yamaha +21,085
7. Stefan Kerschbaumer A Honda +21,946
8. Tomás Holubec CZ Yamaha +22,044
9. Gianpaolo Collavino I Yamaha +22,352
10. Michal Drobny CZ Yamaha +25,082

Leggyorsabb kör:

Juhász Tamás 1:57,103

Még fel sem ocsúdtunk, máris kihajtottak a 125 GP versenyz?i a boxutcába. Ez a futam sem kisebb dolgot tartogatott, minthogy Gy?rfi Alen megszerzi-e ezen a versenyen a bajnoki címet. A pole pozíció és az idei eddigi 4 futamgy?zelem azzal kecsegtetett, hogy a tehetséges fiatal versenyz? megajándékoz minket bravúros versenyzésével és a gy?zelemmel.

Alen a versenyen nem sokat teketóriázott, rögtön az élre ugrott és végig vezetve el?nyét egyre nagyobbra hizlalva, több mint 9 másodperccel a második Gnani el?tt ért célba. A harmadik a cseh Mayer lett. Ezzel Alen megszerezte a bajnoki címet, de nemcsak egy serleggel jöhetett le a dobogóról. A legtöbb pole pozíciót megszerz? versenyz? díját is magáénak mondhatja. Elfogultság nélkül állíthatom, hogy rendkívüli képességű versenyzőt ismerhettünk meg személyében, aki mindig rendkívül szerényen nyilatkozik, a verseny előtt még nem hitte volna, hogy meglesz most a győzelem, pedig ehhez a látottak alapján kétség sem férhetett.

125 GP (9 kör)

1. Győrfi Alen Honda 17:59,046
2. Gabriele Gnani I Gnani +09,160
3. Thomas Mayer CZ Aprilia +11,704
4. Lukas Sembera CZ Honda +18,736
5. Michal Prásek CZ Honda +40,387
6. Filippo Gorgini I Aprilia +43,100
7. Jakub Kornfeil CZ Honda +43,174
8. Magda Attila FGR +45,640
9. Tomas Krajci SK Honda +53,000
10. Nicol Marcone CZ Honda +55,348

Leggyorsabb kör:

Győrfi Alen 1:59,015 (4. körben)

Magda Attila a nyolvadik helyen végzett a még fejlesztés alatt álló FGR konstrukcióval, de nem is az eredmény hajszolása volt a cseh csapat célja, hanem az információgyűjtés. Kovács Niki egy szoros befuó után a 12. helyre röptette Hondáját, a kategória negyedik magyarja, Deák Attila a 16. pozícióban futott célba.

Szöveg és képek: Piró

ugrás fel