A Superstock kategóriában az idei év nagy visszatér?je, a többszörös magyar és nemzetközi bajnok, Dudás Péter készült arra, hogy Suzuki GSX-R 1000-vel megleckéztesse a nemzetközi mez?nyt. Idén háromszor végzett dobogós helyen, de most elérkezettnek látta az id?t, hogy mindenkit maga mögé utasítson. Dudi és az Amargo csapata nem vette félvállról a hazai versenyt és komoly el?készületek után minden igényt kielégít? boxot alakítottak. A versenyz? és a szerel?k egy , a vendégekt?l teljesen elkülönített részen dolgozhattak, míg a barátok, családtagok és a sajtó képvisel?i a boksz másik felében részesültek tökéletes kiszolgálásban.
Csütörtökön és a péntek els? felében, a szabadedzések keretében próbálgatták a motor beállításait. Az els? kvalifikációs edzésen Dudás megszerezte az ideiglenes pole-t. ? volt az egyetlen versenyz? a Superstock kategóriában, aki 1, 56 alatti körid?t ment. „ Tegnap a motor beállításait próbálgattuk. A futóm?vel vannak még gondjaink és a pálya is elég piszkos. A szabadedzésen, az egyik körben elhagytam a váltókart és mire feltettük a tartalékot, egy kis id?t veszítettünk, de összességében pozitívan zárult a nap.”
Szombaton, ha nem is a pole pozíció, de az els? sor biztosan megvolt, úgy, hogy a futóm?vel még mindig akadtak gondok.” Az els? futóm? beállítása túl puhának t?nik és a kanyarokban nagyon összeül a rugó, ezáltal a motor súlya tolja ki a gépet a megfelel? ívekr?l. Az edzés után szakértettünk a Bitubo futóm?vek specialistájával. Holnap kiderült, hogy jól gondolkodtunk vagy sem.”
Péter mára már megnyugodott, hiszen tökéletesen oldották meg a felmerül? gondokat. Dudás Laci bá és Roska Laci remekül készítették fel az ezrest, míg Hársfai Lajos elméleti szinten nyújtott nagy segítséget Dudinak. A rajtot követ? néhány kör után már megnyugtató el?nyre tett szert a 77-es rajtszámú Dudás. A második helyezett, Kispataki Viktor, közel 8 másodpercet kapott t?le. A különbség még ennél is nagyobb lehetett volna, de Dudi elszámolta magát és már az utolsó el?tti körben egykerekezve jött ki a célrafordítóból, mert azt hitte, hogy az már az utolsó kör.” A verseny el?tt még változtattunk egy-két dolgon és a Gixxer tökéletesen futott a versenyen. A pálya hátsó részén néhány néz? folyamatosan integetett nekem és kézzel-lábbal mutogatták, hogy mekkora az el?nyöm. Én nem akartam elhinni, de csak három körrel a vége el?tt mertem visszanézni, hogy mi a helyzet mögöttem. Köszönöm az Amargo Motornak, a Suzukinak, mindenkinek, aki segített és legf?képp a csapatomnak, hiszen fantasztikus munkát végeztek!” A verseny leggyorsabb körét is Dudás Péter futotta, 1,54,646-os körid?vel. Még két verseny van hátra az idei szezonban és a Hungaroringen bezsebelt 25 és a leggyorsabb körért járó plusz 1 ponttal, Dudi el?tt még nyitva áll a kapu, hogy megnyerje az Alpok-Adria Bajnokságot.
Fotók: Mike Tamás
Legutóbbi hozzászólások