Székely nagy tervekkel érkezett a Hungaroringre. Az Alpok-Adria bajnoki tabellán a második helyen tanyázó Székelynek húznia kellett a gázt, ha közelíteni akart az élen álló osztrák Wolfgang Kerbl-höz. Arról nem is beszélve, hogy Lukaseder és Pintar is támadták hátulról. A hétvégét boxépítéssel kezdte, hogy a kilátogató barátok és a sajtó képvisel?i ne egy olajos szerszámokkal teli, rendezetlen boxba érkezzenek. Csütörtökön a szabadedzésekkel kezd?dött a hétvége. Mint tudjátok, ilyenkor még nem kategóriák szerint edzenek a versenyz?k, hanem két csoportban lehet a pályára gurulni. Székely utolsó tréningjén a cél el?tti utolsó balosban nagy tempókülönbséggel ért utol néhány lassabb versenyz?t. Hogy elkerülje az ütközést, nagyot kellett fékeznie, a motor irányíthatatlanná vált és elesett. A Hondán, a lábtartón és az idomzaton kívül komolyabban semmi sem sérült, de Zsolt beütötte a vállát. Próbáltunk jeget szerezni a sérült „alkatrészre”, de sehol nem jutottunk hozzá, így kénytelenek voltunk beérni, egy h?tött üveges Colával. Másnapra a fájdalom enyhült és lehetett a kvalifikációs edzésekre koncentrálni. Az els? hivatalos id?mér?n mindössze 0,124 ezreddel maradt el Székely ideje Kerbl legjobbjától. A szombati id?mér?re még komolyabban készült a csapat és a siker nem maradt el. Majd egy másodperccel jobb id?t futott az osztráknál, aki ráadásul az edzés vége felé bukott.
„Edzés közben gumit cseréltünk, és egy speciális kvalifikációs Dunlop gumit tettünk fel. Ezzel a gumival mindössze két-három kört lehet menni, de sokkal nagyobb tapadást biztosít, mint a versenygumi.
Fantasztikus érzés volt vele menni. Olyan érzésem volt, hogy még mindig, még mindig húzhatnám egy kicsit jobban a gázt, mert a gumi bírja.’
A Supersportosok vasárnap, valamivel az ebédid? el?tt foglalták el a rajthelyeket. Székely egyetlen komoly ellenfele az osztrák Wolfgang Kerbl volt. A rajt jól sikerült Székelynek, de az els? néhány körben nem jöttek azok a körid?k, amire számítottunk. „ Az els? körökben egyáltalán nem volt tapadása a Dunlop gumiknak és nagyon csúszkált a motorom. Óriási lélekjelentét kellett ahhoz, hogy nyeregben tudjak maradni. Mire a gumik is engedték a gyorsabb tempót, Kerbl már nagyon elhúzott és hiába közelítettem hozzá már nem tudtam beérni.” Azt, hogy Székely mennyire sietett az is mutatja, hogy a futam leggyorsabb körét ? futotta. Óriási tempót diktált végig és, ha lett volna még két kör…. Nos, akkor Kerbl valószín?leg már nem örült volna ennyire. Székely a begy?jtött 20 ponttal meger?sítette második helyét a bajnoki tabellán. Az örömbe némi üröm is vegyült, mivel a leintést követ? levezet? körben, Zsolt megállt a pálya szélén gumit füstölni, de az egyik cseh versenyz? nem figyelt és hátulról nekiment Székelynek, így a Hondát a „dögszállító” hozta be a parc fermébe. Mit mondhatnék!? Ilyet sem lát s?r?n az ember
Fotók: Mike Tamás
Legutóbbi hozzászólások