EST. 2002

Alpok-Adria, Hungaroring: Elmaradtak a magyar sikerek

Szokatlan nyüzsgés volt vasárnap délel?tt a boxutcában, a lelátókon viszont jellemz? kép fogadott minket: a magyarok nem kíváncsiak sajnos a magyar motorosokra. Talmácsit is addig szeretjük, míg hozza az eredményeket és lehet sztárolni. Egyébként Talmácsiból kijutott a Hungaroringnek is: egy egész körig.

Mosolygós, álmos és bosszús tekintetekb?l sem volt hiány a reggeli bemelegít? edzések el?tt. A motorok újra feldübörögtek, és végre megint tömény benzinszag keringet a mogyoródi dombok között. Szépen sütött a nap, Juhász Dávid körrekordot futott szombaton, a jó öreg magyar pesszimizmus mégis rányomta a bélyegét a napra. Meg is lett az eredménye. Jó, Fortuna sem volt velünk. A Full-Gas sátrában indul a motorinfós hétvége, de beléptünkkor feszült arcok fogadtak, de err?l majd kés?bb.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Kispataki

A Team Suzukinál viszont mindenki vidám, Szabó Attila tévés stábja persze mindent rendületlenül dokumentál a csapat környékén. Három boxban terpeszkedik a Magyar Suzuki: kaja, pia, ahogyan a nagykönyvben meg vagyon írva. Nem csoda, hogy a pompa szúrja sokak szemét, ez viszont egy másik történet, ami megérne egy misét. Nagyon szabadszájúak ám azok a boxutca verebek, és bizony csiripelnek is a szép szóra. Szóval nagy az öröm, van is mire: a kis Juhász, aki pontosan öt hónappal korábban még Kispataki és Rizmayer kipufogójából szippantott mélyeket, leradírozta Andy Meklau nevét a körrekord mell?l.

A Talmácsi boxban – igen, ?k is kint voltak – a szokásos puccparádé, fél szemmel persze a család királyfiára koncentrálva. Így utólag nyugodtan leszögezhetjük, hogy ez nem a Talmácsik hétvégéje volt. Chrobák Jani, azért megmentette a csapat és a magyarok becsületét. Kéne már ennek a srácnak egy jó kis nemzetközi lehet?ség, pár év, és akár komolyan is számolni lehetne vele. De az amúgy is bagóból teng?d? magyar motorsportnak a lehet? legrosszabbkor jött a gazdasági válság. Lassan már a két kezünk is kevés lesz ahhoz, hogy összeszámoljuk az elmúlt fél évben cs?dbe ment kereskedéseket. Annak a maroknyi embernek, akik még maradtak, minden elismerésünk.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Talmácsi

A stock1000 futamával indult a show, Kispataki és Juhász próbálta féken tartani a jobbára szomszédokból verbuválódott hódítókat. Dávid komolyat meccselt a futam elején, err?l a beágyazott kép is tanúskodik, a végére azonban megtréfálta sisakjának a plexije. UPDATE: Dávid plexi-problémája csak járulékos gond volt, a baj igazi forrása versenymotorjának elektronikájában bújt meg: az okát nem tudjuk, de tény, hogy a Suzuki a verseny során többször leállt, (!) valószín?síthet?en a rosszul m?köd? gyorsváltó elektronika vette el a gyújtást Juhász alól, egyszer éppen az egyes kanyarból kifelé, a célvégi visszafordító utáni forszír kigyorsításon. A negyedik teligázról hirtelen, minden átmenet nélkül jelentkez? motorfék hatására Dávid olyan er?vel fejelte le a motort, hogy az ütés nem csak sisakplexijének rögzítését törte el, de még a kulcsot is beletörte a gyújtáskapcsolóba!

Kispataki egész szépen berajtolt a hatodik helyr?l, amikor az els? kanyarban majdnem kil?tte nyergéb?l a Suzuki. Esés nem volt, ellenben sok pozíciót veszített. Az élbolyhoz való felzárkózásában egy pályaelhagyás vette vissza, így a hetedik pozícióval volt kénytelen beérni. (Megkaptuk a bels? kamerás felvételeket, ezt még a héten elérhet?vé tesszük olvasóink számára.)


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Juhász még el?l

Akik a számokra izgulnak, azoknak alább a srácok körei. Juhász: 1:59,136 – 1:53:208 – 1:52,372 – 1:51,900 – 1:52,904 – 1:52,904 – 1:52,157 – 1:51,957 – 1:52,408 – 1:52,236 – 1:51,930 – 1:51,913 – 1:52,626. Kisptaki: 2:00,535 – 1:52,842 – 1:56,826 – 1:52,308 – 1:52,667 – 1:52,737 – 1:52,762 – 1:53,372 – 1:53,018 – 1:53,036 – 1:53,020 – 1:53,403. A futamot egyébként Marko Jerman (SLO) nyerte Michal Filla (CZ) és Tomas Miksovsky (CZ) el?tt.

