EST. 2002

Alpok-Adria: Kispataki vezet

Kispataki versenyszituációban utoljára 2009-ben motorozott a Sárvár melletti pályán, a közelmúltban pedig egy napot tesztelte ott Hondáját. Így pénteken és szombaton folyamatosan finomítottak az elektronikai és futóm? beállításokon.

Az évek folyamán a Pirellivel kialakult jó kapcsolatnak köszönhet?en Viktor mára nagyobb választékból dolgozhat, ami néha azonban átcsap a b?ség zavarába, s?t a futóm? finomhangolásánál is számításba kell venni a használt keveréket. Persze a leggyorsabbakkal felvenni a versenyt egy kategóriában, avagy sportágban sem tréfamese.

Szombaton az els? id?mér? edzést Viktor vitte, 1:54,8-as idejét örömmel fogadta a Prop-tech csapata. A második id?mér?n verseny szimulációt futva néhány századot javított ugyan, de így is visszaszorult a negyedik helyre az olasz Pellizzon, a svájci Junod és a cseh Filla mögé. Az izgalmas verseny fel?l a legszkeptikusabb néz?k sem kételkedtek, hiszen az els? négy pilóta négy tizeden belül jegyezte leggyorsabb körét!

A rajtot Viktor jól elkapta, de a nagy tumultusban és lökdös?désben az els? féktávhoz a hetedik hely környékén érkezett, kaszkad?rös el?zéseket végrehajtva az els? kör végén már a harmadik helyen jött Hondájával. A kiválóan rajtoló Roland Rescht utolérve motorozott az Aprilia gyár támogatását élvez? Pellizzon mögött. ?t követte Michael Filla és a Maco Racing pilótája, Gregory Junod. A srácok egymást nem kímélve küzdöttek, Kispataki nevét a másodiktól az ötödikig jegyezte a pillanatnyi állást mutató monitor.


Viktor Junoddal és Reschel csatázott, miközben Filla és Pellizzon megközelít?leg másfél másodperces el?nyre tettek szert. Junod követte közvetlenül a vezet? párost, de Yamahája nem bírta a tempót, felrobbant, majd a féktávon megcsúszva félreállt. Kispataki versenyét ez eléggé megzavarta, hiszen nem tudhatta, hogy csupán sisakplexije, vagy gumija is olajos lett-e, hátránya az élbolyhoz képest ekkor tovább n?tt. Ezt a hátrányt a verseny folyamán tartva motorozott, s?t a futam közepén még faragott is lemaradásából, magabiztos el?nyt szerezve a KTM-es Resch el?tt. Filla gy?zeleméhesen „dobott egyet” az utolsó körben, így Pellizzion, Kispataki és Resch állhatott dobogóra a 15 körös futam végén.

Kispataki Viktor: „Sajnálom, hogy nem tudtam az els? helyért csatázni, mert az élbolyról a Reschel és Junoddal folytatott adok-kapok folyamán leszakadtam. Azonban körid?k tekintetében a versenyen Pellizzionéhoz hasonlóakat teljesítettem, és az 1.54-nek is nagyon örülök, újabb pályán javítottam meg egyéni legjobbamat. Úgy gondolom kemény mez?ny sorakozott fel erre a fordulóra és sikerült meghálálnom a csapatomnak és támogatóimnak belém vetett bizalmát.”


Viktor a bezsebelt 20 ponttal átvette a vezetést az Alpok-Adria bajnokság ideiglenes pontállásában. Következ? versenye ismét a Pannonia-ringen lesz, június 19-én Magyar Bajnoki címe megvédéséért száll harcba.

Forrás: Viktor Management

ugrás fel