A Supermoto kategóriában (királykategória) 350 és 450 köbcenti közötti, egyhengeres négyütem? gépekkel állhatnak rajthoz a versenyz?k, amiknek szárazon minimum 216 fontot (98 kg) kell nyomniuk.
A Supermoto Lites géposztályban 200 és 250 köbcenti közötti, szintén csak egyhengeres négyütem? motorokat hajthatnak a versenyz?k, amiknek minimális súlya nem lehet kevesebb 194 fontnál ( 88 kg ).
A Supermoto Unlimited géposztályban bármilyen 490 köbcenti feletti, egyhengeres négyütem? vagy kétütem?, valamint 350 és 450 köbcenti közötti kéthengeres négyütem? motor elindulhat. Ebben a kategóriában nincs alsó súlyhatár.
Ami mindhárom kategóriát érinti:
-A motorblokkhoz és a hengerfejekhez nem nyúlhatnak a csapatok
-Módosítható a kormány felfogatása, a hátsó leng?villa, az els? villa, valamint a motoblokk felfogatása.
-A motorokat borító m?anyagoknak egyezni kell a kereskedelmi forgalomban is kapható motorok elemeivel, de ezeknek a színeit a csapatok módosíthatják.
-A motor egyéb részeit (h?t?, kuplung, fékek stb.) módosíthatják, vagy kicserélhetik a csapatok.
A pályák
A pályákat úgy kell kialakítani, hogy legyenek benne aszfaltos és földes (offroad) részek egyaránt, valamint szerepeljenek benne akadályok, ugratók (földb?l vagy rámpából kialakítva), hosszú egyenesek, valamint sz?k kanyarkombinációk. A pályák 60%-as aszfaltos, 40%-a pedig murvás.
Más megkötés nem szerepel az AMA szabálykönyvében, tehát az akadályok számát, vagy a pálya elhelyezkedését illet?en elengedhetik fantáziájukat az épít?k.
A Supermoto bajnokság legendás pályái:
California Speedway: Az IndyCar futamokról ismer?s oválpálya közepén alakítják kis a supermoto-sok ringjét (akárcsak Daytonában a szuperkrossz idején)
Road America: Az Elkhart Lake-i pálya rendszeres vendégül látja Amerika technikai sportágait, legyen az ChampCar, vagy Superbike verseny. A pálya gyönyör? hegyekkel és erd?kkel van övezve.
Reno: Az eddigi évek egyetlen, belvárosban kialakított pályája. A Nevada államban található város, Las Vegas-hoz hasonlít a leginkább.
Copper Mountain: A coloradoi hegységben található pálya, az egyik legtechnikásabb és az egyik legszebb a versenynaptárban.
Az idei évad
2006-ra minden eddiginél hosszabb bajnoksággal örvendeztetik meg a supermoto szerelmeseit az amerikai promóterek. Az eddigi hat-hét fordulós idényekt?l eltér?en, idén már tíz futom csapnak össze Amerikában a legjobb „power slide-olók”, amib?l négyen már túl is vannak.
Az els? összecsapást a California Speedway bels? területén kialakított pályán került sor, ahol a sorozat veteránja, a második legtöbb gy?zelemmel büszkélked? Doug Henry mindkét királykategóriás futamban ellenállhatatlanul terelgette 450-es Yamaháját. A hangvillás márka favoritjánál az els? futamban Jeff Ward és Kurt Nicoll asszisztált a dobogón, a második megmérettetésen két KTM-es Jürgen Künzel és ismét Nicoll locsolhatta a pezsg?t Henry társaságában.
Az Elkhart Lake-i pálya ismer?s lehet ChampCar valamint Superbike futamokról, ám ezúttal a Supermoto bajnokság vendégeskedett itt. A legtöbb (22) futamgy?zelmet számláló Jeff Ward kett?s sikerét hozta ez a verseny. Henry ugyan az els? futamban még jó volt a harmadik helyre, de másodjára már csak a 15. pozícióban zárt. Megcsillogtatta kivételes tehetségét a tavalyi SM Lites bajnok, Mark Burkhart ugyanis második tudott lenni az összesítésben
Burkhart jó formáját a Shawano-i futamra is át tudta menteni. A Graves Yamaha (Henry csapattársa) versenyz?je megnyerte az els? megmérettetést a VB porondjáról átruccant Bernd Hiemer (KTM), és a hazai színeket képviel? Troy Herfoss (Honda) el?tt. A második futamban a regnáló S1-es világbajnok, Bernd Hiemer vezette gy?zelemre a 450-es KTM-et, a Hondás Jeff Ward, és Chris Fillmore el?tt. Henry igen peches hétvégét fogott ki: csak egy 11. és egy 6. eredményt tudott produkálni.
A Utah állambéli Miller Motorsport Parkban két freestyle-motokrosszos is elindult. Travis Pastrana mindkét futamban 8. lett, Carey Hart 14 illetve 15. helyen futott célba. Utahban Henry végre régi fényében tündökölt (1. és 2.), Mark Burkhart is tartotta a lépést az elmen?kkel (2. és 3.), Jeff Ward viszont betlizett az els? futamban (19. lett), amit második nekifutásra egy ezüstéremmel feledtetett.
A bajokságban Wrad vezet 156 megszerzett ponttal, Henry-nek 149, Burkhartnak 135 egysége van.
A Lites kategóriában eddig 100%-os Cassidiy Anderson (Honda – 100 pont), akivel eddig csak a sorozat tavalyi ezüstérmese, Brandon Currie (Yamaha – 82 pont) tudja tartani a lépést dobogós finiseivel.
Az Unlimited kategóriában a KTM-es Ben Carlson vezeti a bajnokságot három gy?zelméért és egy harmadik pozíciójáért járó 73 ponttal, mögötte csak egy egységgel van lemaradva a szintén KTM-es John Lewis, akit a Husqvarnás David Baffeleuf követ 70 egységgel.
Következik: Július 8 – The Palace of Auburn Hills, Detroit, Michigan
Nagy Norbert
Legutóbbi hozzászólások