Kispataki: “Harmadiknak rajtoltam el, de a kigyorsításnál megcsúsztam, a motor fell?tt a tankra. Mire összeszedtem magam elmentek páran mellettem. Az ötödik helyért csatáztam, mikor az el?ttem lév? olasz túl hosszút fékezett, így kénytelen voltam kiszaladni a pályáról, hogy ne rongyoljak belé. Az eleje elment 3 másodpercre, innen ugyan még feljöttem pár pozíciót, de a sok jóra már nem számíthattam.”

A Superbike kategóriában Bitter Sándorért és Kupeczki Istvánért szoríthattunk. A gy?zelem és a dobogó ezúttal is elmaradt, a srácok viszont fogcsikorgatva küzdöttek a pozíciókért. Bitti 5., Kupeczki 11. lett. A futamot az Stock1000-ben ezüstöt nyer? Miksovsky nyerte. Bitter 1:54-55 körüli id?ket motorozott Kispataki Suzukiján, Kupeczki nem tudott 2 perc alatt körbeérni a ringen.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Bitter

Bitter: “Talán még életemben nem rajtoltam ilyen rosszul, utána viszont egész jó köröket tudtam menni. Nehézsúlyban nem rossz az 1:54 a Hungaroringen. Azt gontoltam, hogy az els? hárommal el tudok menni, és talán a dobogóra állhatok. Ebb?l az ötödik hely jött ki.”

A stock600 volt a legs?r?bb négyütem? kategória magyar szempontból, már, ha a rajthoz álló négy honfitársunkat s?r? magyar mez?nynek lehet nevezni. Azért tavaly még mintha népesebb lett volna ez a kategória is. Talmácsi Gerg?t viszonylag korán elvesztettük, ? már a második körét sem tudta befejezni a többi magyar viszont böcsülettel harcolt a sikerért. Közülük is Chrobák Jani volt a legszívósabb, 8 tizeden múlott csupán, hogy nem nem nyerte meg a versenyt a lengyel Daniel Bukowski ellenében.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Chrobák

Gyönyör? stílusban, és rettent? gyorsan motorozott Chrobák, a helyszíni kommentátort idézve “nemzetközi produkciót láthattunk t?le”. Ilyenkor mondják azt, hogy az ezüst is szépen csillog. De megérdemelte volna ? azt az aranyat is. Csapattársa, Pendl András 11. lett, Kovács Niki a 13. helyen fejezte be a 12 körös száguldást. Jani teljesítménye egészen kiegyensúlyozott volt, hiszen valamennyi körében (a rajtot nem számítva) 1:54 elejét hasított, legjobb körében 1:53,608-nál állította meg a stoppert. Pendl 1:59-eket ment, Niki – miután felrobbant az el?tte haladó kawasakis motorja – motorolajban úszva 2:00 és 2:03 között motorozott. Legjobb ideje 1:59,825 volt.

A 125 GP futamát Gabriele Gnani nyerte, Gy?rfi Alen 8. lett FGR-jével, a többi magyar (név szerint: Aszalós Zoltán, Gyenis Áron, Csányi Gergely, Gyenis Gábor) a legjobb tizen kívül végzett.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Endurance el?tt

A nap f?attrakciója a 200 mérföldes Endurance verseny volt, ami Bitterék drámájáról marad emlékezetes. Fels? utasításra Pirelli abroncsokon kellett menniük a betervezett Dunlop helyett, ami végzetes hibának bizonyult. Kispataki kezdte a 72 körös futamot, a csapat taktikája az volt, hogy minél több el?nyt építsen ki Bitter számára, aki a megszerzett fórt megtartja a verseny második harmadában, majd a végén Viktor a verseny állásának megfelel? tempót diktál.

A lágy Pirelli papucsok azonban nem voltak partnerek ebben. Már az verseny els? harmadában szétégett az els? abroncs, a váltás után be is takarózott a motorozhatatlan technikával Bitter, aki valahogyan össze tudta kukázni a vasat az esés után. A gy?zelem ezzel el is úszott, amiért a Vida-Bezzegh kett?s harcolt az Alpok-Adria Endurance bajnokságot megnyer? olasz párossal, de ?k is elbuktak a hosszú harc alatt. Maradt a már megint szépen csillogó ezüst, és a Henzsely-Karsai páros bronza. Kispatakiék negyedikek lettek végül. A magyar értékelést Vidáék nyerték, Karsaiék és Bitterék el?tt.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

….és után

Bitter: “Nem azért jöttem ide, hogy a magyar értékelés harmadik helyén fejezzem be a futamot. Ha hallgatnak rám az döntéshozók, akkor simán megnyerjük a versenyt, így viszont nagyon csalódott vagyok. A szívem hajtott csak vissza a pályára, mert elég komoly esés volt. Frankón be is van dagadva a kezem, szerintem eltört az ujjam.”

Kispataki: “Egyértelm?en rossz döntés volt a Pirelli. Az elején még jó volt, de miután elkopott, olyan volt, mintha vizen motoroznék. Csoda, hogy egy helyet tudtunk javítani az esés után.”

Akik inkább néznék, mint olvasnák a beszámolót, nekik itt a hétvége legjobban sikerült fotói.

ugrás fel