A francia Moto Journal egyik – amúgy általában jól informált és megbízható – MotoGP újságírója szerint Filippo Preziosi nyilatkozataiból és egyéb, a paddockban kering? pletykákból arra lehet következtetni, hogy a Ducati egy úgymond hagyományos, alumínium hídvázas GP12-?t is készíteni fog tesztelési célzattal.
A Ducati 2009-ben kitalált karbon „légsz?r?s nem-váza” (ahol a motor eleje és hátulja között az egyedüli kapcsolatot maga az L-négyes er?forrás biztosítja) a Desmosedici versenymotoron eddig megfordult összes pilóta számára gondokat okozott. Évek óta a féktávok és a kanyarbemenet a problémás pontja a Ducatiknak, megannyi alacsonyoldali elcsúszást generálva. „Nem érezni az elejét” – panaszkodnak rendre a versenyz?k, köztük Valentino Rossival.
A brnói ezres gp-tesztet követ?en a Ducati tolószékes versenymotor-guruja, Preziosi elmondta, nem zárkóznak el semmilyen megoldástól, ami el?rébb viheti ?ket, de persze az alumíniumból készült hídvázzal kapcsolatban még semmi konkrétum nem hangzott el, s?t: „Minden lehet?séget megvizsgálunk, de nem hinném, hogy a váz alapanyaga lesz a meghatározó tényez?.” – mondta Filippo, hozzátéve – „de annyi bizonyos, hogy új merevség? és merevség-eloszlású (váz) kialakítások is bele esnek abba a szórásba, amiket ki szeretnénk próbálni a jöv?ben annak érdekében, hogy minél jobban megértsük, majd megoldjuk jelenlegi problémáinkat.”
Arra a kérdésre, hogy ezek az új megoldások szintén annyira radikálisak lesznek-e, mint a mostani karbon „nem-váz”, vagy esetleg a japán riválisok által használt kialakítások is beleesnek a szórásba, a mérnökfenomén mindössze annyit mondott sejtelmesen: „Mindenre nyitottak vagyunk.”
A francia firkász a Moto2-ben érdekelt Suter és FTR vázkészít? manufaktúrákat hozza összefüggésbe a Ducatival, mondván az alumínium hídvázak gyártásában konkrétan zéró tapasztalattal rendelkez? bolognai gyártónak, ha nem akar mindent a nulláról kezdeni, muszáj lesz felvennie a kapcsolatot tapasztaltabbakkal – állítólag Preziosi már el is küldte saját aluváz-elképzeléseit átnézésre.
Terveik szerint mindkét vázkészít? jelen lesz a MotoGP 2012-es Moto1-es rajtrácsán a CRT kategóriában, a svájci székhely? Suter Racing Technology a Mark-VDS csapat számára fejleszti a BMW S1000RR-blokkos versenymotort, míg a brit FTR a BQR csapatnak gyárt Kawasaki ZX-10R er?forrás köré Moto1-est, és, talán emlékszünk, a Norton MotoGP-projektjében is aktív részt vállalnak. Plusz valamelyiküknek jön ezek mellé a gyári Ducati is?
Ha valóban elkészül az alu hídvázas Desmosedici, akkor azonnal két kérdés merül fel. Mi lett Rossi azon nyilatkozatával, miszerint ‘nem csinálnak Yamahát a Ducatiból,’ illetve hogy ki fog-e tudni találni valamit a Ducati PR-gépezete, amivel megmentheti a még be sem mutatott új Ducati superbike hírnevét, hiszen állítólag annak is a grand prix versenymotorhoz hasonló ‘nem-váza’ lesz – ami a jelek szerint tévút lenne? Bonyolódik, bonyolódik…
Legutóbbi hozzászólások