Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Alpok-Adria, Pannónia ring

Alpok-Adria, Pannónia ring

Hirdetés

Annak ellenére, hogy Pannónia-ringen megrendezett forduló során a versenyz?knek nem csak egymással, hanem az id?járási elemekkel is komoly küzdelmet kellett folytatniuk szép magyar sikerek születtek a futamokon. Dudás Péter zsinórban a harmadik futamgy?zelmét aratta Stocksport 1000 kategóriában. Ugyanitt Németh Balázs a harmadik helyet szerezte meg, illetve a Suzuki GSX-R Kupa mindkét futamán második helyezett lett a sorozatban vendégszerepl? világhír? Andy Meklau mögött. A Hungaroringen szerzett sérüléséb?l még koránt sem felgyógyult Talmácsi Gerg? második lett a széria 600-asok között, és ne feledkezzünk meg a nyolcadliteresek osztályáról sem, ahol Gy?rfi Alen aratott szenzációs gy?zelmet. A Superbike-ban induló magyar versenyz?k Végh János és Kispataki Viktor a negyedik és a hatodik helyet szerezték meg.

SST 1000

A szombati napon megtartott id?mér? edzések minden versenyz?nek komoly kihívást jelentettek, hiszen az els? vizes, a második száraz pályán zajlott. Dudás Péter els? alkalommal csak a hetedik helyet tudta megszerezni, de a második kvalifikáción már fél másodperces különbséggel vívta ki a pole pozícióból való indulás jogát. A versenyen az els? néhány kör után Dudás vezetésével kialakult egy négy f?b?l álló élboly.

A Team Suzuki kiemelten támogatott pilótája körr?l körre tudta növelni az el?nyét, és végül rajt-cél gy?zelmet aratva hozta el a gy?ztesnek járó huszonöt pontot. Az ugyancsak suzukis Németh Balázs sokáig a második helyen motorozott, de a kilencedik körben a cseh Prager Kamillnak sikerül megel?znie. Így sem sokon múlt Németh második helye, hiszen – ahogy már a korábbi futamokon többször is – századok döntöttek a végeredményr?l.

SST 600

A 600-asok els? id?mér?jén a magyarok közül az ötödik helyet megszerz? Juhász Tamás volt a leggyorsabb. Talmácsi Gerg? a hetedik, Tolnai István pedig a tizedik legjobb id?t futotta. A második edzés már jobban sikerült fiainknak: a vasárnapi versenyen Juhász a második, Tolnai az ötödik, Talmácsi a hatodik helyr?l vehetett rajtot. A kezdés annak rendje és módja szerint Talmácsinak sikerült a legjobban, így üldöz?be vehette az élen álló Wolfgang Kerbl osztrák versenyz?t. A harmadik kör végére kialakult Kerbl, Talmácsi, Juhász sorrend. Ez a felállás a verseny kilencedik köréig tartotta is magát, de ekkor Juhász hibázott, és kiállni kényszerült a versenyb?l. Végül Gerg?nek nem sikerült befognia az élen haladó osztrákot, így végül Kerbl, Talmácsi, Jezek sorrendben intették le a versenyt.

Superbike

A szombati id?járás összevisszasága ebben a kategóriában sem kedvezett a versenyz?knek. Az els? mért edzésen Végh János a harmadik, Kispataki Viktor pedig a hatodik helyet szerezte meg. A második id?mér? alapján kialakult összesített eredmények alapján sajnos mindketten hátrébb csúsztak, így az ötödik, illetve a nyolcadik helyr?l indulhattak a másnapi versenyen. A pole pozíciót két másodperces fölénnyel Andreas Meklau bérelte ki magának. A verseny papírforma szerint alakult, és a Nemzetközi Német Bajnokság pontversenyében jelenleg második helyen álló osztrák Meklau több mint fél percet vert a mez?nyre. Kispataki sokáig a negyedik helyen motorozott, úgyhogy mindenki bízott benne, hogy végül sikerül majd megcsípnie egy dobogós helyet.

Mint utólag kiderül az ötödik kört?l kezdve kezdtek kopni a gumik, így többen is – Végh Jánossal egyetemben – utolérték a Team Suzukis versenyz?t. A kategória els? helyezettje tehát Meklau lett, akit két cseh versesnyz? Milos Cihak és Jiri Drazdak követett. Végh János negyedik, Kispataki Viktor pedig hatodik lett.

Suzuki GSX-R Kupa

A Suzuki márkakupa versenyei ezúttal is rengeteg izagalomat szolgáltattak, és a forduló szenzációja volt, hogy Andy Meklau is rajthoz állt a hétvége mindkét futamán. Tekintettel az id?mér? edzések pénteki és szombati id?pontjában tet?z? es?zéseknek, az egyezményes megállapodás szerint a sorozat pontállása szerint állt fel a rajtrácsra a tizenöt versenyz?. Mindenki nagy érdekl?déssel figyelte az eseményeket, hiszen a tekintélyes múlttal rendelkez? pilóta az említett megállapodás szerint az utolsó helyr?l vágott neki a versenynek úgy, hogy a bokszutca nyitása el?tt egy perccel pattant fel a számára biztosított teljesen ismeretlen motorra.

Minden néz? izgatottan várta, hogy mi fog történni. Az els? versenyen egy körre sem volt szüksége az ötszörös osztrák Superbike bajnoknak, hogy az élre kerüljön, és a nyolcadik kör teljesítése után megnyerje a versenyt. A vasárnapi futamon azonban már nem volt olyan könny? dolga. A sorozat résztvev?i – az élen Németh Balázzsal – most már igencsak megszorongatták, de ennek ellenére az évtizedes tapasztalat ezúttal is diadalmaskodott, és a második versenyen is Meklau álhatott a dobogó legfels? fokán.

Forrás: Team Suzuki