EST. 2002

Alpok-Adria, Hungaroring: Varga Gerg?

A nem éppen zökken?mentes brnói futam után végre normális és jó hangulatú versenyen vehettünk részt a hétvégén. Mi is megkett?zött er?vel készültünk a hazai versenyre. A boxban létrehoztunk két elkülönített részt, egyet a versenyz?knek, egyet a vendégeknek, nézel?d?knek. A boksz el?tti parkolóban egy jó nagy sátort is felhúztunk, ahol a vendégek helyet foglalhattak és a szponzorok komolyan megjelenhettek. Szerintem érdemes volt kilátogatni, aki úgy tette, jól tette. Mi legalább is jól éreztük magunkat, talán túl jól is, ugyanis szombat reggel kaptunk egy figyelmeztetést a zs?ri részér?l, miszerint „szervízcsapatom” túl hangos volt, és ha ilyen hangos lesz szombat este is, akkor kitiltanak a versenyr?l …khm… no mindegy.

Az els? id?mér? még rendben zajlott, sikerült megszereznem a 4. rajthelyet. Tudtam, ha a második id?mér?n is szeretném ezt tartani, javítanom kell. Sajnos az edzésen közbejött egy kis baki. A 2.-3. körben, amikor kezdtem volna haladni szétment a kuplungom. Gyors beavatkozás, csak pár kört tudjak még menni. Sikerült végül javítanom, de a motorom most nem volt 100-as és visszacsúsztam az ötödik rajthelyre. A versenyre azért orvosoltuk a problémát. A múltkori balhé óta sikerült annyit elérni, hogy a két kategóriában félig Superbike motorral induló cseheket csak Superbike-ban értékeljék az Alpok Adria Bajnokságban. Így értékelésen kívül (csak a Cseh bajnokságban) indult Prager és Vondrous is. Azért a rajtrácson finoman jeleztük, nem felejtettük el a múltkori incidenst. A vicc szerintem jól sikerült, a rajtrácson a mindig komoly, árgus szemekkel figyel? és mindent feljegyzetel? technikai zs?ritagok jót mulattak. Mindenki megmosolyogta eserny?tartó csirkénket a kis üzenettel a hasán.

Térjünk át a versenyre. Egy jó rajt, negyediknek elfordultam, zökken?mentes els? körök, aztán 5-6 körrel a vége el?tt öldökl? harc bontakozott ki Vondrous és közöttem. A csehvel sokszor meccseltem már. Az emberr?l annyit kell tudni, hogy nagyon bevállalós és két dolog lehetséges nála, vagy elesik vagy elöl megy. Köztes megoldás nincs. Tudtam, hogy nem értékelik, de már csak azért is! Beálltam mögé is szurkálódtam, számítottam rá, hogy hibázni fog, kiterveltem, hogy az utolsó körben kéne megel?zni, ne legyen lehet?sége visszael?zni. A cél végi féktávon mellé is értem, már én is nagyon kés?n fékeztem, de persze nem nyúlt a fékre csak 2 méterrel kés?bb. Keresztbe csúszó, pattogó motorral zuhantunk be a kanyarba, amir?l látszott, hogy az ideális íven nem tudja egyikünk sem bevenni. Éppen hogy, de befordultunk. Ezután összeért párszor a könyökünk, lökdös?dtünk, de a következ? balos kanyarra ? volt belül és elfordult sz?kebben. Végig egy centire mögötte voltam, hátul talán lett volna lehet?ség el?zni, de egy lekörözött versenyz?t kellett kikerülnünk. Így maradt a célra ráfordító kanyar, ahol mindent megpróbáltam, de egy fél kerékkel, azaz 7 századdal lemaradtam. De így is megszereztem az Alpok Adria harmadik helyezést, ami egyben a Magyar Bajnokság harmadik helyezése is lett, Dudi és Viktor mögött.

Ezután már, a „csak” 74 körös Endurance verseny várt ránk Juhász Tomival. Itt egy 1:56.9-es id?vel a harmadik helyr?l indultunk a Végh-Magda és Kispataki-Soltész páros mögött. Itt is jól sikerült a futó rajt, jó pár körig a második helyen mentem, míg Végh Jana utol nem ért Superbike gépével és meg nem el?zött. Ezek után a biztos harmadik helyet tartottam. Úgy terveztük, 26 kör után tankolunk és pilótát is váltunk. A tervezett körid?ket sikerült is tartanom, a körök számával viszont 20-nál elakadtam. Gondoltam az utolsó köröket kicsit megnyomom, bár éreztem, valami nem frankó. Aztán a célra ráfordítóban elment a motor eleje. Nagy nehezen kibányásztuk 3 pályabíróval a szivacsból, megnéztem folyik-e az olaj vagy van-e nagyobb baj, de nem volt. Kellett mennem egy kört (fék nélkül), hogy bejussak a boxba. Végül is nem folytattuk a versenyt, mert kilyukadt az egyik airboxba vezet? cs? is és fél? volt, hogy kisebb kavicsok kerülhetnek a motorba.

De miért is estem el? Valószín? hibás gumit kaptunk, mert a gumi jobb oldala teljesen elégett és szétmorzsolódott. A másik lehet?ség, hogy el volt számozva és puhább keveréket kaptunk, mint ami rá volt írva. Az edzéseken mentünk a legpuhább els? gumival is 17-20 kört és azon rendellenes kopást nem tapasztaltunk. Sajnáltam, hogy kiestünk, a harmadik hely meg lehetett volna. Talán a második helyért is küzdhettünk volna, Tomi az edzések alapján szerintem tudott volna hozni Soltész Attilán. Na, de mindegy már, ez is benne van! Egyszóval, jó hétvége volt. Gratulálok mindenkinek!

Üdv,

Varga Gerg?

Képek: Erdélyi Zoltán

ugrás fel